Autor Téma: Focke-Wulf Fw 190 D  (Přečteno 35836 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #30 kdy: Červenec 22, 2011, 09:43:43 »
No super,ale to cituješ z jiné knihy ne ?

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #31 kdy: Červenec 22, 2011, 09:49:17 »
On sám Brown během několika let změnil svůj názor zepárkrát. Takže ano, co kniha, to jiné nej letadlo. Ovšem pro podrobnosti by to chtělo i anglický originál tvé knihy. Překlady bývají velmi často trochu nešťastné.
Jak jsem le psal - Brown na těch letadlech !jen" létal, nikdy s nimi neojoval. Proto si myslím, že ani jeho názor na tuto tématiku by neměl být braný jako berná mince. Spousta jiných pilotů ti prohlásí také něco o nejlepším letadle války a nebyl by problém najít u deseti pilotů 10 rozdílných letadel.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #32 kdy: Červenec 22, 2011, 10:22:53 »
Jak napsal  shaity, některé knihy /Velký cirkus,apod./ jsou podceńovány a vlastně odsuzovány pro subjektivní názory, zážitky a kolikrát i nepravdy..Ale jsou to knihy vypovídající o názoru toho kterého pilota a jistě v té "neobjektivitě" je obsažena vlastní zkušenost..Na rozdíl od "testovacích" pilotů na to mají právo a já jejich názory považuji za cennější.. Poměřovat stíhačky pouze podle technických parametrů a papírových hodnot je scestné..Jakto, že někdo měl raději Hurricane než Spita apod. nebo nedal dopustit na mezka? Když jsem přelouskával výpovědi válečných pilotů a porovnával jejich názory, byl jsem rozčarován, než mi došlo, že co pilot, to názor..A mají na to právo, ale faktografové to nemají rádi..Jsou lidé s nadáním od boha , kteří jsou schopni  s podceňovanou stíhačkou prohnat průměrného pilota na špičkovém stroji  i jen proto, že někomu prostě to určité letadlo nesedne.. ;)

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #33 kdy: Červenec 22, 2011, 10:28:39 »
To ŽK: ale to právo jim snad nebereme. To jenom MY nemáme právo si osobovat seřazení letounů do tabulek. Právě o to se tady jedná. Každé letadlo či tank, bylo zkonstruováno k nějakému účelu a nemohlo byt žádným univerzálním bojovým prostředkem. Někdy byla velká hmotnost tanku či letadla výhodou a jindy naopak. Můžeme si přečíst o tom proč a jak, ale nesestavujme tabulky a neříkejme, že to nebo ono letadlo bylo nejlepší. NEBYLO.
Myslím ŽK, že jsme v tomhle  zajedno.
Sláma

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #34 kdy: Červenec 22, 2011, 11:01:57 »
Ano, ale soukromně můžeme , jen tak pro sebe..,aby nikdo nevěděl.. ;)

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #35 kdy: Červenec 23, 2011, 12:49:24 »
Jj pod tohle já se podepíšu;)

----------------------------------

tady pár fotek toho krasavce :c)))






Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #36 kdy: Červenec 27, 2011, 09:09:24 »
Ta spodní fotka - to je nějaký ultralight, ne? Vypadá to, že si někdo splnil sen. Myslím, že na světě není jediná letuschopná "Dora", byť v USA se tuším pracuje na zprovoznění jedné D- 13.

Tony eM

  • Administrátor
  • Příspěvků: 1739
  • Kvalitními příspěvky podporuj forum Panzernet!
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 30. června 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #37 kdy: Červenec 27, 2011, 09:44:56 »
Ano, je to jak píšeš, je to ultralight. Kolega z práce se zajímá o letadla (měl jsem zrovna otevřené toto téma) a říkal, že ho viděl. Postavil si jej nějaký nadšenec v Německu.
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #38 kdy: Červenec 28, 2011, 09:04:46 »
Já jsem možná udělal chybu pří vkládání ,ale není ten ultralight typ FW 190 A3 ,nějak mí nesedí "žaluzie" na náběžné hraně křídla u kořene ... ty černé obdélníky... jinak co vím,tak je po světě jen pár letuschopných A3 a jedna se nedávno rozbila :c(( Měla být  někde poblíž na aero show.

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #39 kdy: Červenec 30, 2011, 02:21:25 »
Vyrábí se ve své podstatě "ultralighty" válečných stíhaček v poloviční velikosti pro nadšence. Fw určitě, mám pocit, že i další. Jediné, čím jsou poznat na fotcee, je příliš velká hlava pilota.  :)
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #40 kdy: Srpen 15, 2011, 12:04:38 »
Neodvážil bych říct, že dora byla nejlepší stíhačkou války, nicméně si myslím, že mohla sehrát dobrou partii s jakoukoli stíhačkou své doby.

Pro zajímavost přihodím můj překlad z knihy Modeler's eye No. 4 FW 190 D Dora.
Týká se poválečného testování Dory rudou armádou, které leccos napoví.

Technické hodnocení
S testováním ukořistěného Fw 190 D-9 (W Nr210251) se začalo okamžitě po skončení leteckých bojů v Evropě. Od 11. do 26. května 1945 vzlétl testovací pilot V.J. Golofastov s dorou 25x,  během čehož nalétal 17 hodin a 40 minut. Během testů kapalinou chazený motor pracoval bezvadně za všech podmínek a ve všech letových hladinách. Nevyskytly se problémy dokonce ani se systémy přívodu paliva a oleje, či zařízeními motoru pro kontrolu tlaku. Oblasti, které obvzlášť zajímaly ruské inženýry a byly podrobeny podrobnějšímu testování byly : zařízení pro stavění vrtule; další subsystémy motoru; relativně vysoká povolená maximální teplota oleje (130°C); automatický centrální systém, který velmi zlehčoval pilotáž a fakt, že dřevěné listy jsou ve středu vrtule relativně úzké. Dále pak extrémně efektivní a přitom jednoduchý automatický chladící systém upoutal jejich pozornost. Studie radiostanice FuG 16ZY přinesly rusům další cenné informace. Přestože byl ukořistěný stroj hodnocen celkově pozitivně byla studie uzavřena tím, že v nízkých až středních výškách není soupeřem pro Jak-3, Jak-9U, nebo La-7. Přestože byl využit plný výkon motoru přes 3 minuty byl stroj v malých výškách pomalejší o 24 km/h než ruské stroje, v 5000 m pak o více než 10 km/h. Ruské stroje byly navíc schopny lepších horizontálních manévrů.
Výzbroj D-9 byla značně silnější, než výzbroj ruských stíhačů. Ze všech hlavní (2x MG 151/20, 2x MG131) vypálila dora 3,468 kg projektilů za sekundu, zatímco La-7 1,63 kg; La-5 1,76 kg;  Jak-9 1,997 kg a konečně Jak-3 se 2,438kg. Samotný zásah ze všech zbraní dory jakéhokoli ruského letounu jakékoli doby s jejich relativně křehkou konstrukcí (dřevo) v podstatě znamenal sestřel. Naopak ruský pilot muse Focke-Wulf s jeho pevnou celokovovou konstrukcí, pancéřováním pilota a samotěsnící nádrží zasáhnout několikrát. Zbraně Fw byly extrémně spolehlivé a elektrický systém střelby byl příjemný (možnost střelby separátně, nebo všemi zbraněmi najednou). Zbraně byly také automaticky přebity po každé střelbě. Chválen byl také německý reflexní zaměřovač a celkové pocity při střelbě, kdy zpětné rázy byly sotva cítit.
Vzdušné souboje
D-9 byla podrobena cvičným soubojům proti La-7 a výsledkem bylo, že ruský stroj má navrch ve všech aspektech. 4 piloti výzkumného institutu A.G. Kočetkov,  A.G. Prošakov, V.J. Gorofastov a V.I. Komjakov dostali za úkol porovnat vlastnosti letounů. Výsledkem bylo, že D-9 je bezpochyby složitější na bojovou pilotáž než rozšířený Fw 190 A-8. V simulovaném souboji s La-7 začínajícím horizontální čelním přiblížením se ruský stroj dostal za ocas dory po druhém, třetím obratu. Nutno podotknout, že rusové nikdy netestovali motor Jumo 213A se zařízením MW50, což mohlo pokřivit jejich náhled na stroj.
Ampulle !!!

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #41 kdy: Srpen 15, 2011, 05:45:22 »
Otázkou ovšem je, jestli neměli soudruzi piloti při testování napsán výsledek již od vyššího soudruha předem. Ono přeci jen je zvláštní, že La-7 byl hodnocen lépe a přitom sověti sestavili letku z kořistních (a podle jejich tvrzení horších) Fw 190D-9. Krtom toho rusý styl boje byl na hony vzdálen německému stylu. Pokud tedy budeme porovnávat německé letadlo dle ruských měřítek, tak bude výsledek ne zcela přesný.
Problém bude ale asi opravdu v tom MW-50. MW-50 totiž přidává výkon právě v nízkých výškách. Ovšem je další otázkou kolik strojů vlastně MW-50 bylo vybavených. Osobně mám za to, že Mw-50 měly téměř všechny stroje. Respektive ty stroje, co byli vyráběny od listopadu/prosince 44 až do konce války. Spíše rusové neměli náplň pro MW 50 a nebo ji prostě nechtěli z nějakéh důvodu použít. Ona totiž tahle náplň byla prakticky "vodkou", či jakýmkoliv jiným čirým destilátem.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #42 kdy: Srpen 15, 2011, 10:22:26 »
Musím uznat, že občas mi to připadalo, že o výsledku testů bylo rozhodnuto dopředu  ;D
Nicméně věřím, že pokud si to rozdala La-7 s Dorou v "kroutícím" boji 1 na 1 měla Lavočka jasně navrch. Jenže za války se létalo ve větších počtech a s příslušnou taktikou, na kterou byla Dora stavěná.
Ampulle !!!

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #43 kdy: Srpen 19, 2011, 05:45:53 »
Nerad bych se dotknul důvěryhodnosti ruských pramenů a testování,ale je přece všeobecně známé jaký byl jejich pohled na vše,co nebyla jijich technika.Možná je to nějakou mojí osobní averzí,ale ruským testům bych nevěřil ani za mák.

jugen

  • Wehrmacht
    Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 536
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #44 kdy: Srpen 19, 2011, 05:50:12 »
musím súhlasiť Rusovia sa nad všetku techniku čo nebola ich pozerala z vrchu.Je však známe že frontový vojaci nepohrdli inou technikov (Nemeckov) napríklad pantheri ktoré ukoristili dostávali ich najlepšie posádky aj z manuálom v ruštine