Autor Téma: Focke-Wulf Fw 190 D  (Přečteno 35992 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Buck

  • Host
Focke-Wulf Fw 190 D
« kdy: Červenec 19, 2006, 09:56:49 »
Tady ten topic jsem založil proto abych  jse něco dozvěděl o tomto letouno, protože zrovan budu dělat model a potřeboval bych o tom nějaký informace.Moc o letadlech nevim tak jestli někdo tento německý stroj zná tak povězte.Děkuji Peiper

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Re: FOCKE WULF Fw 190 D
« Odpověď #1 kdy: Červenec 19, 2006, 10:35:53 »
Citace: Jochen Peiper
Tady ten topic jsem založil proto abych  jse něco dozvěděl o tomto letouno, protože zrovan budu dělat model a potřeboval bych o tom nějaký informace.Moc o letadlech nevim tak jestli někdo tento německý stroj zná tak povězte.Děkuji Peiper
Fw-190D (Dora) byla nejvykonejsi verze klasicke "stodevadesatky". oproti ni dostala radovy vidlicovy dvanactivalcovy  motor, proto ten dlouhy cumak. (mezi spojenci se ji rikalo nekdy "nosac"). Prvni jednotkou, ktera je mela vy vyzbroji byla tusim JG54, ktera ochranovala startujici a pristavajici Me-262 komanda Nowotny. Vyrobeno bylo (ted nechci kecat) nakych max. 700 - 800 kusu.
      Primym nastupcem byl Focke-Wulf TA-152 (TA proto, ze na nem delal konstrukter Kurt Tank) a ten byl nejvykonejsim vrtulovym nemeckych stihacim letadlem valky. "TAWULFA" mela na konci valky ve vyzbroji jedina jednotka a to JG301. Tawulf se od Dory odlisoval aerodynamictejsimi tvary a vykonejsim motorem. Ta 152 mel dostup 14 800m a max. rychlost ve 12 000 755km/h coz byla nadhera. Prapuvodne byl vyvijen jako protipol B-29, ktere letaly ve vysokych vyskach, proto ty impozantni cisla dostupu a rychlosti. Mel (a ted nevim jestli jako prvni bojove nasazena stihacka) pretlakovou kabinu.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #2 kdy: Červenec 20, 2006, 02:36:50 »
Jen bych doplnil(ne konkretne k verzi D ale obecne k Fw-190), ze puvodne o ni zbrojni urad nemel vubec zajem, jelikoz si mysleli, ze Bf 109 je neprekonatelna a dostacujici. Az po nejake dobe se ukazali nevyhody stroje "stodevitky" a tak se Fw-190 zacal testovat. Zpocatku byl problem s motorem, ale vsechny neduhy se vyresili. Fw 190 vynikal nad Bf 109 predevsim obratnosti. Behem bitvy o Britanii se piloti RAF bali Fw-190 vice nez Bf-109. V roce 1941 totiz mela 190 navrh nad Spitfirem.
        Ta-152: Doplnim, ze prvni testovaci let provadel sam Kurt Tank a s prehledem unikl pronasledujicim P-51 Mustang.
        Fw-190 je moje nejoblibenejsi letadlo druhe svetovo valky. Jen je skoda, ze se nikdy nestal hlavnim stihacim strojem Luftwaffe.
        Tento stroj take perfektne vyresil potize s tim jak nahradit zastarale bitevni letadla(stuka,...). Fw 190 mohl nest bez problemu bomby i tezsi vyzbroj( 30 mm kanony) a zaroven se sam dokazal ochranit pred nepratelskymi stihaci.
                     August von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #3 kdy: Červenec 20, 2006, 03:01:07 »
Citace: Kageneck
Jen bych doplnil(ne konkretne k verzi D ale obecne k Fw-190), ze puvodne o ni zbrojni urad nemel vubec zajem, jelikoz si mysleli, ze Bf 109 je neprekonatelna a dostacujici. Az po nejake dobe se ukazali nevyhody stroje "stodevitky" a tak se Fw-190 zacal testovat. Zpocatku byl problem s motorem, ale vsechny neduhy se vyresili. Fw 190 vynikal nad Bf 109 predevsim obratnosti. Behem bitvy o Britanii se piloti RAF bali Fw-190 vice nez Bf-109. V roce 1941 totiz mela 190 navrh nad Spitfirem.
August von Kageneck
Pravda pravda, zbrojni urad nemel v letech 1939 a 1940 zajem o zadne projekty, ktere by neprinesli konkretni vysledky do roka. "Protoze pak prece bleskova valka skonci a takove veci uz nebudou potreba :!: ".
Mas naprostou pravdu, ze v letech 1941 - 43 kdyz britove provadely nalety na okupovanou francii tak se stodevadesatky baly jak cert krize. Neznam ted presna cisla, ale v te dobe byly na cele zapadni fronte snad jen dve stihaci eskadry (JG2,JG26? opravdu ted si nevzpomenu) vyzbrojene prave Fw-190 a pomer sestrelu byl k britum velmi velmi nepriznivy. Prevaha nad tehdejsimi verzemi Spitfiru byla vice nez zrejma. Jinak jen poopravim ze do bitvy o Britanii Fw190 jeste nezasahly, prvni kusy prisly k jednotkam behem jara a leta 1941.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #4 kdy: Červenec 20, 2006, 04:29:54 »
Dik za opravu. Ja jsem totiz videl jeden dokument o Spitfireu  a tm prave rikali, ze Fw 190 byl velice nebezpecny stroj. A z jejich povidani mi nejaky vyplinulo, ze se zapojili uz v Bitve o Britanii. Vite jak britove ziskali prvni neposkozeny letoun Fw 190? Nemecky pilot se ztratil a myslel si, ze je nad Francii a rozhodl se pristat. Pak uz mu asi doslo, ze je V Anglii, ale asi nemel dost paliva a tak to upichl na vritsky letiste.



August von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Pedro

  • Host
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #5 kdy: Červenec 24, 2006, 11:59:17 »
K tomuto se váže zajímavá skutečnost a musím popravit výše uvedené! Nepoškozenou 190 získali Britové díky českému pilotovi s Hurricanem. (jméno pilota bych musel hledat). Německý pilot vědom si své převahy provokoval na letištěm v Británii popř.  číhal na přistávající letadla která jsou snadným cílem. Vystartoval po něm český pilot s hurricanem a zapletli se do souboje. Souboj trval velmi dlouho, spotřeba je při tom velmi vysoká... čech inkasoval několik zásahů, musel z boje ustoupit, ale v pořádku přistál. němec v zápalu boje přestal hlídat benzín, stal se sice vítězem a s nepoškozeným letadlem mohl odletět domů, kdyby ovšem ještě měl na co... takže přistál ne tomtéž letišti....   Podobná věc se ovšem stala i české posádce Wellingtonu, která po navigační chybě přistalá s neporušeným strojem  na německém letišti ve francii. Když zjistili svůj omyl, pokusili se ještě odstartovat, ale při otočce se jim mimo ranvej zabořila kola do bahna. Němci tak získali nejen letoun, ale i mapy, šifry a zejména zaměřovač který se již nepodařílo včas zničit.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #6 kdy: Srpen 18, 2006, 05:18:03 »
Tak to jsou pro mne vazne novinky. S tim Fw 190  je to fakt zajimavy. Ja jsem prave slysel v dokumentu pouze ten konec. Ale musel to byt nejaky tupec, kdyz tam hlidkoval sam a jeste nad letistem kde riskoval ztratu paliva a nebo zasazeni flakem.



August von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #7 kdy: Říjen 25, 2006, 12:02:39 »
Pokud mě paměť dobře slouží tak ten pilot byl Oberleutnant Armin Faber z III/JG 2 "Richthoffen", byl to rakušan a přistátl s Fw 190A-3. Tím pilotem který ho k tomu donutil byl  F/Sgt František Trejtnar z 310. čs. stíhací squadrony na Spitfire Mk.VB. Trejnar sám byl v souboji s Faberem sestřelen a i přesto, že po tom Fw střílel nebyl mu uznán jako "sestřelený" když nebyl objeven ani jeden zásah. Jako příčina přistání bývá uváděna záměna La Manche za Bristolský kanál, ale také to, že se Faberovi nechtělo skákat po předchozím úrazu z opuštění letadla a měl nedostatek paliva na další let. Po přistání se pokusil letadlo zapálit když zjistil omyl, ale v tom mu zabránila hlídka.

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #8 kdy: Říjen 25, 2006, 05:28:51 »
JA sem zase slysel ze ten prvni Fw-190 britove ziskali tak ze pilot zabloudil, a pristal na britskem letisti, ale obsluha veze mu pri pristani skocila na kridlo a k hlave mu dala pistoli na světlice...tomu bych i veril, je to z celkem duveryhodne knizky...a ten pilot kterymu to letadlo patrilo byl opravdu tomu Farberovi(aspon v necem se shodnem) a dokonce nabizel ze britum predvede souboj se spitem

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #9 kdy: Říjen 25, 2006, 05:58:12 »
Mám ten dojem. že to někde popisuje Rajlich, ale také o tom byla zmínka v Letectví a kosmonautika před delší dobou s barevným schématem Faberova Fw 190A-3, možná ten článek ještě najdu a pak bych sem případně napsal bližší info. Ale skutečně to bylo po tom souboji s naším stíhačem.

Našel jsem článeček v L+K 8/92 a podle souboje Fabera a Trejnara nakreslil Geoffrey Nutkins i obraz.

Faber přistál na letišti Pembrey v jižním Walesu 23.6. 1942 poté co sestřelil Trejnarův Spitfire Mk.VB BL517 NN-E.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #10 kdy: Říjen 25, 2006, 06:25:29 »
Nebylo by možné to barevné schema toho Fw oscanovat (pokud samozřejmě máš tu možnost) ?
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #11 kdy: Říjen 25, 2006, 06:36:18 »
Peter tak jediné barevné co v tom článku je, tak je nákres Faberova Fw z levého boku. A článek o tom napsal Ladislav Valoušek. Sken toho obrázku je díky starému papíru trochu nekvalitní, ale na ukázku jak ten Fw vypadal to snad stačí.


Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #12 kdy: Červenec 09, 2007, 12:42:01 »
Citace
Mel (a ted nevim jestli jako prvni bojove nasazena stihacka) pretlakovou kabinu.
Celkom urcite nie ako prvy, pretlakovu kabinu mali napr. uz Spitfiry HF Mk VI z februara 1942
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #13 kdy: Červenec 09, 2007, 01:00:09 »
Citace: Páter
Citace
Mel (a ted nevim jestli jako prvni bojove nasazena stihacka) pretlakovou kabinu.
Celkom urcite nie ako prvy, pretlakovu kabinu mali napr. uz Spitfiry HF Mk VI z februara 1942
...ktere se pouzivaly pro fotograficky pruzkum z velkych vysek a tam se ta pretlakova kabina s vyhrivanim docela hodila.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #14 kdy: Červenec 09, 2007, 01:06:29 »
Tak on ten HF Mk VI bol, ako uz oznacenie hovori "High altitude Fighter", teda stihac pre velke vysky, povodne urceny proti Ju-86 P a R (vyskovy prieskumak - http://ipmsstockholm.org/magazine/2002/06/images/ju86_03.jpg)
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?