Autor Téma: Focke-Wulf Fw 190 D  (Přečteno 36274 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #45 kdy: Srpen 19, 2011, 06:20:53 »
Tak mi prosím vysvětlete proč rusové tolik kopírovali cokoli od kohokoli, když se na vše koukali z vrchu ?
V celém testu si pochvalují systémy kolem motoru a podobně, určitě vybrakovali co se dalo.
To že to Dora v souboji 1 na 1 proti Jakům 3, a sedmičkovým lavočkám projela, může být z části propaganda, ale dora na tenhle boj opravdu není stavěná a nebude problém jí porazit. Němci ovšem nelétali po jednom.
Ampulle !!!

jugen

  • Wehrmacht
    Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 536
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #46 kdy: Srpen 19, 2011, 06:39:00 »
Pretože človek niekedy uzná že niečo je lepšie a aby neboli za packalov proste potrebovali postrčiť niečim aby potom mohli vyrábať stroje ktoré sú na nejakej úrovni.Napríklad Mig-15 motor britský a niekde som počul že me-262 pri konštruovaní ovplyvnila tento stroj

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #47 kdy: Srpen 19, 2011, 06:57:55 »
No já si nemyslím, že se sověti koukali na vše cizí s despektem. Spíš bych to viděl tak, že do éteru svým vojákům pouštěli, že cizi vybavení je horší a tím zvedali jejich morálku. Přeci jen nemůžete svým vojákům říct, že nepřítele nemají moc šancí ohrozit (přehnaně řečeno). Ono vůbec jsou tyhle testy velmi ošidné. U nás po válce sloužili Spity IX a Lavočky 7. Piloti si samozřejmě udělali "duel" a Lavočka z toho vyšla lépe. Ale v opravdovém boji si myslím byl Spitfire lepší. Stejně tak s Dorou. Veškeré vlastnosti u La-7 byli podmíněny malé hmotnosti a silnému motoru. Malá zásoba paliva, slabá výzbroj (na tu dobu), málo munice. Konstrukce odlehčena tak, že mělo letadlo životnost jen pár měsíců (spitfiry a Fw létají dodnes). Výkyvy výrobní kvality byly u sovětů také vyšší (ikdyž u němců v závěru války to také určitě nebylo ve šperku).
Každé to letadlo bylo konstruované pro jiné účely. Respektive La-7 byla určena jen pro nárazové podržení vzdušného prostoru během krytí bitevních letadel a jejími hlavními nepřátely měli být nízko letící stíhací letadla. Dora naopak musela čelit útoků, USAAF ve velkých výškách. Tak jako se Dora nehodila pro úkoly La-7, tak se La-7 nemohla hodit pro úkoly Dory. Pak je jednoduché udělat test tak, aby kterékoliv z těchto letadel byl vítěz. Je to jako porovnávat Ferarri F1 a Lopraisovu Tatru pro Dakar.

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #48 kdy: Srpen 21, 2011, 08:28:07 »
to Tempik:jo v tomhle máš určitě pravdu... určení obou letadel je jiné.... jediné co mají společné je to ,že jsou stíhací letadla ...ale výškové určení ...a také pro jaký typ utoku či boje byly vytvořeny je diametrálně jiné ... řekl bych to jinak ...FW 190 D6 byla komplexnejší stíhač...  nebo univerzálnější... kvalitnější?

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #49 kdy: Srpen 21, 2011, 09:41:40 »
S tím určitě můžu souhlasit. Tedy s tou částí o univerzálnosti a komplexnosti. Lepší stíhač "Dora"v něčem byla a v něčem ne. Ve většině stíhacích úkolů by podle mne byla ale lepší D-9. Dora by spíše snesla srovnání se Spitfiry IX a XIV. Podobná výzbroj, univerzální výkony ve všech výškách, podobný dolet. Spitfire IX měl o něco menší výkony, ale byl obratnější (tedy ve většině režimech letu). Při střetech záleželo na situaci. Bylo mnoho německých es na dorách, co sestřelily mnoho spitfirů. Ale bylo i mnoho sestřelených Dor spitfiry. Spitfire XIV byl ale podle mne už jiná liga, která za sebou Doru zanechávala snad ve všech parametrech. S tou by se měla měřit spíše Ta 152. Ovšem ty se nikdy plnohodnotně do bojů nezapojili. Verze C byla nepovedeným zmetkem, H byla poruchová a jen málo vyráběná a nasazená. O rozčarování z Ta 152 svědčí i to, že se Dory dočkaly dalšího vývoje. Vznikli verze D10/11/12/1/14/15. Zabudování silnějších motorů, výzbroje, zvětšování doletu.

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #50 kdy: Srpen 21, 2011, 10:01:17 »
O Ta-152 jsem toho moc nečetl ,kromě podkladů co jsem potřeboval ke stavbě modelu plus to co o ní napsal Brown.Ten jí ve velkých výškách velmi chválí ,i když jí opět nemohli testovat na maximum,protože chyběli náplně MW 50 a GM 1,takže jde v podstatě o spekulace.

Jinak myslím,že v zatáčkách by Spit,za předpokladu stejně kvalitních pilotů,Doru utočil,kromě výkrutu,ale pilotiu Luftwaffe si této výhody byli moc dobře vědomí,takže se do těchto soubojů moc nepouštěli a použivali  spíš vertikální rovinu pro boj.

Je ale zajímavý,že přes nadřazenost Dor před posledními typy Bf 109k,dávalo spousta německých top es přednost právě BF 109 před FW 190 D.
Zajímal by mě důvod.


Jinak k té inspiraci u Migu 15 u Me 262.V několika publikacích jsem četl,že se Rusové skutečně inspirovali a čerpali z německého výzkumu šípového křídla a také chování letového draku při rychlostech blízkých Machovu číslu.Přece jen Rusové zabavili mnoho materiálu z  německého výzkumu ...a okopírovali co mohli.

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #51 kdy: Srpen 22, 2011, 05:15:39 »
Brown létal právě na výškové verzi H, která byla vrcholem německé konstrukce pístových strojů.

Spitfira IX Dora určitě ve vertikále překonala. Ovšem tooto prvku dokázalo využít jen minimum stíačů LW. Jinak by nebylo tolik sestřelených Dor Ale Spitfire XIV překonával ve všem právě Doru. Ohledně výkrutu záleželo na verzi Spitfira. Ty s ořezanými křídly měli výkrut téměř identický s Fw.

Bf ve verzi K byla výrazně rychlejší ve vyšších výškách, než Dory ve vyšších výškách a většina Es létala právě na Bf a to již od počátku války. Měli tedy toto letadlo v "ruce" a znaly jeho slabé i silné stránky, které dokázali využít. Naopak na východní frontě se dával přednost Bf proto, že bylo obratnější a jeho výzbroj na sovětská letadla taktéž stačil. Na východní frontě létaly na konci války nejčastěji G6 a G14.

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #52 kdy: Srpen 22, 2011, 02:26:43 »
Bf obratnější než FW? Co jsem četl třeba u Hartmana a ostatních,tak všichni říkali ,že poslední opravdu dobrá byla verze F.Pak už se vše obětovalo stoupavosti,rychlosti a výzbroji.

Jinak s tou východní frontou máš pravdu...Hartman a všichni létali na Bf.J8 osobně bych volil spíš FW 190...ale je to jen mojí sympatií k tomuhle letadlu.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #53 kdy: Srpen 22, 2011, 02:31:09 »
Fw bylo obratnější než befko jen na vysokých rychlostech, protože befka tuhla. Při nižších rychlostech bylo Bf o třídu lepší.
Mimochodem zálétal si vůbec Hartmann nějak víc na friedrichovi ?
Ampulle !!!

shaity

  • Luftwaffe
  • Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #54 kdy: Srpen 22, 2011, 06:00:22 »
Co vím,tak na Efku začínal,ale kolik letů s ním odlétal zkusím dohledat.Takže asi i pár sestřelů na něm udělal.

A ve vyšších výškách na tom FW bylo líp i ve větším spektru rychlostí ne ???

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1544
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #55 kdy: Srpen 22, 2011, 06:26:20 »
Fw dosahoval maximálnu rýchlosť vo výške okolo 6000 m, naopak Bf o kilometer vyššie.

The only easy day was yesterday.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #56 kdy: Srpen 22, 2011, 07:15:55 »
Celkově Focke-Wulfy jsou na tom ve výškách hůř než Bf, obvzlášť verze s hvězdicovým motorem. Mimo jiné také proto Fw v pozdních fázích války útočili na bombardéry, zatímco Bf bojovali vysoko s eskortou, kde to američanům šlapalo pěkně.

Co se týče obratnosti tak Bf je mnohem agilnější. Fw který je stavěný na BnZ taktiku a těží hlavně z extrémě rychlého výkrutu. Ostré zatáčky zvládá na rychlostech dejme tomu 500+, kde např. Spitfirům začíná tuhnout řízení, ovšem zde je zase limitován přetížením působícím na pilota. Ovšem každá ostrá zatáčka = ztráta rychlosti, takže pokud Focke-Wulf ztratí rychlost a začně zatáčet na malých rychlostech je vítanou kořistí pro každého Spitfira, nebo Lavočku. Navíc u Dory byl při manévrech na malé rychlosti problém s trháním. Fw prostě není stavěný pro manévrový boj na malých rychlostech někde u země a neměl by se do něj vůbec dostávat.
Naproti tomu si Bf drží dobrou ovladatelnost i na velmi malé rychlosti. Možná právě proto byl tolik oblíbený na východní frontě.
Ampulle !!!

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 190 D
« Odpověď #57 kdy: Srpen 22, 2011, 07:56:05 »
Sahidko, ty grafy co jsi sem dal jsou pokusé stroje se sníženou výškovostí motorů a speciálními úpravami. "Běžné Dory" měli svoji maximální rychlost ve výškách 6600 m. I to je ale samozřejmě stále méně, než u Bf 109 K-4.

Pěkné shrnutí Wernere. Já bych jen doplnil, že ve vyšších výškách se díky možnému sklesání a nabrání rychlosti často piloti dostávali do oněch rychlostí vyhovujícím právě Focke-Wulfu. Pokud pilot Focke Wulfu (nejen Dory) pustil dolů, tak mohl snadno vymanévrovat svého stájového kolegu i všechny spitfiry. V tom byla jeho velká síla a obliba u pilotů. snadná pilotáž na středních a vysokých rychlostech. Bf opoti tomu bodovalo na malých a středních rychlostech, stejně jako Spitfire. Lavočky stavěné pro boj nízko a na menších rychlsotech také neměly rády rychlosti vysoké. Opět jsme u různých koncepcí a u toho, že žádné letadlo není nejlepší.