Autor Téma: Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!  (Přečteno 122254 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #60 kdy: Srpen 27, 2006, 10:43:00 »
Citace: "Galland"
No chyba to bude britu ze zacali s vivojem novyho typu az tak pozde...a prave ze 109 meli uiz zkusenosti jiz ze spanelska


Tak nesouhlasim, ze Spitfire se zacal vyvijet pozdeji nez stodevitka. Je sice pravda, ze prototyp Spitu vzletl v roce 1936, tedy rok po Bf-109, ale je treba nezapominat na to, Spit byl v te dobe modernejsi. Kdyby se mely utkat Spitfire Mk.I s Bf-109B (coz byly prvni seriove kusy) tak by vysledek byl jednoznacny ve prospech Spitu. O souboji Emil vs Spit Mk.I se toho namluvilo hodne, velka nevyhoda Spita bylo, ze casto pri obratech prestavalo fungovat vstikovani paliva do motoru, naopak u Emila byl nejvetsi nevyhodou kratky dolet, neumoznujici boj delsi nez 20.minut. A to za podminek kdy si misto a cas boje vybirali britove byla velka nevyhoda.



Add Tempest. Tak ja cetl prevazne, ze nejlepsi stihackou valky byl Mustang. S cimz nesouhlasim, protoze zalezi na hledisku, podle kterych se to porovnava. Tempest mohl byt mozna vynikajici pri utocich na pozemni cile, ale pokud bych opravdu srovnaval pouze vlastnosti stihacky tak asi Mustang nebo Vought F4 Corsair, Tempest rozhodne ne.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #61 kdy: Srpen 27, 2006, 10:46:16 »
to je pravda..problem je v tom ze ze spity nebojovali s 109b ale az z emilama

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #62 kdy: Srpen 27, 2006, 10:54:02 »
No aby nebyl modernejsi, kdyz prisel na svet o rok pozdeji. To mi prijde jako docela normalni. Mustang je opravdu dobra stihacka, ale podle me jsou lepsi. O Corsairu toho zas moc nevim, ale asi se nehodnoti jako nejlepsi. No a jedna z nevyhod Spitfira byla prave v tom, ze nemel prime vstrikovani paliva do motoru narozdil od Bf 109, ktera tak mela vyssi dostup. Ja si budu stat za svym a reknu, ze nejlepsi stihacka byl proudovy letoun Me 262.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #63 kdy: Srpen 27, 2006, 01:01:11 »
Citace: "Kageneck"
No aby nebyl modernejsi, kdyz prisel na svet o rok pozdeji. To mi prijde jako docela normalni. Mustang je opravdu dobra stihacka, ale podle me jsou lepsi. O Corsairu toho zas moc nevim, ale asi se nehodnoti jako nejlepsi. No a jedna z nevyhod Spitfira byla prave v tom, ze nemel prime vstrikovani paliva do motoru narozdil od Bf 109, ktera tak mela vyssi dostup. Ja si budu stat za svym a reknu, ze nejlepsi stihacka byl proudovy letoun Me 262.


Tak na obranu Corsaira bych uvedl nasledujici. Byva casto strano pozornosti a to proto, ze nebojoval v evrope, ale pouze v pacifiku a pouze v poslednich dvou letech, ale myslim si, ze co se tyce ciste vlastnosti stihacky nebylo lepsiho stroje.



Mustang je taky dobra stihacka, ale jeji povest (podle meho nazoru) tezi hlavne z ohromneho mnoztsvi vyrobenych kusu a pak tim, ze prevazil misky vah na stranu spojencu v letecke bitve nad nemeckem. Ale ne to kvuli tomu, ze by byl uplne nej stihac (napr. Fw-190D nebo Ta-152 ho absolutne prevysovaly), ale kvuli doletu ktery mu umoznil doprovazet bombardery po celou cestu.



A Tempest, byl urcite nejlepsi britsky stroj, ale jako stihacku ho prevysoval minimalne Mustang a jako bitevni stroj zas P-47 Thunderbolt.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #64 kdy: Srpen 27, 2006, 01:04:07 »
No ja o Corsairovi slysel to, ze je to nejlepsi stihacka pacifiku.





Smim se te zeptat, ktere jsou pro tebe typicke vlastnosti stihacky? Docela by me to zajimalo, pak na to budu reagovat.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #65 kdy: Srpen 27, 2006, 01:16:53 »
Citace: "Kageneck"
Smim se te zeptat, ktere jsou pro tebe typicke vlastnosti stihacky? Docela by me to zajimalo, pak na to budu reagovat.


No to jsi me docela zaskocil 8) . Ale pokusim se to nak sesumirovat. Tak v prvni rade u stihacky nepozaduju velkou nosnost zbrani v podvesu. (splnuje napr. Bf-109), pak urcite stroj musi byt dostatecne obratny (coz u P-47 absolutne nehrozi), ve vzdusnem suboji taky rozhoduji veci jako stoupavost, moznost uniknout protivnikovy stremhlavym letem atd., rychlost je taky dulezita, ale cca 10-20km/h nehraje tak velkou roli.



Samozrejme se musi dusledne odlisit (u nemeckych stroju) jestli je masina urcena pro boj se stihaci ci bombardery. Vim, ze ke konci valky na takovyhle veci uz nebyl cas ani prostredky, ale idealni system je mit dva typy stroju jeden na boj s bombardery (napr. Fw-190 Sturmbock) a na boj se stihaci (napr. Bf-109G,K). Kompromisi vetsinou prinesly stroj malo obratny a "liny" na boj se stihaci, a nedostatecne silny proti bombarderum.



U spojencu se myslim podobny kompromis docela podaril prave v mustangu a Corsairu, Tyto stroje nedosahovaly sily Thunderboltu nebo Typhoonu, ale skloubily v sobe dobrou stihacku a letadlo pro utoky proti pozemnim cilum. I kdyz co jsem cetl, tak mustang mel pri utocich na pozemni cile vyssi procento ztrat nez prave P-47.



Me-262 zamerne z tohohle hodnoceni vynechavam, protoze to je kapitola sama pro sebe.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #66 kdy: Srpen 27, 2006, 03:03:48 »
Mustangy se na útoky proti pozemním cílům používaly ale nic nevydrželi, takovej t-bolt snesl tolik zásahů že se jednou z akce nad francií vrátil do Anglie s ustřeleným motorem kterej upadl někde nad francií nebo nad kanálem a pilot s tím ještě v anglii přistál na nějaké louce, letadlo se rozlomilo vejpůl a pilot z toho odešel po svejch. Vážně nekecám.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #67 kdy: Srpen 27, 2006, 03:50:12 »
Citace: "clausewitz"
Mustangy se na útoky proti pozemním cílům používaly ale nic nevydrželi, takovej t-bolt snesl tolik zásahů že se jednou z akce nad francií vrátil do Anglie s ustřeleným motorem kterej upadl někde nad francií nebo nad kanálem a pilot s tím ještě v anglii přistál na nějaké louce, letadlo se rozlomilo vejpůl a pilot z toho odešel po svejch. Vážně nekecám.




to muzu potvrdit..taky sem o tom cetl...

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #68 kdy: Srpen 27, 2006, 03:52:37 »
Citace: "clausewitz"
Mustangy se na útoky proti pozemním cílům používaly ale nic nevydrželi, takovej t-bolt snesl tolik zásahů že se jednou z akce nad francií vrátil do Anglie s ustřeleným motorem kterej upadl někde nad francií nebo nad kanálem a pilot s tím ještě v anglii přistál na nějaké louce, letadlo se rozlomilo vejpůl a pilot z toho odešel po svejch. Vážně nekecám.


To ja verim, Thunderbolt byla hrozna krava :), ktera vydrzela vsechno.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #69 kdy: Srpen 27, 2006, 03:59:10 »
No vidis a ja prave Me 262 z toho nevynechavam.

Rozdeleni stihacek na boj proti bombarderum zni rozumne, ale Nemecko si to skutecne nemohlo dovolit. Navic Spojenecke bombardery doprovazeli i stihacky, tak co bych na ne mel teda poslat? A nezapominej, ze Nemci preci jenom meli tezkou stihacku, ktera mohla mit proti bombarderum uspech... Bf 110, mel extremni vyzbroj, ale problem byl prave v doprovodu stihacek.

Jinak stihacka urcite musi byt obratna, ale pro me je nejdulezitejsi dostup, vyzbroj a rychlost. V rychlosti to bylo tak fifty-fifty, v dostupu myslim o neco vynikala Bf 109(a asi i Fw 190) a s vyzbroji nemeckych stihacek se mohla maloktera merit. Kdyz Spojenci konecne prisli na to, ze by meli instalovat misto kulometu kanony, tak Nemecko uz bylo za chvili zase o krok napred a to instalaci 30 mm kanonu.

Tak take Mustang nebyl urcen na utoky proti pozemnim cilum. Byl urcen v roli doprovodne stihacky s dlouhym doletem a to splnoval beze zbytku.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #70 kdy: Srpen 27, 2006, 04:09:33 »
Citace: "Kageneck"
Rozdeleni stihacek na boj proti bombarderum zni rozumne, ale Nemecko si to skutecne nemohlo dovolit. Navic Spojenecke bombardery doprovazeli i stihacky, tak co bych na ne mel teda poslat? A nezapominej, ze Nemci preci jenom meli tezkou stihacku, ktera mohla mit proti bombarderum uspech... Bf 110, mel extremni vyzbroj, ale problem byl prave v doprovodu stihacek.


Nemci tenhle system praktikovaly od pocatku kdy americane zacaly utocit na Reich.Zpocatku to byly Bf-109 a Fw-190 proti doprovodnym stihacum a Bf-110 a Me-410 proti bombarderum. Ale s nastupem Mustangu dvoumotorove stihacky musely ustoupit, nejprve Bf-110, ktere ale uz byly i tak zastarale a pozdeji v kvetnu 1944 i Me-410 eskadry ZG26.

Pozdeji prave Bf-109G,K a Fw-190 Sturmbock. Vetsinou to vychazelo, Bf-109 se zapletly se stihackami a Fw-190 mely relativni volnost k utokum na bombardery. Od prelomu 1944/45 uz nebylo na nejake vetsi organizovane nasazeni techto skupin ani palivo ani prostredky.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #71 kdy: Srpen 27, 2006, 04:10:58 »
Citace: "clausewitz"
Mustangy se na útoky proti pozemním cílům používaly ale nic nevydrželi, takovej t-bolt snesl tolik zásahů že se jednou z akce nad francií vrátil do Anglie s ustřeleným motorem kterej upadl někde nad francií nebo nad kanálem a pilot s tím ještě v anglii přistál na nějaké louce, letadlo se rozlomilo vejpůl a pilot z toho odešel po svejch. Vážně nekecám.




to muzu potvrdit..taky sem o tom cetl...

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #72 kdy: Srpen 27, 2006, 04:17:29 »
To je zajimavy. Ja bych rekl, ze Fw 190 se pro stihaci souboji hodil vice ne? Vyzbroj s Bf 109 byla velmi podobna. No ale kdyz to pises, tak to bude pravda. Me 410????? O tom jsem nikdy neslysel... :oops:



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #73 kdy: Srpen 27, 2006, 04:21:28 »
Hledal jsem nejake fotky na Googlu a zdal se mi byt nejaky povedomi... Vzpomnel jsem si na Me 210 a z tech fotek co jsem videl mi pripadaji identicke. Jaky byl v techto verzich rozdil?





Me 410





Me 210



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Čím byste chtěli být ve 2.světové válce!
« Odpověď #74 kdy: Srpen 27, 2006, 04:32:02 »
Citace: "Kageneck"
To je zajimavy. Ja bych rekl, ze Fw 190 se pro stihaci souboji hodil vice ne? Vyzbroj s Bf 109 byla velmi podobna. No ale kdyz to pises, tak to bude pravda. Me 410????? O tom jsem nikdy neslysel... :oops:


No tak nerikej, ze mely stejnou vyzbroj. Jsme se bavilo o vyzbroji stodevitky tak jsi psal, ze G a K melo 1xkanon 20mm nebo 30mm a 2x13mm kulomety. Stodevadesatka napr. ten Sturmbock mel 2x13mm, 2x20mm a 2x30mm. Nehlede na pridavne pancerovani kabiny pilota. Samozrejme na ukor obratnosti a rychlosti.



Rozdil mezi Me-210 a Me-410? No asi jediny a to ten, ze 210 byl mezek a 410 byl vysledek snahy s tim neco udelat. Protoze 210 mela byt nastupce 110 tak vedeni Luftwaffe neuvazene zadalo objednavku, jeste pred radnym vyzkousenim prototypu. Protoze 210 trpela hroznymi problemy tak se rozhodlo ji zrusit, ale protoze v tovarnach byly stovky rozpracovanych stroju tak se nakonec ruznymi upravami podarilo to letadlo vylepsit a vznikla Me-410. Tezka stihacka, ale spise lehky bombarder a pruzkumny letoun.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "