Autor Téma: SU-100  (Přečteno 16356 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
SU-100
« Odpověď #15 kdy: Říjen 11, 2007, 06:06:19 »
Citace: stevosk
Citace: Partizán
Citace: stevosk
ešte horšie bol strieľať smerom dole do vádí.
Vadi je vyschnute koryto rieky, alebo si to s niecim mylim ?
Áno je to vyschnuté koryto v ktorej sa v prípade občasného dažďa (raz za rok a pod) valí voda. Ostatne v tomto prípade som to skôr myslel všeobecne ako rozličné terénne nerovnosti ktorých je púšť na Sinajskom polostrove plná.
Přesně tak,  v poušti kde nejsou přírodní překážky (napr. lesy) a ani lidská obydlí (vesnice, osamocené budovy) jedinou možnost úkrytu skýtají mírné nerovnosti (duny, vádí, ... ). A při střelbě v tomto terénu je ohromnou výhodou možnost co nejvíce sklonit hlaveň do záporného náměru. A zde se projevuje ona nevýhoda. Čím nižší vozidlo tím menší minimální náměr hlavně a tedy nutnost více se odhalit při střelbě. Mám někde schémátko, které je mnohem názornější než slova, pokusím se ho vyhledat.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

RABO

  • Rudá armáda - RKKA
  • старшина - Staršina
  • Příspěvků: 133
SU-100
« Odpověď #16 kdy: Říjen 11, 2007, 07:40:13 »
Bohužiaľ je ťažké spraviť "stíhač tankov" s nízkou siluetou na jednej strane a na strane druhej ,aby bol do každého terénu. Žiadna zbraň nie je dokonalá. Jednoducho nízka silueta s výkonným a tým pádom aj dlhým, kanónom dostala prednosť.   Ono v čase keď sa SU-100 bila v "dunách" tak je chýbalo viacej "veci", ako len záporný sklon dela. Predsa len to bola zbraň z WWII.



video SU-100  http://forum.avtoindex.com/foto/photo_video_11784.html

DOLIN45

  • Wehrmacht
    Gefreiter - svobodník
  • Příspěvků: 21
    • historické foto, knihy , informace
Re: SU-100
« Odpověď #17 kdy: Červenec 09, 2009, 01:27:40 »
snad takový protiklad k Jg.Pzr IV,ale měl dělo větší ráže a silnější pancíř,ale byl vyšší
:o :o No co znám já tak jagdpanzer IV L48 i (jagd)panzer IV L70 (nověji se označuje jen panzer IV L70) mají oba 75mm kanony!! A tedy i verze Alket a Vomag mají obě 75mm! A myslím, že vyšší jako nebyly: SU-100 2250mm a Jagd-Panzery 1850mm a 2350mm u verze Zwischen Losung (Allket)!

TANKkiller

  • Host
Re: SU-100
« Odpověď #18 kdy: Září 06, 2009, 04:07:43 »
SU-100 je dobra aj pekna smohybka ale ma jednu nevyhodu ako aj par dalsich ruskych tankov a to su nadrze na bokoch

von.erzgebirge

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 432
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. května 2009
Re: SU-100
« Odpověď #19 kdy: Září 07, 2009, 12:48:08 »
Samohybné dělo je označení komplet vozidla a děla, který je primárně určen pro boj . Samohybná děla se dělí na ta, určená pro nepřímé ostřelování (samohybné houfnice, podle některých pojetí též raketomety a minomety) a na ta, která jsou určena pro boj přímou palbou (stíhače tanků a útočná děla).
Su-152 Zvěroboj (ISU-152) V roce 1943 vznikla další varianta samohybného děla, která byla stavěna na podvozku tanků řady IS, se 152 mm kanónem. V letech 1943 - 1944 bylo vyrobeno kolem 2 500 ks samohybných děl ISU-152. Pro úspěch v boji s novými německými tanky byl nazýván lovcem zvířat (Tiger, Panther). Nevýhodou byla malá zásoba vezené munice a vzhledem k dělenému střelivu i nízká rychlost nabíjení.
Samohybná děla SU-152 byla po 2. světové válce i ve výzbroji Československé armády.
Budoucnost je jasná. To pouze minulost se stále upravuje.

Petrz

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 197
Re: SU-100
« Odpověď #20 kdy: Září 07, 2009, 08:25:39 »
su100 je dobra aj pekna smohybka ale ma jednu nevyhodu ako aj par dalsich ruskych tankov a to su nadrze na bokoch
Ale jo je to dobrý stroj, schopný konkurovat JagdPantherovy, čelní pancíř srovnatelný, dělo možná lepších parametrů, pohyblivost o něco větší, nižší silueta.V dané třídě jeden z nejlepších. Jinak máš pravdu nádrže v bojovém prostoru nebylo nejlepší řešení.
Obecně si ale myslím, že SU-100 byl oproti T-34/85 větší pokrok než JagdPanther vůči Pantheru. Jejich absolutní hodnota však byla srovnatelná.
Je přežití na úkor slabších projevem síly, nebo slabosti ? Fakt, že tato společnost se přiklání k prvému a je založena na názoru, že zneužívání slabších je v pořádku a v souladu s lidskou přirozeností, popírá ty nejušlechtilejší a nejsilnější vlastnosti člověka- soucit, ochotu pomáhat a sdílet.

Jarouš

  • ČSR
  • Poručík
  • Příspěvků: 233
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. června 2009
Re: SU-100
« Odpověď #21 kdy: Září 07, 2009, 08:50:45 »
Nádrže na bocíh jsou pouze přídavné, nafta špatně hoří, jedinou jejich nevýhodou bylo, že nebyly propojené s vnitřním palivovým systémem. Osádky musely palivo přetankovávat ručně do vnitřních nádrží ( hadice, ruční čerpadla).
"Jsem voják a rváč." Arm.Gen. Josef Šnejdárek
http://vlastenci.cz/

Petrz

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 197
Re: SU-100
« Odpověď #22 kdy: Září 07, 2009, 09:09:55 »
No nejsem si tím nijak jistým, ale tuším, že dvě hlavní nádrže jsou uvnitř vozidla v bocích korby(zešikmené přesahy korby nad pásy)přímo v bojovém prostoru(tedy aspoň u T-34 u SU-100 to může být jinak).
Je přežití na úkor slabších projevem síly, nebo slabosti ? Fakt, že tato společnost se přiklání k prvému a je založena na názoru, že zneužívání slabších je v pořádku a v souladu s lidskou přirozeností, popírá ty nejušlechtilejší a nejsilnější vlastnosti člověka- soucit, ochotu pomáhat a sdílet.

Jarouš

  • ČSR
  • Poručík
  • Příspěvků: 233
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. června 2009
Re: SU-100
« Odpověď #23 kdy: Září 07, 2009, 09:25:14 »
Palivové nádrže T-34 se nacházeli v motorovém prostoru po stranách motoru. Zdroj: TANK   autoři: A.S ANTONOV,B.A. ARTAMOV, B.M.KOROBKOV, E.I. MAGIDOVIČ  - NAŠE VOJSKO 1954 str.192
 V bojovém prostoru být nemohou, kam by se vešla munice a lidi.
"Jsem voják a rváč." Arm.Gen. Josef Šnejdárek
http://vlastenci.cz/

Petrz

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 197
Re: SU-100
« Odpověď #24 kdy: Září 07, 2009, 11:07:27 »
No nedalo mi to a našel jsem tohle.



Na těchto stránkách je toho ohledně SU-100 víc: http://rkkaww2.armchairgeneral.com/tree.htm
Tohle jsem našel pod galleries.
Jinak těch granátů taky SU-100 moc neobsáhl , konkrétně 33.
Je přežití na úkor slabších projevem síly, nebo slabosti ? Fakt, že tato společnost se přiklání k prvému a je založena na názoru, že zneužívání slabších je v pořádku a v souladu s lidskou přirozeností, popírá ty nejušlechtilejší a nejsilnější vlastnosti člověka- soucit, ochotu pomáhat a sdílet.

rasticek

  • Rudá armáda - RKKA
  • лейтенант - Lejtenant
  • Příspěvků: 208
Re: SU-100
« Odpověď #25 kdy: Červen 08, 2014, 06:10:32 »
chcel by som sa spýtať, aký je rozdiel medzi SD100 a SU-100?
Bojuj s nepřáteli, zachraň přátele.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1545
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: SU-100
« Odpověď #26 kdy: Červen 08, 2014, 06:28:33 »
chcel by som sa spýtať, aký je rozdiel medzi SD100 a SU-100?

SD-100 bol SU-100 lincenčne vyrábaný v Československu v 50tych rokoch (konkrétne od roku 1953 do roku 1957).
The only easy day was yesterday.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: SU-100
« Odpověď #27 kdy: Červen 09, 2014, 01:25:30 »
Přesně, to SD je pouze zkratka názvu čs. armády - Samohybné dělo. Ve služebním předpisu Oper-II-11 "Příručka technických dat o výzbroji a výstroji československé lidové armády" z roku 1956 je "stovka" označena jako "100mm SAMOHYBNÉ DĚLO (100mm ShD).

Pro vizuální odlišení SU 100 (sovětský) a SD 100 (československý) je celkem spolehlivým vodítkem, použití odlišné technologie při výrobě předních krytů blatníků. Zatímco u sovětského typu jsou tyto kryty zakulacené, u československých výrobků jsou kryty rovné a skosené směrem dolů. Rovněž tak opracování a provedení odlévaných a svařovaných dílů je u SD 100 celkově preciznější, to však lze zjistit pouze při přímém porovnání obou strojů.

Citace:
Licenční práva na výrobu děl SU-100 Československo získalo v roce 1951. Výroba pro potřeby ČSLA probíhala od roku 1953 v ČKD Praha, o rok později se přesunula na Slovensko do Závodů Josifa V. Stalina v Martině. V letech 1956 a 1957 bylo na Slovensku vyrobeno 365 samohybných děl SD-100. Produkce SD-100 skončila v roce 1957 po zhotovení 771 exemplářů. V barvách ČSLA sloužilo 460 strojů, zbylé šly (z výroby) na export.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/