Autor Téma: Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi  (Přečteno 5026 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi
« kdy: Únor 25, 2007, 11:18:47 »
Tyto ponorky nebyly nikterak účinné, ani velkosériově vyráběné. Vybral jsem si ji pouze z malicherného důvodu, a to že se mi líbí vzhledově. Za povšimnutí stojí hned několik prvků, a to dvouroviná pozorovací paluba- prostor na věži byl opatřen střechou (tedy spíšee věž měla jakási okna) a plošinu na periskopech, což umožňovalo dvouroviné pozorování.Spodní paluba byla zvláště "příjemná" při drsných podmínkách Atlantiku, kde se přes vež přelévaly vlny. Druhým prvkem byly dva palubní kanóny ráže 120mm- jeden na přední a druhý na zadní palubě. Obdobné řešení se objevovalo u prvoválečných zaoceánských ponorek (např. U-117). Třetím velmi nápadným a nejdůležitějším prvkem byly rozměry. Zatímco díky značné intervenci Dönitze docházelo k výrobě především malých ponorek (II, VII), Itálie produkovala skutečné obry (a nejen ona. V tomto vynikalo především Rusko a Japonsko, vzádu pokulhávala USA- její druhoválečné ponorky jsou považovány za nejslabší). To mělo sice tu výhodu, že ponorka měla vyšší dosah a dokázala na moři vydržet o něco déle. Za to však platila značnou neohrabaností a pomalým ponořováním. Jediné, v čem vynikala, bylo rychlé potápění- bohužel sama sebe. Zvláštní je, že Italové na tomto stroji nepoužívali žádnou rychlopalnou kanónovou výzbroj, nýbrž pl. kulomety Breda. Nejvíc však kvalitů výkonů postihlo, že posádky byly špatně vycičené a velitelé měli malé zkušenosti. Tyto ponorky roku 1941 operovaly z německých základen ve Francii v Atlantiku, kde však dosáhli slabých úspěchů, a tak byly odvolány zpět na jiná bojiště.



Technické parametry Pietro Calvi:

Délka: 84,3m

Šířka: 7,7m

Ponor (na hladině): 5,3m

Ponor (max.): 90m

Výtlak (vynořená): 1 331t

Výtlak (ponořená): 2 060t

Výzbroj: 4 přední a 4 zadní vrhače torpéd 533mm, 2* 120mm,4*13,2mm

Rychlost (vynořená): 17 uzlů

Rychlost (ponořená): 8 uzlů

Dosah (na hladině): 11 40nm (8 uzlů)

Dosah (pod hladinou): 120nm (3 uzle)

Posádka: 72



Vyrobeny tři ponorky této třídy:

1) Enrico Tazzoli, spuštěna na vodu dne 13.10.1935, ztracena v Biskajském zálivu dne 16.5.1943 po ostřelováním letadlem 311.čs perutě

2) Giuzeppe Finzi, spuštěna na vodu 29.6.1935, ztracena v Bordeaux dne 9.9.1943, kdy byla ukořistěna Němci a přejmenována na UIT-21. Natvrdo ztracena dne 20.8.1944, kdy byla v Bordeaux potopená vlastní posádkou

3) Pietro Calvi, spuštěna na vodu dne 31.3.1935, ztracena dne 15.7.1942 jižně od Azor HMS Lulworth



Výstavbu zajišťovaly loděnice v pověstném přístavu La Spezia od roku 1932.

Tuto ponorku řadím mezi své nejoblíbenější, bohužel nemám k dispozici žádné elektronické obrázky, fotografie, či rysy.

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi
« Odpověď #1 kdy: Únor 25, 2007, 02:17:55 »
Pane supe, není to tahle ponorka ?

 

píšou k ní toto:

 Engine problems kept the Finzi (UIT-21) in port. She never left European waters and was scuttled on August 1944.



Jinak je to z tehle stránky http://www.uboataces.com/articles-fareast-boats3.shtml

Jestli je to nějaká jiná, tak to klidně smažte
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi
« Odpověď #2 kdy: Únor 25, 2007, 03:21:43 »
Přesné údaje o potopených lodích:

1. Melpomene o 7011t dne 06.03.1942

2. Skane o 4528t dne 07.03.1942

3. Charles Racine o 9957t dne 10.03.1942

4. Granicos o 3689t dne 28.03.1943

5. Celtic Star o 5575t dne 30.03.1943

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi
« Odpověď #3 kdy: Únor 26, 2007, 08:53:41 »
Nesmíme zapomenout na jeden základní problém, související s přírodními podmínkami : zatímco v Atlantiku není ponořená ponorka vidět z letadla už skoro v periskopové výšce, ve Středozemním moři je viditelná i při poměrně hlubokém potopení. Proto všichni ti, kteří byli nuceni operovat ve Středomoří (Italové), měli dost ztíženou pozici.....
"пуля дура, штык молодěц!!!"

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Ponorka- Sommergibili oceanici Pietro Calvi
« Odpověď #4 kdy: Únor 26, 2007, 08:58:12 »
Nejvýhodnější operování bylo na severu- jednotlivé teplotní rozdíly vody mátly ASDIC. S tou viditelností máte pravdu, ale musím konstatovat, že Němci operující ve středozemí měli vyšší úspěchy, a to za stejných podmínek.

Dodatek k předchozímu přízpěvku: další nevýhodou, které tyto stroje trpěly, byla vysoká silueta věže- ponorka byla zjistitelná na vyšší vzdálenosti.