Autor Téma: Francouzské letectvo v roce 1940  (Přečteno 12152 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Francouzské letectvo v roce 1940
« Odpověď #15 kdy: Březen 11, 2007, 01:21:51 »
Citace: pan.sup
Mé informace hovoří, že většina objednávky byla přesměrována z důvodu ukončení tažení do VB a že jich ve Francii létal jen mizivý počet. Podívám se od dalších zdrojů.
Prvních sto H.75 bylo dodáno do Francie v květnu 1938. Šlo o verzi H.75 A-1.
Dalších sto H.75, dodaných do Francie rovněž v roce 1938, bylo označeno H.75 A-2.
Ze 135 objednaných strojů H.75 A-3 a 395 A-4 bylo do Francie dodáno jen 91, zbylé stroje byly dodány do Velké Británie.
Takže francouzi dostali 291 H-75 a zbylý počet 439 kusů z francouzské objednávky dostali britové.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Francouzské letectvo v roce 1940
« Odpověď #16 kdy: Květen 24, 2007, 04:36:18 »
P-36 (H-75) bol jednym z najlepsich strojov, co Francuzi mali. Toto bolo este pomerne lahke liedalo s vykonnym motorom, rychlost takmer ako D-520, dobra stupavost, vyzbroj 6*7,62... Velka nosna plocha = dobra obratnost (lepsia ako Bf-109). Akurat absencia pancierovania, hoci myslim, ze posledne mali aspon chrbtovy pancier pilota. Lepsie na tom ostatne nebol ani Bf-109 E-3...

MS-406 tiez nebolo bezcenne proti Bf-109, malo svoje silne stranky, napr. lepsiu obratnost na vertikale...

Ospevovana D-520-ka sa priporovnani mnohych parametrov nezda az taka skvela. Skor by som povedal, ze bola trochu "podmotorovana".

Problemom francuzskeho letectva nebola ani tak vyzbroj, ako neschopne velenie, slaba koordinovanost apod. A este jedna vec: Nemci utocili, oni si mohli vybrat kde a v akom pocte zautocia. Francuzi sa vlastne mohli spoliehat iba na hliadkovanie vo vzduchu a pozemne hlasky. A ked narazi roj troch MS-406 na 9 He-111 s eskortou 4 Bf-109 aky bude predpokladany vysledok?

Ako hlavny problem francuzskeho letectva teda vidim nedostatok informacii a sposob ich ziskavania. A asi aj moralka. Najma po prvych neuspechoch. Pisu o tom aj cs. piloti, ktori bojovali vo Francuzsku.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Francouzské letectvo v roce 1940
« Odpověď #17 kdy: Květen 25, 2007, 08:24:07 »
Ta neschopnost velení se projevovala dostatečně, v mnoha případech stály na továrních letištích nové stroje a neměl s nimi kdo letět a o pár kilometrů dále bylo letiště a na něm piloti co zase neměli do čeho sednout.