Autor Téma: Fieseler Fi 103 / V-1  (Přečteno 27413 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Fieseler Fi 103 / V-1
« Odpověď #45 kdy: Červenec 14, 2009, 03:35:59 »

Citace
Amatol je velmi výbušný materiál vyrobený ze směsi TNT a dusičnan ammonium.
Jinak více pro Raseho: http://wikipedia.infostar.cz/a/am/amatol.html
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Fieseler Fi 103 / V-1
« Odpověď #46 kdy: Červenec 15, 2009, 07:32:25 »
V2 byly nezranitelné ne proto, že létaly vysoko, ale proto, že byly tak rychlé, že v okamžiku, kdy se objevily na radaru, tak už bylo po výbuchu. V době IIWW proti nim neexistovala obrana.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Fieseler Fi 103 / V-1
« Odpověď #47 kdy: Červenec 15, 2009, 07:11:04 »
V2 byly nezranitelné ne proto, že létaly vysoko, ale proto, že byly tak rychlé, že v okamžiku, kdy se objevily na radaru, tak už bylo po výbuchu. V době IIWW proti nim neexistovala obrana.
Ano. To asi ano. Ale v té době neexistovala proti nim žádná stíhačka která by dokázala vystoupat takovou výšku.(?) Pokud by v takové výšce byla stíhačka schopná operovat....to je jen moje domněnka. Netvrdím, že je určitě 100% pravdivá, ale takhle jsem to někde slyšel...
*PS:* sry za spam
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Fieseler Fi 103 / V-1
« Odpověď #48 kdy: Červenec 15, 2009, 11:16:11 »
Četl jsem celý topic. Souhlasím s popisem,jak pracoval pulsační motor.Ostatní příspěvky,pánové,jsou pouze dohady.Wikipedie asi není to pravé ořechové, mezi zdroji informací,že.
1./ V1,v průběhu vzniku měla mnoho "nápadů",jak ji dopravit k cíli.Zpočátku se jevilo nejpravděpodobnější ji normálně táhnout za letadlem jako kluzák a poté ji "odstřihnout" a nechat klouzat k cíli. První zkoušky tohoto druhu byly tedy prováděny jako  s kluzákem bez nákladu /samozřejmě pouze šlo o balast,nikoli nálož/. A zde uspěla Reitsch.Byla totiž poměrně malého vzrůstu a do kabinky se vešla. Proto zpočátku se mohlo vbažovat
 o "řízené střele" .Nemám o tom dalších zpráv,ale asi by tolik malých pilotů nenašli,nechtěli-li nacisté používat dětí.
2./ z výše uvedeného důvodu tedy konstruktéři dumali jak vyřešit řízení letounku.Vyřešili jej nikoli počítačem,jak tady kdosi psal,ale třemi gyroskopy v krabici,jejichž vychylování řídilo jednoduchý autopilt. Poháněny byly pouho baterií. Tyto gyroskopy pracovaly pouze ve velice omezeném režimu, a větší vychýlení letounku z vodorovného letu měl za následek pád.Tedy i úplav stíhačky mohl V-1 nasměrovat k pádu i s běžícím motorem.O podebírání střely nešlo. Jelikož ale v Tempestech,které dosahovaly stejných rychlostí jako V 1, seděli piloti vždxy sami,jak jim dokázat,jestli V1 podebrali křídlem nebo otočili úplavem,tedy tlakem vzduchu?
3./ Výše uvedené setrvačníky udržovaly V-1 pouze ve vodorovném letu.Střely nebyly schopny provádět zatáčky! Nevím,jestli označení  Střela s plochou dráhou letu je pro ni správmé označení....
4./ Vyřešení pohonu bylo asi největším oříškem.Uvažovalo se nejprve o jaýchsi variantách tradičních motorů,o raketovém motoru jako byl v některých stíhačkách,ale vždy se narazilo na problémy.Nápad s pulzačním motorem byl celkem náhodný,ale ukázal se jako šťastný.Opět: byla to vlastně jakási trubka s přívodem paliva,neexistuje zde možnost regulace tahu. A opět aerodynamika: pokud V-1 byla uvedna do zatáčky,následoval pád, protože ke zvýšení tahu nedošlo.
5./ V-2 již fungovaly na bázi balistických raket,tedy je to již "jiný šálek čaje"...
 6./Odpalování V-2 z ponorek na USA mohl být sice dobrý nápad nacistických špiček,ale v té době absolutně nerealizovatelný,tudíž nemá význam se jím zde jakkoliv zaobírat .Opravdu v té době to bylo něco z říše,kterou známe pod oznašením SCI-FI...Tedy fanatsy...

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 328
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Re: Fieseler Fi 103 / V-1
« Odpověď #49 kdy: Červenec 27, 2009, 08:25:32 »
Raketa V-1 bola prvá strela s plochou dráhou na svete. Môj fetiš na tajné zbrane tretej ríše mi však nedá a chcem sa spýtať, či by toto téma nemalo byť presunuté do sekcie letectvo. Inak si o V-1 a V-2 myslím, že to bol prežitok. Prostriedky na ne vynaložené by som radšej použil na vývoj protilietadlových rakiet ako Wasserfall, Rheitochter, Enzian, Taifun,... (Wasserfall bola celkom podobná V-2, ale keď sa malo rozhodnúť, či uprednostniť V-2 alebo Wasserfall, Hitler samozrejme vybral zložitejšiu, väčšiu, nepraktickejšiu, nespoľahlivú, ale hlavne ÚTOČNÚ raketu V-2). Tým by som zastavil alebo značne obmedzil spojeneckú vzdušnú ofenzívu a ochránil tak továrne v Nemecku. Ak by sa mi potom podarilo nejakým zázrakom stabilizovať situáciu na frontoch či obnoviť stíhacie letectvo doplnením prúdovými lietadlami, potom by som začal pomaly uvažovať o výrobe týchto psychologických zbraní.
Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk