Autor Téma: Vrtulníky  (Přečteno 6145 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Vrtulníky
« kdy: Únor 24, 2007, 11:11:58 »
Sikorsky R-4 Hoverfly

Lehký mnohoúčelový vrtulník




Verze R-4A
Průměr hlavního rotoru: 9,75 m
Průměr ocasního rotoru: 0,82 m
Délka: 10,25 m
Výška: 3,78 m
Váha prázdného stroje: 652 kg
Maximální vzletová váha: 1 171 kg
Motor: hvězdicový větrákem chlazený sedmiválec Warner R-550-3 o výkonu 200 koní
Maximální rychlost: 121 km/h
Cestovní rychlost: 105 km/h
Dolet: 370 km
Dostup za letu: 2 438 m
Statický dostup: 1 120 m
Posádka: 1

Verze R-4B
Průměr hlavního rotoru: 11,60 m
Průměr ocasního rotoru: -- m
Délka: 10,80 m
Výška: 3,80 m
Váha prázdného stroje: 916 kg
Maximální vzletová váha: 1 150 kg
Motor: hvězdicový větrákem chlazený sedmiválec Warner R-550-3 o výkonu 200 koní
Maximální rychlost: 131 km/h
Cestovní rychlost: 104 km/h
Rychlost stoupání: 198 m/min
Dolet: 370 km
Dostup za letu: 2 440 m
Statický dostup: -- m
Posádka: 1

První vzlet  XR-4 4.ledna 1942

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Vrtulníky
« Odpověď #1 kdy: Únor 24, 2007, 11:23:36 »
Sikorsky R-6 Hoverfly

Lehký mnohoúčelový vrtulník




Průměr hlavního rotoru: 9,75 m
Průměř ocasního rotoru: 0,82
Délka: 11,65 m
Výška: 3,53 m
Váha prázdného stroje: 786 kg
Maximální vzletová váha: 1 352 kg
Motor: za pomoci ventilátoru vzduchem chlazený šestiválec Franklin O-405-9 o výkonu 225 koní
Maximální rychlost: 154 km/h
Cestovní rychlost: 111 km/h
Dolet: 491 km
Dostup za letu: 4 023 m
Statický dostup: 2 200 m
Posádka: 1
Náklad: 1 pasažér nebo náklad pum do maximální váhy 294 kg

První vzlet 15.října 1943

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Vrtulníky
« Odpověď #2 kdy: Únor 24, 2007, 11:28:20 »
Sikorsky VS-300

Lehký vrtulník



Průměr hlavního rotoru: 8,53 m
Délka: 8,90 m
Výška: 2,90 m
Váha prázdného stroje: 368 kg
Maximální vzletová váha: 698 kg
Motor: Franklin o výkonu 90 koní
Maximální rychlost: 90 km/h
Posádka: 1
První vzlet se uskutečnil 14.září 1939

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Vrtulníky
« Odpověď #3 kdy: Únor 24, 2007, 11:30:52 »
Piasecki PV-2

Lehký vrtulník
Průměr hlavního rotoru: 7,62 m
Délka: 7,70 m
Výška: 2,36 m
Váha prázdného stroje: 327 kg
Maximální vzletová váha: 450 kg
Motor: Franklin o výkonu 90 koní
Maximální rychlost: 160 km/h
Cestovní rychlost: 135 km/h
Dolet: 240 km
Posádka: 1
První vzlet se uskutečnil 11.dubna 1943


Při prvním letu

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Vrtulníky
« Odpověď #4 kdy: Únor 24, 2007, 11:39:37 »
Piasecki HRP-1 Rescuer

Vyhledávací a záchranný vrtulník
Průměr hlavního rotoru: 12,50 m
Délka: 14,63 m
Výška: 3,81 m
Váha prázdného stroje: 2 359 kg
Maximální vzletová váha: 3 629 kg
Motor: hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec Pratt & Whitney R-1340-AN-1 o výkonu 600 koní
Maximální rychlost: 193 km/h
Cestovní rychlost: 137 km/h
Dolet: 483 km
Dostup za letu: 3 658 m
Posádka: 2
Náklad: do 8 pasažérů
První vzlet se uskutečnil 7.března 1945.


Při hlídkovém letu nad pobřežím

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Vrtulníky
« Odpověď #5 kdy: Únor 24, 2007, 01:26:02 »
Nebyly by nějaké fotečky? A pak ještě jedna otázka, dočkaly se tyto vrtulníky nějakého nasazení nebo se jednalo jen prototypové a testovací stroje?
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Vrtulníky
« Odpověď #6 kdy: Únor 24, 2007, 03:52:46 »
Citace: "Peter"
Nebyly by nějaké fotečky? A pak ještě jedna otázka, dočkaly se tyto vrtulníky nějakého nasazení nebo se jednalo jen prototypové a testovací stroje?


R-4 byly nasazeny tuším že v Barmě.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Vrtulníky
« Odpověď #7 kdy: Květen 05, 2008, 08:30:49 »
Není to sice na vlastní oči, ani to není v Barmě, ani to není ta správná velikost, ale snad pořád lepší než nic:

http://www.youtube.com/watch?v=BrnbePShglc

Geier

  • RAF
  • Senior Aircraftman
  • Příspěvků: 55
  • Snáším se z oblohy jako sup!
Re: Vrtulníky
« Odpověď #8 kdy: Červenec 30, 2009, 11:00:18 »
Ten Piasecki HRP-1 Rescuer mi přijde trochu jako předchůdce CH-47 Chinook
Who dares wins!

Kolomaznik

  • US ARMY
  • Captain
  • Příspěvků: 340
  • Semper fi
    • rudy102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. červma 2009
Re: Vrtulníky
« Odpověď #9 kdy: Červenec 31, 2009, 12:39:05 »
No i tím tvarem mi trochu přijde ale výrobce a doba to ne...
A kdyz jsem teda reagoval tak predchudcem Chinooka byl Sea khight, vlastne mladsi braska, stejna firma, doba akorát on se používá(l) v námořnictvu a USMC..
"http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://www.rudy102.estranky.cz"
SEMPER FI - VŽDY VĚRNI!
Svět je velká koule, koulející se špatným směrem. Kolomaznik (Já)