Autor Téma: DFS 230  (Přečteno 6709 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
DFS 230
« kdy: Únor 20, 2007, 11:37:32 »
DFS 230 byl nákladní kluzák, který byl vyvinut a vyráběn Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug ( DFS - Německý výzkumný ústav bezmotorového létání ) pod taktovkou konstruktéra Hanse Jacobse v roce 1937.
Na dobu vzniku měl výbornou klouzavost 1:18.

DFS 230 byl konstruován pro útočné výsadkové operace, při kterých mohl převážet až tunu vybavení nebo osm výsadkářů + pilota.
Tyto kluzáky byly použity při obsazení belgické pevnosti Eben Emael, invazi na Krétu ( operace Merkur ), operace v severní Africe a při osvobození Mussoliniho na Gran Sasso.

Bylo vyrobeno přes 1500 kusů DFS 230.
Verze DFS 230:
230A-1 - původní sériová verze
230B-1 - přidán brzdící padák; možnost nesení obranné výzbroje ( nejpoužívanější verze )
230C-1 - konečná výrobní verze; přidány brzdící rakety ( tři brzdící rakety na přídi, které dokázaly zkrátit dojezd na 30 m )
230F-1 - zvětšená kapacita na 15 mužů
DFS 230:

Posádka: 1 pilot a až 8 výsadkářů
Délka: 11,3 m
Rozpětí: 21,1 m
Výška: 2,8 m
Plocha křídel: 38,1 m²
Plošné zatížení: 53,5 kg/m²
Prázdná hmotnost: 770 kg
Vzletová hmotnost : 2040 kg
Maximální vzletová hmotnost : 2100 kg
Pohonná jednotka: žádná
Maximální rychlost: 161 km/h ve výšce 300 m
Ztráta výšky při volném letu: 1,2 m/s
Výzbroj: kulomet MG15 za kabinou pilota ( DFS 230B-1 )


Zdroj: i-net
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
DFS 230
« Odpověď #1 kdy: Únor 20, 2007, 12:07:20 »
Citace
Na dobu vzniku měl výbornou klouzavost 1:18.

co to jako znamena 1:18?co ku cemu?

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
DFS 230
« Odpověď #2 kdy: Únor 20, 2007, 12:15:30 »
Klouzavost udává poměr výška/ulétnutá vzdálenost.

1:18 = z výšky 1 km doletí do vzdálenosti 18 km.
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
DFS 230
« Odpověď #3 kdy: Únor 20, 2007, 12:37:48 »
aha a to ho jako napred vytahli nahoru letadlem a pak plachtil?

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
DFS 230
« Odpověď #4 kdy: Únor 20, 2007, 12:51:09 »
Ju, přesně tak. Nejčastěji byl tažen ve vleku za Ju-52, Do-17, He-111 a občas i Bf-110.
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
DFS 230
« Odpověď #5 kdy: Únor 20, 2007, 06:57:00 »
Citace: erich HARTMANN
aha a to ho jako napred vytahli nahoru letadlem a pak plachtil?
ja nechci erichu nic namitat ale vetsinou kluzaky(neboli vetrone) se musi nahoru nejak dostat aby mohl letet...
jinak si myslim ze uletet z vysky 1km 18km daleko neni spatny...celkem se potoba kluzaku co mame na letisti v medlankach..akorat se mu tam rika tusim pionir

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1532
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: DFS 230
« Odpověď #6 kdy: Září 04, 2013, 07:16:05 »
Dve zaujímavé fotky k topicu:

http://img194.imageshack.us/img194/1007/4mol.jpg
Stuka slúžiaca ako ťažné lietadlo

http://img844.imageshack.us/img844/3063/2hrf.jpg
tzv. pevný spôsob ťahania, celkom by ma zaujímalo ako s tým vzlietali
The only easy day was yesterday.

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 139
Re: DFS 230
« Odpověď #7 kdy: Září 05, 2013, 10:22:49 »
Jak vyplynulo z praxe nejspíše ta vysoká klouzavost dělala problémy proto zavedli pro její snížení brzdící padák (zhoršení aerodynamické čistoty) resp. zvýšili nosnost (plošné zatížení). Vysoká klouzavost způsobovala při nekázni pilotů "zácpy" na výsadkových plochách. Klouzavost má jako Pionýr (školní kluzák) blahé paměti a předválečné větroně.