Junkers Ju-187Po bitvě o Británii se letadla typu Ju-87 ukázala býti velmi zranitelnými nepřátelskými stíhači. Proto bylo potřeba najít nástupce Štuky, který by byl:
- rychlejší
- lépe vyzbrojené
- silněji pancéřován
Stejně jako předchůdce, měl býti i Ju-187:
- dvoumístný (pilot/střelec)
- křídla do tvaru W
Rozdíly měly býti ovšem:
- zúžené křídlo
- zatahovací podvozek
- rotující svislé ocasní plochy
- kormidlo mělo umožňovat zatáčení ve vzduchu o 180 stupňů téměř na místě!
Pohon měl býti rovněž větší:
- k pohonu měl sloužit 12ti válecový kapalinou chlazený motor Jumo 213A
- tyto motory se používaly později i v Fw 190D a Ju 88G-6
Pilotní prostor:
- opět dvoumístný, ovšem kabina měla být přetlaková
- střelec měl sedět za pilotem, ovšem hlavní střelecká výzbroj se měla nacházet v samostatné střelecké věži (dálkově ovládané střelcem)
Výzbroj (věž):
- jeden kanón MG151/20 ráže 20 mm a jeden kulomet MG 131 13mm
Výzbroj (útočná):
- 500kg puma pod trupem nebo dvě 50kg pumy pod křídly
http://www.luft46.com/junkers/3bj187.jpg