Autor Téma: Junkers Ju 52 "Tante Ju"  (Přečteno 25884 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Black

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 884
    • http://www.greendevils.estranky.cz/
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 2. listopadu 2008 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #15 kdy: Únor 20, 2007, 02:49:50 »
Děkuji :) Parádní fotky 8) , hlavně to vysazování parašutistů!
Vidět bombardovat "Ju-52" s francouzkými kokordami je zvláštní, ale zajímavé!
Podle té fotky ze Saigonu se zdá, že byly v Indočíně hojně využívány!
"Padáčkáři všech zemí, spojte se!"
"Však víte, jak to chodí u výsadkářů. Chtějí buď vyhrát, anebo se nechají společně rozsekat!"

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #16 kdy: Únor 20, 2007, 03:15:05 »
Svaz bombardovacích AAC.1 Toucan vyzbrojených 50kg pumami, roluje na start.

http://hbctitan.webzdarma.cz/Peter_panzernet/toucan_gtii-62_with_50kg_bombs.jpg

Dopravní AAC.1 Toucan pod palbou u Dien Bien Phu
http://hbctitan.webzdarma.cz/Peter_panzernet/dienbien2.jpg

Citace: Black
Vidět bombardovat "Ju-52" s francouzkými kokordami je zvláštní, ale zajímavé! Podle té fotky ze Saigonu se zdá, že byly v Indočíně hojně využívány!
Zkoušel jsem dohledat počty nasazených Toucanů, ale bohužel. Francouzi v první části konfliktu v Indočníně používali tyhle stroje na všechno, protože Francouzská vláda neuvolňovala na válku v Indočíně dostatečné prostředky. Později byly tyto stroje nahrazovány v roli bombardovacího letounu vhodnějšími typy, především letouny Douglas A-26 Invader nebo jednomotorovými stroji Bell P-63 Kingcobra.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #17 kdy: Únor 20, 2007, 03:16:46 »
Tante Ju je legenda. U pilotů byla velmi oblíbená ( což je k vzhledem k výkonům s podivem). V německé armádě byla využívaná na nejrůznější účely, např.: transportní, bombardovací, cvičný, ale i jako hledač min.

Tyhle letadla se uplatnila především během norského tažení, kdy jejich velká gumová kola neměla s neupraveným zmrzlým terénem větší problémy.

Jinak na krétě bylo ztraceno 174 těchto strojů.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #18 kdy: Únor 21, 2007, 09:03:24 »
nojo ted kdyz se pozorneji divam tak je to tam videt..ale bylo by to zajimave kdyby to hazeli dvirkami pro padáčkáře[/quote]



Z počátku prvé světové války se pumy běžne házely přes palubu. Sloužily k tomu však cihly, ocelové šipky a dělostřelecké granáty. Z paluby C-130 se pumy ve Vietnamu vyhazovaly s pomocí kolových podvozků z nákladových dveří

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #19 kdy: Únor 21, 2007, 09:46:45 »
Když ste nakousl ty ocelové šipky, tak ja dodám že mněřily 30 cm shazovaly se v balení po 100 kusech a byly schopny protknout člověka !

Vnesly mezi pěšáka strach z každého letadla ,které se oběvilo na obloze.

Takže pěkny mršky tyhle šipečky  :evil:
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #20 kdy: Únor 22, 2007, 08:14:40 »
co rikate na nejspis planovaneho primeho nastupce nasi Tety?...myslim tim 3-motorovy Junkers 252...teticce ju se moc nepodobal..nebyl z vlniteho plechu, byl aerodynamictejsi a mel zatahovaci podvozky..jedina shodnost jsou asi 3 motory....jeden kousek Ju 352, ktery se podoba Ju 252, slouzil i u Čs dopravního letectva

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #21 kdy: Únor 22, 2007, 08:24:52 »
Ju-252 - Jednalo se o plánovaného nástupce Ju-52. Celkem bylo vyrobeno 15 strojů tohoto výkonného letounu.
Ju-352 - Problémy s nedostatkovými surovinami a obecně problémy německého průmyslu zhruba od roku 1943 vedly Luftwaffe ke snaze zjednodušit stavbu Ju-252. Vznikl tak typ velmi podobný, ovšem konstrukčně odlišný. Použity byly snáze dostupnější suroviny. Celkem bylo vyrobeno 33 strojů Ju-352, které sloužily u různých dopravních útvarů. Několik strojů používala i KG-200. Výroba byla zastavena v září 1944. V této době byla rušena stavba mnoha nadějných a výkonných strojů (Ju-290, He-277, aj.) protože výroba se přeorientovala převážně na stíhací letouny.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #22 kdy: Únor 22, 2007, 08:27:41 »
nevite nekdo co v tom bylo za motory??...me to pride jak naky juma...skoro bych rek 211 nebo 213...je to tip od oka podle krytu, pac je stejnej jako ju-88..nebo podobnej
P.S. ehm co to tady houka ra error??...sem se lekl..se me zvysil tlak a malem me to zabilo!

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #23 kdy: Únor 22, 2007, 08:30:58 »
Citace: Galland
nevite nekdo co v tom bylo za motory??...me to pride jak naky juma...skoro bych rek 211 nebo 213...je to tip od oka podle krytu, pac je stejnej jako ju-86..nebo podobnej
Ju-252A :
* dvanáctiválcové řadové vzduchem chlazené motory Junkers Jumo 211F o výkonu 993 kW (1 350 k).
Ju 352A :
* devítiválcové hvězdicové vzduchem chlazené motory BMW-Bramo 323 R-2 o výkonu 882 kW (1 200 k).
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #24 kdy: Únor 22, 2007, 08:34:01 »
hmm..ja to tusil...to cloveka potesi kdyz to tipne "vod voka"
http://www.luftarchiv.de/index.htm?http://www.luftarchiv.de/flugzeuge/junkers/ju252.htm
tady sou ty fotky co zkousel pridat peter
me snad sali zrak..na tom jednom nakresku je cosi jako snad pristavaci hák!!!..to se mi zdá jako blbost..nevite co by to mohlo bejt??..zeby nakladaci plosina?

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #25 kdy: Únor 22, 2007, 08:52:29 »
Citace: Galland
me snad sali zrak..na tom jednom nakresku je cosi jako snad pristavaci hák!!!..to se mi zdá jako blbost..nevite co by to mohlo bejt??..zeby nakladaci plosina?
http://www.luftarchiv.de/index.htm?http://www.luftarchiv.de/flugzeuge/junkers/ju252.htm
Pokud myslíš obrázek stroje "Ju 252 V14, DF+BZ" na výše uvedeném linku, tak se jedná o nájezdovou / nákladní rampu. Ta při sklopení nadzvedla takto letoun, pro snadnější nakládání materiálu. Stejný princip měl např. i Ju-90.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

erich HARTMANN

  • Luftwaffe
  • Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 461
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #26 kdy: Únor 23, 2007, 09:12:50 »
k ju252 - teda nevim jak vam ale me se zda jako kdyby odrizli spicku nakyho letadla a nasilne tam vrazili motor ,rozhodne nevipada jako neco co tam planovali dat od zacatku.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #27 kdy: Únor 23, 2007, 09:16:43 »
Citace: "erich HARTMANN"
k ju252 - teda nevim jak vam ale me se zda jako kdyby odrizli spicku nakyho letadla a nasilne tam vrazili motor ,rozhodne nevipada jako neco co tam planovali dat od zacatku.


To je kvůli lepšímu výhledu pilota

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #28 kdy: Únor 23, 2007, 02:57:17 »
Ta ju 252 je ošklivý letadlo, nějaký sloužilo po vílce i u nás a za komančů to letělo do SSSR s nějakou Tatrou pro Stalina
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

mira.ko

  • ČSR
  • Četař
  • Příspěvků: 70
Junkers Ju 52 "Tante Ju"
« Odpověď #29 kdy: Únor 23, 2007, 05:09:59 »
Citace: Galland
me snad sali zrak..na tom jednom nakresku je cosi jako snad pristavaci hák!!!..to se mi zdá jako blbost..nevite co by to mohlo bejt??..zeby nakladaci plosina?
No jasně, je to nakládací rampa  - tudy do něj nacpali tu Tatru pro Stalina (pořádně si prohlídni fotky v tom svým odkazu, tam jde vidět, jak s pomocí té rampy zvedlo letadlo prdel ze země a umožnilo vjezd-vstup do trupu).

Jinak po válce u nás létal jeden kousek téhle mašiny pod označením D-352. Kuriózní bylo označení letounu pro let s Tatrovkou do SSSR (22. srpna 1945) viz. obrázky (ruský označení na "našich pozicích" a označení ČSR pouze pod kabinou) - zřejmě měli obavy z rozdivočelých ruských stíhačů. Po návratu ze SSSR trvalo relativně dlouho, než ho přeznačili na ČS znaky, takže občas způsobovali v zahraničí šok na letištích - letí k nám češi a přistanou rusáci  :D .

Jo a k těm motorům - u nás létající Ju 352(D-352) měl motory Bramo F 123 s výkonem 772kW (1010 koní). A konstrukce byla skutečně mix provizorních materiálů, teda alespoň na poměry Junkersů - celé křídlo bylo kompletně ze dřeva, trup z ocelových rubek potažený plátnem (kampak se nám poděl vlnitý plech a hliník???). Jedinej hliník nebyl v Humpolci, ale na přídi a zádi (skořepina).

Odstraněny obrázky Ju 252 linkované z www.luftarchiv.de pro nefunkčnost díky ochraně.