Autor Téma: sovětský bojový tank T-62  (Přečteno 6609 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

NeonMaster

  • Rudá armáda - RKKA
  • ст.сержант - Staršij seržant
  • Příspěvků: 90
sovětský bojový tank T-62
« kdy: Červenec 09, 2014, 03:23:17 »
                                                                            T-62
Je ruský/sovětský bojový tank navržený společností UralVagonZavod.Tento tank představuje další vývojový stupeň tanku T-54/55.
Osádka:4 (Velitel,střelec,řidič,nabíječ)
Hmotnost:37,5 tuny s vybavením bez osádky, 40t Bojová hmotnost
Rozměry:délka tanku s kanónem natočeným dopředu:9,34m
                                                                délka korby:6,63m
                                                                          šířka:3,30m
                                                  výška po strop věže:2,40m
Výzbroj:115mm kanón U-5TS v souose s kanónem je lafetován 7,62mm kulomet PKT(modernizovaná verze T-62M měla také protiletadlový kulomet DŠKM ráže 12,7mm)
Munice:pro kanón bylo vezeno 40 nabojů z toho 4 pohotové ve věži 16 vpravo od řidiče a 20 v zadním interiéru tanku.Pro kulomet bylo vezeno 2500nabojů. Protiletecký kulomet vezl 300 munice.
Zadymovací ochrana:Generátor TDA fungující na principu vstřikování motorové nafty do výfukového potrubí produkující hustý bílí dým.
Pancéřování:korba 102/75/45mm věž: 242/161/50  (vpředu/z boku/vzadu)
Výkony: motor: 12válcový diesel V-55-V 580 konských sil (390KW) o váze 700kg (Pozdejší verze měli vodou chlazený vznětový vidlicový dvanáctiválec V-2-62,700 konských sil) Rychlost 50km/h na silnici.Stoupavost:60%Svislá překážka:0,8metrůPříkop:2,85metrů
Palivové nadrže a dojezd:Vnitřní palivové nádrže o objemu 675litrů mohou být doplněný vnejšímý nádržemi s dalsšími 285litry na blatnících pásů. S přídavnými nadržemi činí dojezd tanku 450km(v terénu 285km).Další válcové nádrže se mohou upevnit v zadní části korby, objem každé činí asi 200litrů.S těmito nadržemi je dojezd tanku až 650km.
Brodivost:5,5m s komínem
Ve výzbroji armád:Afghánistán, Angola, Alžírsko, Bělorusko, Bulharsko, Čad, Kuba, Egypt, Etiopie, Írán, Irák, Izrael, Jižní Jemen, Severní Korea, Libye,  Mongolsko, Rusko, Somálsko, Sýrie, Uzbekistán, Vietnam.Licenčně byl vyráběn v Severní koreji a v Československu (pouze pro export). Vyřazení:v sovětském svazu kolem roku 1978. V některých zemích jsou několikrát modernizované verze ve výzbroji doteď.
Bojové nasazení:1973 Jom Kippur, 1980 - 1988  Irák – Írán
Vybavení:Velitel tanku je vybaven denně-noční pozorovací přístroj TKN-3.Osádka je vybavena kolektivním systémem ochrany proti Zbraním Hromadného Ničení.Tank je standardně vybaven radiostanicí R-123M a tankovým hovorovým zařízením R-124 které umožňuje komunikaci osádky uvnitř tanku.Hlavní výzbroj je opatřena stabilizátorem Meteor.Střelec-operátor má k dispozici denní zaměřovač TŠ2B-41 s vestavěným stadiametrickým dálkoměrem. Později byli tanky vybaveny laserovými dálkoměry KDT-1.Pro činnost střelce v nočních podmínkách je vybaven zaměřovačem TPN1-41-11.Případně lze použít vyhledávací infrasvětlomet L-2G.
                                                                         Kanón U-5TS a Střelivo
Kanon U-5TS (označovaný také 2A20) používá tři hlavní druhy nábojů, tříštivo-trhavé křídlově stabilizovanou střelou s počateční rychlostí 750m/s,kumulativní křídlově stabilizovanou střelou s počáteční rychlostí 900m/s schoupnou probíjet  přes 430mm pancíře na jakoukoli vzdalenost a velmi účinnou protitankovou podkaliberní střelou s křídlovou stabilizací, s počáteční rychlostí 1680m/s a velmi plochou dráhou letu. Při dálce střelby 1000m podkaliberní střela probijí 330mm pancíře.Náměr kanonu je -6° až +16°. Kanón váží 2380kg.

Varianty:
T-62D mělo systém protitankvých řízených střel Drozd přídavné pancíře a motor V-55U.
T-62D-1 sel liší motorem V-46-5M
T-62M a T-62M-1 se shodují s T-62D a T-62D-1 avšak jsou vybaveny systémem řízených střel Šeksna(AT-10)
T-62MV a T-62MV-1 mají systém Šeksna a reaktivní výbušný pancíř Kontakt ERA
T-62K Velitelský tank
T-62K[Variant 1] Velitelský tank s nainstalovaným navigačním systémem.

Zdá se, že T-62 uspěl pouze u Sovětské Armády a poměrně malé množství, které sloužilo v jiných zemí Varšavské smlouvy, bylo brzy staženo. Přes to všechno zůstal určitý objem výroby zacován i po zavedení novějších a lepších T-64 a T-72. Hlavními nedostatky T-62 byla údajně nespolehlivá převodovka, tendence k zouvání pásů, slabé pancéřování, zruanitelná zásoba střeliva a paliva a špatné podmínky pro činnost osádky.
V roce 1977 byla v Moskvě předvedena podstatněji přepracovaná verze se šesti velkými pojezdovými koly a podpěrnými kladkami podobnými jako u  T-72, není však známo, zda se vůbec dostala do sériové výroby.





Schéma kanónu U-5TS



Munice do tanku T-62


A ukázka afghanského T-62:   https://www.youtube.com/watch?v=S2kIncWh1hc
zdroje:
http://cs.wikipedia.org/
http://www.military.cz/
http://www.valka.cz/
http://www.jedsite.info/
http://www.the-blueprints.com/ (pouze obrazek)
http://novdav.blog.cz/
http://www.palba.cz/ (pouze obrazky)
Kniha Encyklopedie Tanků a obrněných vozidel od první světové války do součastnosti,Překlad Petr Tůma,Naše vojsko 2010,Praha
Británie a Francie měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.
(Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)