Autor Téma: A7V Überlandwagen (GER)  (Přečteno 3904 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
A7V Überlandwagen (GER)
« kdy: Listopad 28, 2013, 08:23:12 »

Současně s vývojem německého tanku A7V bylo rozhodnuto o pomocném tahači děl a zásobovacím vozidle na platformě jmenovaného tanku. Původně se plánovala výroba 100 kusů podvozku, z čehož bylo 22 kusů použito pro výrobu tanků, zbytek pro tahače. Odpružení podvozku bylo inspirováno od amerického traktoru Holt. Celková nosnost stroje díky podvozku, odpružení a pohonným jednotkám činila 3 - 4 tuny nákladu.

Pohon stroje zajišťovala dvojice čtyřválcových motorů Daimler, zajišťující rychlost 13 km/hod v obou směrech. Vozidlo bylo odsouzeno hlavně k omezenému pohybu vpřed a vzad, mírné odbočení bylo složitou záležitostí.

Na bocích korby a čelech byly na každé straně odklopné dřevěné bočnice, přičemž boční plochy byly tvořeny 3 bočnicemi (každá odpovídala délce čelní bočnice). Navíc každý stroj disponoval celkem čtyřmi vlečnými háky, vždy po jednom páru na čelech vozidla. V některých případech docházelo k přeplachtování celého vozidla.

V září 1917 byla ustanovena jednotka ArmeeKraftwagen-Kolonne-Raupe Nr. 1111, tvořená osmi vozidly. Jednotka se do okupované Francie dostala v listopadu téhož roku. Zde setrvala až do konce války v jejím původním určení - tahání děl a zásobování municí. Kariéra těchto vozidel pravděpodobně ale neskončila ani po skončení války, jelikož dva neurčené typy tanků připomínající tanky A7V si zabojovaly na straně vládních sil a Freikorps v roce 1919 v Berlíně během pokusů bolševiků o převrat.

Technické údaje
Konstruktér    Joseph Vollmer
Navrženo    1916

Výrobce    Daimler-Benz
Vyrobeno    30

Specifikace
Posádka    2
Motor    2 x Daimler 4-válec  o výkonu 200 hp (149 kW)
Rychlost    13 km / h





Jiné stroje na platformě A7V Überlandwagen

A7V Schützengrabenbagger
Na platformě tanku A7V, resp. A7V Überlandwagen, vznikl v roce 1918 v jednom exempláři bager- určený k hloubení zákopů.

A7V Überlanwagen als Selbstfahrlafette für zwei 7,62cm kanonen
Během výroby zásobovacího vozidla A7V Überlandwagen vznikly prototypy tohoto protiletadlového vozidla. Na obou koncích úložného prostoru byly umístěné dva ruské kanóny ráže 76,2 mm neznámého typu. Udává se vznik tří těchto vozidel.

Zdroje:
landships.info
en.wikipedia.org
forum.valka.cz

Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: A7V Überlandwagen (GER)
« Odpověď #1 kdy: Listopad 28, 2013, 08:24:06 »

A7V Schützengrabenbagger


A7V Überlanwagen als Selbstfahrlafette für zwei 7,62cm kanonen
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/