Autor Téma: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))  (Přečteno 26173 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #30 kdy: Srpen 07, 2013, 07:45:19 »
Jenže ono svařit pancíř není sranda, docela by mne zajímalo, jak tato technika a kde byla zvládnuta. A také, zda se používaly např. výbušné nýty , nebo jen mechanické rozklepání nýtu po jeho nahřátí . Museli jsme to ovládat, když jsme Wehrmachtu tolik tanků vyrobili..

čapajev

  • Wehrmacht
    Gefreiter - svobodník
  • Příspěvků: 26
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #31 kdy: Srpen 07, 2013, 02:36:23 »
Jasně, klobouk dolů před našima konstruktérama a dělníky za 1. republiky! Právě to svařování pancíře atd. prostě musíme se ještě učit.
Ten pancíř věže u T-34/76 byly prostě jenom pláty svařené k sobě, někdy jenom někdy ty svary byly vybroušené( má se to dělat). Ohledně těch nýtů nemám moc informací, ale tipuju asi jenom na ty 30.-40. léta jenom rozklepávání. Chtělo by to nějaké spešl vzorečky na vypočítání síly letící střely, houževnatosti, úhlování  atd.
  Ale zase tu jsme jako v jiných diskuzích před otázkou financí a vývoje, jestli chcete do svých tanků něco investovat atd. T-34/76 byl jednoduchý, výrobně nenáročný tank a proto jich vyrobili tak moc. Nevím jaké zdroje měla na tanky ČS armáda, ale i tak, výkony čes. strojírenství byly fakt dost dobré.
Je třeba uvažovat
                          Čapajev

Hany

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 56

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 143
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #33 kdy: Srpen 27, 2013, 12:46:29 »
U svary vrz. nýty v 30. letech se na problém musíte dívat očima tehdejší technologické vyspělosti. Uvědomte si, že v 30. letech bylo výborně zvládnuto nýtování včetně tlakových spojů (zatužování nýtů). Ze svařování obdobně pouze termické (koleje, nosníky) a kovářské (skováním). Na slušné úrovni i autogenní (kyslík+acetylén). To se ale na sváření pancířů nehodí pro velmi silné vnitřní pnutí ve svaru po svaření silných a velkých desek a po zavaření  tepelně ovlivněné velké plochy (vnitřní pnutí, křehkost) během sváření. Použitelná technologie svařování je el. obloukem  byla v té době ve svém zrodu a běžně se svařovalo neobalenou elektrodou (pouze drát). Až další vývoj této technologie (obalovaná elektroda, přídavné materiály ČSN třídy 18 xxx) umožnil její dnešní (od 40. let) široké uplatnění.

U tohoto tanku mě fascinuje použití pneumatiky pro řazení a boční ovládání. Poprvé u nás byly použity místo kožených manžet Ševrony a když se poctivě odkalovalo (odpouštěla voda) tak ovládání na rozdíl od mechanického fungovalo i ruské zimě. Odkalovat se muselo min. 1x týdně a v zimě po každé jízdě (natlakování systému).

Hany

  • ČSR
  • Desátník
  • Příspěvků: 56

čapajev

  • Wehrmacht
    Gefreiter - svobodník
  • Příspěvků: 26
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #35 kdy: Září 05, 2013, 06:02:03 »
Vidím, že tady máme samé tech. odborníky :). Někdo se na to podívá inženýrskýma očima. Díky za článeček
Je třeba uvažovat
                          Čapajev

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 143
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #36 kdy: Září 05, 2013, 09:08:27 »
Jenže ono svařit pancíř není sranda, docela by mne zajímalo, jak tato technika a kde byla zvládnuta. A také, zda se používaly např. výbušné nýty , nebo jen mechanické rozklepání nýtu po jeho nahřátí . Museli jsme to ovládat, když jsme Wehrmachtu tolik tanků vyrobili..
Při svařování lodí (válečných) se vyvinula technologie. Otázka pak byla jen její modifikace pro tanky. Soukromá Fy. která tuto technologii zvládla (a byla pro ni komparativní výhodou) ji samozřejmě nechtěla rozšiřovat do dalšího průmyslu a Fy., pokud koncern nevyráběl i tanky. V Rusku tomu bylo jinak. Zde hledejme příčinu  masivního nástupu svařování pancířů i lití celých věží v Rusku. Například ve V.B. koncern Vickers vyráběl lodě i tanky.

Konstrukční nýty se nýtovali předehřáté na kovací teplotu ve výhni pneumatickými nástroji naráz. Výsledek můžete obdivovat např. na starých ocelových mostech. Technologie byla rutině zvládnutá i zažitá na stavbách.

Trhací nýt je Francouzský vynález z konce 30. let vyvinutý pro spojování konstrukcí z Al slitin v leteckém průmyslu. O masové rozšíření se postaral Americký letecký průmysl za WW II. Jejich hlavní výhodou je, že není nutno nýtovat oboustranně a tudíž je je možno používat i tam kde není jedna strana přístupná (skříňové nosníky). Nevýhodou je menší schopnost přenosu osového zatížení oproti klasickým. Výbušný je jedna z jeho variant.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #37 kdy: Září 05, 2013, 09:18:16 »
Bezva, psal jsem o tom proto, protože mi otec, který byl v Reichu na práci vyprávěl, že tam viděl právě použití výbušných nýtů..A nikde jinde jsem o tom neslyšel a ani neviděl.. ;)

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 143
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #38 kdy: Září 05, 2013, 10:41:08 »
Výbušné nýty se používají dodnes a jen v leteckém průmyslu to ještě omezeně, protože jsou drahé a z principu nebezpečné. Na každý spoj musí být jinak kalibrovaná výbušnina aby nedocházelo k nedostatečnému roztemování nýtu nebo jeho deformaci až destrukci spoje. Kde to jde nahrazuje se výbušnina pneumatikou. 

NeonMaster

  • Rudá armáda - RKKA
  • ст.сержант - Staršij seržant
  • Příspěvků: 90
Re: Tank 35(T) Škoda LT-35 (Panzerkampfwagen 35(t))
« Odpověď #39 kdy: Červenec 09, 2014, 01:23:32 »
Chybí údaj že Zrychlení z 0 na 34km/h bylo za 28,6s  :D ;)
Británie a Francie měly na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolily hanbu. Budou mít válku.
(Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)