Autor Téma: Bmw r75 sahara  (Přečteno 5591 krát)

0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma.

martinr75

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 1
Bmw r75 sahara
« kdy: Leden 10, 2012, 05:25:45 »
Chcem  vam predstaviť mojho tatu motorku bmw r75 sahara,Jeto rok 1944 a je v renovácii, som zvedaí na vaše názori :) komentujte foto je tuto http://www.cezetmania.eu/img/nase_renovacie/BMW_R75_Sahara/index.php

havala

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 1
Re: Bmw r75 sahara
« Odpověď #1 kdy: Červen 14, 2013, 06:00:07 »
Dobrý den, aká  je originál farba BMW R75 sahara a kde sa dá zohnat farba musí byt aj základová farba. Totiž po otcovi zostala rozobraná celá motorka. Díky.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: Bmw r75 sahara
« Odpověď #2 kdy: Červen 14, 2013, 10:43:54 »
To je krása, zase jeden zachráněný skvost. Otec měl vkus na pořádnou motorku..A jak je to s motorem? Taky je už v renovaci nebo až nakonec?
Jen ta Jawa 555 , která se přiživila mě rozesmála... ;)

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 140
Re: Bmw r75 sahara
« Odpověď #3 kdy: Srpen 29, 2014, 02:06:35 »
- Když jste lepiči s autogenem (jako i já) tak se nesmíte bát vzít do ruky brusku a místně i vařit na vícekrát (vnitřek sajdy, ložiskový domeček). Jinde jste to udělali.
- Závity se nikdy nepískují (znefunkční se, při pískování se chrání) ale vždy vydrbají růčo s pomocí Konkoru, WD 40 nebo uvolňovače závitů (většinou se rozpohybují). Když je velká vůle použít Loctite - Oprava stržených závitů. Vydrží namáhání pevnostních šroubů DIN 8.8 = 80 kg/mm2 (zaručená pevnost v tahu) čili pevnost imbusů ( http://www.isstechn.cz/objekty/vlastnosti-sroubu--2-.doc ).
- Závity se vždy při stříkání chrání Postačí vazelínou nebo papírovou kancelářskou páskou. Pak je nakonzervujte WD 40. U výfuku grafitovou vazelínou (nebo moderně tyčinkou Loctite 8065).

Nejsem prodejce Loctitů ale všechny doporučované jsem vyzkoušel sám v praxi. U opravy závitu dejte pozor na správné nanesení  separátoru jinak máte pevný, nerozebratelný spoj (vyzkoušeno). Povolí po ohřátí na 150 - 180°C (epoxid zdegeneruje). Doporučuji vyrobit novou matici se soustruženým závitem a s tímto "kalibrem" opravit závit dříku. Může se opravovat jen jedna strana závitu. Doporučuji dřík i když je delší, matici novou. 

Je škoda takovýto unikát do něž vkládáte i možná tisíc hodin práce nechat někde zfušovaný (i když tam není vidět). Proto jsem si dovolil toto kázání. Omlouvám se za něj.   ::)

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1444
Re: Bmw r75 sahara
« Odpověď #4 kdy: Březen 12, 2015, 10:10:54 »
Neomlouvej se, ale pořádné řemeslo vyžaduje pokud to jde závity opravit a co nejméně používat moderní chemické přípravky..Tehdy je také neměli. Např. za namontování Vape /el. zapalování/ a používání tmelů, hlavně ČERVENÝCH bych dotyčného kopnul do p.d.le..Koukat na renovovaný stroj, který má utěsněna víka červeným tmelem , kadmiované šrouby, popřípadě samojistící matky s teflonem je prostě "požitek"..Osobně mám ůctu k tehdejším konstruktérům/víc než k dnešním/ a dodržuji jejich postup. Takže tam, kde bylo origo těsnení nebo těsnící gumička nebudu plácat tmel...a jiskra bude jiskrou stejné intenzity jako tehdy../pokud to samozřejmě jde... ;)