Autor Téma: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)  (Přečteno 19852 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #15 kdy: Červen 25, 2012, 09:44:22 »
JEDE!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D a přitom to byla taková KRAVINA,jako mechoš bych se měl stydět :-[ ve vzducháči má být olej jako přídavné čištění ale má ho tam být 2Dcl a né 1L :Dtakže přez olej nešel do karbecu vzduch a prostě to ne a ne chytit,toť celý ;vtipný vtip.
Olej jsme vylily a na první ťuk to chytlo a maže to jak vítr a brzdí taky,už jsem mněl tlamu na skle....
Jinak Halka už ve skanzenu nemáme,náčelník ho vymněnil za mobilheim ale své vzpomínky určitě sepíšu a s pomocí Tonyho vyvěsím ale nevím kdy.
Minulý víkend jsem byl se SKOTem na dětském dnu ve vedlejší vesnici a děti na tom tak rajtovaly až mi urvaly řadící páku tak jsem musel zpátky na dvojáka a teď se psychycky připravuju na rozborku kabiny,"perfektně se k tomu muže"sedačka ven a celrj ten segment vyndat ale abys vyndal segment,musíš vyndat motor. příčku,tzn sundat palubku,volant....jdou na mne mrákoty když si to představim.
Až to bude hotové tak sem o tom hodím článeček ;D

Tak OTéčkářum zdar! :D

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #16 kdy: Červen 26, 2012, 03:53:07 »
Obdivuji Tvé nervy, seděl jsem v něm jen párkrát, ale hned jsem věděl, že na opravu je zlatý tank... ;)

Thor Herman

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 811
  • Není vždy hříchem neuposlechnout příkazu vrchnosti
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #17 kdy: Září 27, 2012, 10:30:06 »
S tímto vozidlem se pojí jedna má vzpomínka z vojny. Do Vyškova nám na prapor dovezli jedno fungl nové OT 64 ve "spojovací" verzi. (Bohužel, sám jsem to neviděl, ale popis události stojí za to)
Zkrátka přistavili vagón se SKOTem k rampě, velitel tzv OT roty chtěl zamachrovat, takže zařadil rychlost, přidržel plyn a sešlápl spojku. K jeho veliké smůle nebyl vagón zajištěn takovým tím zajišťovacím klínem, takže vagón vystřelil dozadu, SKOT spadl na koleje a jak dopadl jeho podvozek to můžete hádat. Příští zastávka - VOP-026 Šternberk.

A abych vysvětlil jak to bylo ve Vyškově. Náš prapor tzv BT prapor (prapor Bojové Techniky) se skládal ze dvou tankových rot, roty BVP (tzv "bigoši") a roty OT-64 (tzv "berani"). Plus tzv ČOTka neboli Četa Oprav Techniky
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.

Hrdinství je stav ducha, kdy se chlapci mění v muže. A muži v mrtvoly. Obvykle zcela zbytečně.

JSEM VLASTENEC , JSEM NA TO HRDÝ A OSUD MÉ ZEMĚ MI NENÍ LHOSTEJNÝ

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #18 kdy: Září 28, 2012, 12:19:12 »
To je dobrá historka :D Tak při nejlepšim přední tlumiče v háji a při nejhoršim zlomený ramena, o tlumičích, pérech, uložení kol a táhlech řízení nemluvě :D Já sem si minulý týden dal demontáž a montáž Wilsonky.Zhasla mi kontrolka mazání, tak jsem vyčistil filtr, smontoval a po chvíli znova tak jsem povolil trubku od čerpadla jestli funguje a dobrý tak jsem znovu vyndal filtr, rozebral a byl opět plnej šmantů tak jsme vyndavaly převodovku aby jsme se dostali na nádrž ,vyjmuli a vyčistili ji a bylo tam toho požehnaně. Teď zase maže jak 18ka.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #19 kdy: Září 28, 2012, 04:39:21 »
Greife, tak jsem si toho Skota znova četl a říkám si, není to podstatný problém, když se pod něho plivne a on nejede a každý větší kopec je pro něho překážka ? Představa, že v boji řeším tyto problémy mne moc neplňuje jistotou, že mne tento stroj pomůže proniknout okolo nepřítele...Teď jde o to, zda je ten Pandur lepší...Jeho velkou výhodou je samozřejmě jeho "jednoduchost", která v mírové době je k smíchu, ale v boji zachraňuje kejhák.  Jen si říkám, odejde kompresor a můžu si kopat okop, co? ;)

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #20 kdy: Září 29, 2012, 10:13:54 »
To je pravda, vloni se mi zlomila hřídel ke kompresoru k dofukování kol, tak jsem ji ani neopravoval, jen jsem ji vyndal a jezdí to bez dofuků. Ono to stejně moc dobře nefunguje, protože by to muselo být nové a stejně po roce nebo po ujetých cca 5000km se musej dávat nová těsnění k tem ventilům v bubnu kola. Takže, jak říkal kamarád co se SKOTem jezdil na vojně,"jednou se někam pořádně vyjelo a pak se to týden spravovalo" :-)
Neříkám, když to bylo nové tak to byla určo spolehlivá mašina když vše fungovalo (hlavně když se kouknu do príručky vodiča obrneného transportéra), tak ten kluk pod tim musel ležet každou volnou chvíli, ale když sedneš do 20 let starýho olétaného střepu, tak to dáváš pořád dohromady. Vždyť to znáš ten nekonečnej příběh:-D

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #21 kdy: Září 29, 2012, 01:52:59 »
No, já pořád nechápu a zajímaly by mne ztráty opotřebením, když velení na mapě odklonilo od původního směru úderu např. obrněnou divizi a ta  byla nucena uskutečnit přesun po ose. Nevím, kolik km najel SKOT před GO, ale u tanku T54 to bylo 3000 km před SO, což je poměrně dost..Ale nepřetržitý přesun techniky, kdy není čas na nějaké větší opravy je ale nejlepší hledisko odolnosti vojenského stroje.. Bohužel doklady o tomto moc neexistují....

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #22 kdy: Září 30, 2012, 12:26:58 »
Já mám u OT předepsanou SO po ujetí cca 6000km výměna oleje v:motoru,vstřikovacím čerpadle,kompresoru,rychloběhu,převodovce,ve spojkové skříni,přídavné převodovce,předních nápravách,rozvodovce náprav,v diferenciálech,skříni řízení a hlavách nábojů kol.Po 20000 v tlumičích,ve skříni lodních šroubů a v navijáku.a po 6000 ještě celkové namazání vozidla což je asi tak kýbl vazelíny.Po 12000 seřízení vůlí v převodovce,spojce a ventilů motoru a celkového brzdového systému.Jo a po 3000 seřízení sbíhavosti.