Autor Téma: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)  (Přečteno 19861 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

James Gastovski

  • US ARMY
  • Corporal
  • Příspěvků: 45
  • WWII US
OT-64 SKOT(SKOT=střední kolový obrněný transportér ) Českoslovenko-Polský projekt na vývoj obojživelného obrněneho transportéru začal roku 1959 a prototip byl postaven roku 1961. Do výzbroje Československé a Polské armády byl zařazen roku 1964 jako OT-64 SKOT. OT-64 se vyráběly v polsku ale motory a převodovky byly vyráběny v československu a do polska se dovážely . OT-64 melo vykoný motor který pohanel 8 kol což davalo OT-64 skvělé jízdní vlastnosti. V té době byl OT-64 nejlepší obrněný transportér .
Verze OT-64 SKOT
OT-64 - bez výzbroje (18 přepravovaných vojáků) přezdívaný "autobus"
OT-64A - s výzbrojí (8 přepravovaných vojáků)
DTP-64 - dílna technické pomoci
OT-64 zdrav - zdravotní verze
OT-R. - spojovací a velitelské vozy
Užívatelé: Československo,Polsko,Alžírsko, Kambodža, Indie, Irák, Libye,Maroko, Sierra Leone, Súdán, Sýrie, Tanzanie, Uganda, Uruguay.
Technické údaje:
Osádka:2-3 muži
Hmotnost:13tun
Délka:7,45m
Šířka:2,5m
Výška:2,7m
Výzbroj: hlavní: velkorážní kulomet KPVT ráže 14,5 mm nebo kulomet NSV ráže 12,7 mm
            sekundární: SGMT ráže 7,62 mm nebo kulomet PKT
Maximální rychlost: 100km/h na silnici a 10km/h ve vodě
Obrázky najdete na:
http://commons.wikimedia.org/wiki/SKOT?uselang=cs
Zdroj informací:
http://cs.wikipedia.org/wiki/OT-64
Tanky a obrnená vozidla
Jednička ostatním pojdme si usmažit pár rusů zmáčkněte to.
James Gastovski (Operace Flashpoint/Cold war Crisis/Úklidová četa)

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #1 kdy: Leden 27, 2010, 03:39:12 »
No a pro naše podmínky je skvělej dodnes.Náš stát pláče nad stále se prohlubujícím deficitem a naše vláda si rozhodne nákup nových obrněnců Pandur.
Kdyby ty naše staré dobré SKOTy zmodernizovaly(generální opravou a našvihaly elektronikou) tak jako to dělá amerika se svímy tanky tak ať mi nikdo neříká že by nás to jako daňové poplatníky stálo tolik.
Měl jsem možnost se skotem asi 5 měsíců jezdit a v jednoduchosti je síla.(volič rychlostí,úžasná záležitost na tu dobu)

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #2 kdy: Leden 27, 2010, 05:15:03 »
Co já vím, tak motor z Tatry 148.
Ono to není zas tak snadné- co nováček, to prakticky zničená převodovka....

Monty

  • Rudá armáda - RKKA
  • майор - Major
  • Příspěvků: 435
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #3 kdy: Leden 27, 2010, 06:05:08 »
Aspoň jsi to mohl obohatit obrázkem.

Ssgt.Vais

  • US ARMY
  • Major
  • Příspěvků: 496
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #4 kdy: Květen 16, 2010, 04:00:49 »
Obrněný transportér Pandur, náhrada za SKOTa (!?)
Rod Flanders
3rd Marine Division Reenacting Group (1958 - 1979)

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #5 kdy: Září 04, 2011, 03:48:40 »
OT-64 SKOT
Rád bych volně navázal na článek Jamese Gastovskeho o tomto obrněném transportéru
Jestli mohu jen poopravit,z Československa se dodávaly motory Tatra 148,od firmy Praga se dodávala suchá dvoulamelová spojka, reduktor(ten sloužíl k redukci otáček z 800 na 500 ot/min,točivý moment je z motoru na reduktor přenáčen královským hřídelem),poloautomatická převodovka Wilson(5 rychlostí v před,1 v zad)přídavná redukční převodovka,chasi,odpružení, kola,dvouokruhový vzduchokapalinový brzdový systém.
Polsko dodávalo karoserii a vybyvení(lodní šrouby(PROPELERY)kormidlový sistem,gumový vak nádrže,palubní vybavení(sedadla,přístrojová deska systém dohušťování kol,vlnolam))
Vozidlo váží 13 tun(BUS) a radiovůz 14,5 tuny,na polní cestě,po 6Km rovině se mi ze SKOTa povedlo vyždímat 115km/h coš si myslím že pro kolem sekající zemědělce byla slušná podívaná ale s řiditelností v takový rychlosti žádná sláva,ono i při 90tce toho má člověk plné ruce.
Na takovou rychlost musí být SKOT dostatečně ohřátý a plně v kondici,to znamená při údržbě dodržovat mazací plán,čistá palivová soustava a čisté filtry.Jen pro info,jedna mazací údržba,to půl kýble vazeliny.
Skot se nám dostal do skanzenu od armády v roce 2005 a do té doby se ho snažíne udržovat v perfektní kondici.
Když to přeženu dostaly jsme celkem střep bez olejových náplní protože vytekly,nebrzdilo to,nezatáčelo a nešlo řazení.Postupem času jsme to s pomocí ostatních členů daly do kupy a teď je z něj klenot Smečenského skanzenu.
Po vyčištění startéru se nám povedlo motor nastartovat,vzduch utíkal brzdičem,tak jsme jako první mněnily brzdič,posilovač brziče,jsou tam 2(pasujou tam z Š120) pak jsme dávaly komplet nový obložení na všechny kola,přetěsňovaly jsme všechny tekoucí spoje,daly jsme jiný posilovač řízení(shodný Tatra 813)
Spojka je kapalinová a ztrácela se nám brzdovka,tak jsem jako první měnil pístik u pedálu a ztrácelo se dál,po otevření krytu převodovky jsme zjistily,ze spojka a řazení pracují součesně.řadící pákou se nastaví príslušná rychlost(třeba 1)sešlápne se spojka(posilovač pomocí kapaliny vytlačí pístík který vystaví spojku a jak vyjede pístík tak současně uvolní vzduchový ventil který puštěným tlakem vzduchu vystaví řadící táhlo do příslušného rychlostního stupně,po uvolnění pedálu se OT rozjede,předvolí se další stupeň a spojka se sešlápne znovu.
Co se týče jízdních vlastností???(řekl bych že je pohodlnější než felda :D)SKOT je syce trochu líné vozítko,když to vidí kopec tak se rosim už dopředu,protože takové klasické české kopečky nic pro SKOTa,to musim třeba z 5ky na 2 a držim ho pod plnym abych nemusel na 1 a větší stoupání tak řadit už daleko před kopcem a využívat setrvačnost a stejně tam tu 1ku musim dát.když si vemu naloženou 148 tak je proti skotu letadlo.
Je pravda že třeba před sebou tlačim kluky s UAZem a ujíždím V3Skám ale v terénu jsem poslední,stačí kluzký bahýnko,větší krpál bez rozjezdu a SKOT stojí.
Zastavil jsem na lesní cestě v kopci a na zavlhlém jehličí bez šance.Redukce,zaplejch všech 8,uzávěrka a stejně jsem musel cca 300 metrů couvat dolů a rozjed se znovu.
Co se plavby týče,tak zkušenost nemám,páč ten náš plave jako cihla :D :D
Jestli budete mít někdo z vás možnost se s tímto krasavcem svést tak vřele doporučuji,je to fantastický zážitek.



http://img9.imageshack.us/img9/489/ot6402.jpg

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #6 kdy: Září 04, 2011, 06:53:11 »
Škoda, že nemusejí tyto stroje na STK, měli bychom statistiku poruchovosti..Zajímalo by mne, kdyby Greif otestoval Pandura v provozu, jak by dopadl test spolehlivosti, protože vždy se musí počítat s tím, že ve válce není servis pravidelný a kolikrát i kýbl vazelíny není dostupný... ;)

von.erzgebirge

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 432
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. května 2009
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #7 kdy: Září 04, 2011, 09:25:01 »
OT-64 SKOT
...stačí kluzký bahýnko,větší krpál bez rozjezdu a SKOT stojí.
Zastavil jsem na lesní cestě v kopci a na zavlhlém jehličí bez šance.Redukce,zaplejch všech 8,uzávěrka a stejně jsem musel cca 300 metrů couvat dolů a rozjed se znovu.
Co se plavby týče,tak zkušenost nemám,páč ten náš plave jako cihla :D :D
Jestli budete mít někdo z vás možnost se s tímto krasavcem svést tak vřele doporučuji,je to fantastický zážitek.
Zkusil si někdy vymněnit ten mezikus, mezi volantem a sedačkou?
Vzpomeň si, kdy byly tyhle mašiny konstruovány a srovmej s tehdejšími OA - Škoda, Moskvič a jiné. Kolik času si věnoval údržbě, abys dojel do cíle? a srovnej s novýma Škodovkama, kolik času věnuješ údržbě? Jednou za dva roky, před TKčkem si zajedeš na kontrolu a další dva roky klídek.
A nezapomeň - výzbroj naší armády byla na jedno použití... vyrazit do útoku a chvíli střílet, za tebou byl další sled, a lidí bylo jak hoven!
Budoucnost je jasná. To pouze minulost se stále upravuje.

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #8 kdy: Září 04, 2011, 11:24:49 »
Mno tak nechci bejt nějak hnusnej ale mašině věnuju cca 2 hod denně a komlet údržba je 4x do roka.Nějak nemachruju,neříkam že jsem nějak čupr pilot,se SKOTem mam najeto kolem 15000km a jestli jsi tede  lepší,tak mi to přijď ukázat.10,9,2011 je ve Smečně  malý tankový den a technika bude jezdit.přivezem cisternu vody,uděláme bahýnko a ukaž se....neříkám že ten mezičlánek mezi volantem a pedálama je úplně  luxusní,rád si posypu popel na květák.

von.erzgebirge

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 432
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. května 2009
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #9 kdy: Září 04, 2011, 11:30:23 »
Mě tak nešlo o ten mezikus ale o vývoj techniky a smyslu jejího využití celkem.
Budoucnost je jasná. To pouze minulost se stále upravuje.

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Re: Československá technika po roce 1945
« Odpověď #10 kdy: Září 04, 2011, 11:37:01 »
Aby jsme byly oba na stejném tématu,já jen nevazuji na téma z modelařiny na polní jeřáby kde jsem se rozepsal o OT-64  a Ot-810,slíbil jsem ze napíšu menší recenzi na OT-64  a OT-810.Zkušenosti,provoz a údržba

Korchon

  • Wehrmacht
    Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 298
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #11 kdy: Červen 24, 2012, 10:17:43 »
Nechápu proč pořizujeme Pandury když SKOTY tyu věž unesou taky.
My vyhráváme díky našim Tygrům!

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #12 kdy: Červen 24, 2012, 11:19:52 »
Skoty jsou už minulost, to by se nám spíš hodily Hakly..Určitě byly spolehlivější než zranitelné sráče s elektronikou... ;)

GREIF

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 182
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #13 kdy: Červen 25, 2012, 02:09:58 »
 :D :D to mi povidej,už jenom pro řidiče pro ten pocit z jízdy když to mydlíš po asfaltě 70tkou a pásy ti mlátěj o podběhy :D

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Střední kolový obrněný transportér OT-64 SKOT (ČSSR)
« Odpověď #14 kdy: Červen 25, 2012, 04:56:10 »
Ty ještě žiješ..? Slíbil jsi nám "test" Hakla.. Jsi jediný praktik, kterýho znám a nejezdí jen  s tou hnusnou modernou.. ;)
A co dvojitá Volha už jede?