Autor Téma: BF110-2/C-4  (Přečteno 3923 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
BF110-2/C-4
« kdy: Říjen 14, 2011, 08:04:41 »
MESSERSCHMITT BF-110 -2/C-4

Výrobce: Airfix
Měřítko: 1/72

Pár slov:

Takže jak jsem se dočetl, s Airfixem zpravidla byly problémy. Prý více broušení, tmelení a pilování směřovalo k tomu, že modýlek končil pak v koši. Teda...kdyžbych si to přečetl předtím, než jsem si ten model koupil, asi bych se rozhodl jinak, anebo spal klidněji. Někde jsem však slyšel, že zmíněná firma se pustila do předělávky některých sérií a tenhle „mesík“ měl být jednou z nich. Nic určitého, nic podloženého. Tím pádem nevědomá sázka na jistotu. Nicméně jsem ho už měl na stole, tak jsem se smíšenými pocity odklopil víko krabice.

Přípravy:

Na první pohled mě stavebnice překvapila. Příjemně. Tři rámečky s bytelně (o tom se rozepíšu dál, protože to stojí za to) aretovanými dílky zabalenými v tuhém plastovém pytlíku, dále obtiskový aršík s perfektně zvládnutými obtisky pro dvě verze jednotek, a nakonec klasický návod. Posledně jmenovaný mě též příjemně překvapil, stručná historie letadla v několika jazycích, na výběr máte ze dvou kamuflážních schémat a jednoho nákresu pro umístění drobných obtisků... No prostě to slibovalo docela slušnou vyhlídku na hezký kit.

Stavba:

Vzal jsem nůž do ruky. Stavba dle návodu začíná kompletací sekce kokpitu. Poslední kit letadla jsem postavil asi tak před rokem a od té doby nic, takže v tomhle případě jsem postupoval podle návodu. Kabina je příjemnou hrou. K barvení vnitřku jsem použil revellku s číslem „77“. Všechno v pohodě. Až tedy na moment, kdy dojde k jeho usazení do trupu. Tady je buď chyba u mě, nebo je vadná stavebnice. Palubní deska je prostě buď moc široká, takže zabraňuje oběma kusům trupu dosednout k sobě. Tmel jsem neměl a nechtělo se mi ho kupovat. Každopádně mě to zaskočilo, takže jsem začal vymýšlet nějaké nouzové řešení. Našlo se. Milou palubní desku jsem uřízl, a trup slepil k sobě. Pak jsem nanesl trošku lepidla na rantl kokpitu v místě, kde původně deska byla a přilepil jsem ji na hranu. A to pozoruhodně šlo bez problémů (!?!). Tak to by bylo, jdem na křídla. Vypreparovat je z aršíku byl docela hard-core. Nějaký inteligent je totiž nechal doslovat přibetonovat, takže bez nože a romantických chvilek s pilníkem se to prostě neobejde. Zabere to docela čas, aby se odstranily nečistoty a spodní část křídel dosedla přesně do výseče pod trupem. Nezapomeňte na vyznačených místech vyvrtat dírky pro závěsníky pum! Já to neudělal, tak mám smůlu a letadlo mi na poličce stojí ochuzené o mrazivě hezkou výzbroj pum. Poslední, co se na spodní straně křídel dá ještě udělat je vrch podvozkové šachty. To chce trošku tprělivosti, než se z návodu vydedukuje jak vlastně mají sednout na své místo. Nezapomeňte je nabarvit! Nakonec na spodní křídla přijdou vrchní půlky. Nadešla chvíle očekávání, jestli křídla bez problémů dosednou bez obtíží k trupu. To se povedlo, tak tahle část je za námi.

Před sebou mám polotovar „stodesítky“ další část je podvozek. To je pěkně ošemetná část stavby, jak to poděláte, můžete ten kit už jen nechat někam zavěsit na nitky, popřípadě jej „poškodit“ a připravit pro jeho spočinutí v nějakém dioramatu... Tady to je naštěstí v klidu. Podvozek je zhotoven z parádně tuhých plastových dílků, sestává se ze čtyř částí – podvozkové nohy, pojezdového kola a zatahovacího ramena. Železné části si předbarvěte hliníkovou revellovou dvojkou, pneumatiky kol pak nějakým odstínem tmavší šedi, nejlépe gumovým odstínem.

Vraťme se dle návodu k trupu. Nyní mi návod velí zkompletovat přední kužel, kde jsou usazeny čtyři kanóny. V téhle části stavby prostě nechápu, proč to bylo uděláno takhle. Kanónový segment je zhotoven z půlkruhového dílku, na který jsou umístěny hlavně kanónů. Tohle prostrčte kuželem, ale tak, aby to přesně dosedlo do otvorů. Bacha, ať to nezlomíte! Pokud ano, náprava je dost obtížná, možná to ani nepůjde. Nevím, mě se to docela povedlo. Pak celý ten kužel stačilo přilepit k předku letadla a bylo.

Teď mám kompletně hotový trup. Zbývá už jen zkompletovat motory a nabarvit. Motory nejsou nijak těžkou záležitostí, sedí bezvadně a nezaznamenal jsem žádné problémy, sedí prostě krásně a vypadají hezky.

Barvení:

Jak jsem už předeslal, nabízí se nám dvě kamuflážní schémata + jedno pro správné umístění malých obtisků. Jinak slovo o dekálech...výborná práce! Z papíru jdou možná až moc rychlé dolů, ale přilnou krásně a drží výborně! Vraťme se k těm maskováním ale...  a sice stroj ve stavu eskadry těžkých stíhačů 76 z doby bitvy o Británii, nebo letoun z řad rychlé bombardovací eskadry 210 z roku 1941, kdy došlo k přepadení SSSR. Já jsem si ve svých zdrojích našel jiné kamuflážní schéma a postupoval podle něj, bohužel jsem nevynašel o jakou eskadru se jedná, pouze jsem tedy BF-110 nakamufloval schématem, které odpovídalo roku 1943. Airfix používá barvy Humbrol, pro úplnost vám sem napíšu jejich čísla:

Pro BF-110 z roku 1941, Operace Barbarossa, po nás chtějí  čísla 31,34,65,91,117,154. Vše Humbroll podotýkám.

Pro mladšího kolegu z roku 1940 toho je pak o poznání méně, a sice čísla 65,31,91,117

Celkové hodnocení:

Co říci... No určitě mě tento kit překvapil. Je to úplný opak toho, co jsem slyšel. Kvalitu bych hodnotil 10 body z deseti, celkové provedení tak devítkou. Klidně bych tuto stavebnici doporučil lehce pokročilejšímu začátečníkovi, který se už nechce dále zabývat lehčími kity a sebrat zkušenosti jinde.



Příště: Petlyakov Pe-2
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

jugen

  • Wehrmacht
    Hauptmann - kapitán
  • Příspěvků: 536
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #1 kdy: Říjen 14, 2011, 08:22:14 »
ďakujem za recenziu doslova mi prišla vhod pretože zajtra si ho chcem ísť kúpiť tak aspoň viem načo si dávať pozor.Od tejto firmy som staval Junkers 88 a doteraz mám z toho kitu zmiešané pocity.

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #2 kdy: Říjen 14, 2011, 08:55:18 »
No já docela taky, proto tak recenze není tak úplně jednoznačná, no. :) Heleď ale víš ty co?? Postav ho a udělej kontrarecenzi :-) ať vidím, jestli mám stejný pocity jako lidi, který ho stavěli taky :)

They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

poviedkar

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 426
  • Pechota, Letectvo, Námorníctvo, Tanky, Panzernet
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #3 kdy: Říjen 15, 2011, 12:05:48 »
Filipe ten petljakov mám doma pekne postavený a prajem pevné nervy pri skladaní (P.S: nestrať kryt kabíny ako sa to stalo mne. To by bolo súdruhom pekne kosa a ani internacionála ich nezahreje). A dúfam že zvolíš našú československú verziu :D
Anarchizmus znamená, že môžeš byť slobodný, nikto ťa nemôže zotročiť, nikto ti nemôže rozkazovať, nikto ťa nemôže okradnúť, nikto ťa nemôže využívať. Znamená byť slobodný, robiť veci ktoré chceš robiť a nebyť nútený robiť veci ktoré nechceš.             
                           Alexander Berkman

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #4 kdy: Říjen 15, 2011, 07:49:27 »

S tou verzí to je právě ono... :-) česká verze je pěkná, ale zase ty rudé hvězdičky jsou tak nějak...ehm...sexy :D :D
Jinak měls nějaké problémy se skládáním?? :)
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #5 kdy: Říjen 15, 2011, 12:20:35 »
Recenze dobrá, nicméně by nebyly od věci nějaké obrázky.

BTW dopustil ses snad všech možných chyb v označení německých letadel  ;D.
Třeba ti to příště pomůže ;)
Je to vždycky :
U zkratky - velké,malé Bf, Fw, He, Ar atd.
Potom je mezera.
Číslo - 110, 190, 111, 196 atd.
Potom opět mezera.
Typová řada označená písmenem A,B,C
Pomlčka.
Následuje bližší označení typu číslicí - 1,2
Poté může být dodáno označení speciálního vybavení oddělené lomítkem (nádrže, přídavné kanóny atd) - /B, /R2, /R2/U4 atd
Takže např:

Bf 109 E-3
Bf 110 C-4/B
Bf 109 F-4/Trop
Fw 190 A-8/R2/R6
Bf 110 G-4/R3/B2/M2
Ampulle !!!

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #6 kdy: Říjen 15, 2011, 06:51:00 »
Werner: Díky moc!! Já si to myslel, nebo mě to aspoň napadlo, ale na krabici to bylo přesně takhle. Proto jsem se nechtěl hádat s krabicí a dal jsem to tam jak to bylo. Zase ale...mám tu plakát 109ky Emila, a tam to je přesně jak říkáš. :) Díky za tip pro příště.
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #7 kdy: Listopad 14, 2011, 08:49:00 »
Mohl bych se zeptat podle jakého zdroje si barvil ? Ta pole jsou naprosto nestandardní a v roce 43 se na Bf 110 schéma RLM 70/71 téměř vůbec nepoužívalo.
Ampulle !!!

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Re: BF110-2/C-4
« Odpověď #8 kdy: Listopad 22, 2011, 09:30:25 »
Ahoj, mooc se omlouvám, že odpovídám až teď! Ale nějak jsem na to úlně zapomněl! No...našel jsem si schémata u sebe v knihovně. Byla tam zhruba tři takováto šedo-šedá. Jenže když jsem pak volil barvu, tyhle odstíny na ně docela přesně seděly. Že to není úplně správně, to vím :)
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands