Suchoj Su-27Technicko-taktická dataRozměry včetně Pitotovy trubice : 21,94 m
Rozpětí včetně vypouštěcích lišt PLŘS na konci křídla : 14,70 m
Nosná plocha : 62,04 m
2Výška : 5,93 m
Maximální zatížení křídla 456,2 kg/m
2Pohon : Dva dvouproudové motory Saturn Ljuka AL-31F , každý o tahu 73,53 kN (122,59 kN s přídavným spalováním )
Hmotnost - Prázdného letounu 16380 kg
-Běžná vzletová 23000 kg
-Maximální vzletová 28300kg
Palivo a náklad Vnitřní zásoba paliva : běžně 5270 kg , maximálně 9400 l
Maximální teoretická hmotnost bojového nákladu : 8000 kg
Běžná hmotnost bojového nákladu : 4000 kg
Maximální přetížení : 8-9G u základního modelu
Výkony :
Maximální rychlost u hladiny moře : Kolem 1370 km/h
Maximální rychlost ve velké výšce : 2280 km /h
Praktický dostup : 17700 m
Délka rozjezdu : 450-500 m
Délka dojezdu : 600 až 700 m
Přistávací rychlost : 225 až 230 km/h
Dolet :
Maximální : přes 4000 km ve velké výšce
Maximální v malé výšce : 1370 km
Výzbroj :
Letoun je vyzbrojen 30mm kanonem G3-301 umístěným v kořeni pravého křídla
Rakety : Široká paleta moderních zbraní umístěných na deseti pilonech
První zkuš. let : Byl uskutečněn 20. května 1977.
Uživatelé : Rusko, Německo, Čína, Ukrajina, Bělorusko, Kazachstán, Uzbekistán, Indie, Indonésie, Alžírsko, Vietnam, Venezuela, Malajsie, Etiopie, Angola, Sýrie, Eritrea, Japonsko, Moldávie
Verze : Su-27 Flanker-A - základní verze letounu a jeho prvního prototypu
# Su-27 Flanker-B - upravená, první sériově vyráběná verze Flanker-A
# Su-27 UB Flanker-C - cvičná bojeschopná verze
# Su-27 PU/Su-30 - víceúčelový bitevník
# Su-27 K/Su-33 - námořní verze
# Su-27 KU - dvoumístná cvičná námořní verze
# Su-27 IB/Su-34 - útočný stíhač
# Su-27 FB/Su-32 - dvoumístná verze
# Su-27 M/Su-35 - nová verze letounu
Vyrobeno : 680 ks
Pozdější vylepšené varianty jsou SU-32 , SU-31, SU-34....
Suchoj SU-27 je v současné době označován jako nejlepší stíhací letoun světa
Využití : Více účelový stíhací letoun- původně vyvinut jako cvičný letoun. Dnes je využívaný jako plnohodnotný stíhací letoun díky svým vynikajícím vlastnostem . První zkušební let byl uskutečněn 20. května 1977. Po úspěšných zkouškách byl zařazen do výroby v prosinci 1984. V dnešní době probíhá modernizace všech letounů. Su-27 vznikl jako odpověd na Americký letoun F-15, svůj účel splnil a někteří letečtí znalci tvrdí že SU-27 byla výbavou , aerodinamikou ovladatelností 5 let napřed před F-15
Zdroj :
kniha ANATOMIE MODERNÍCH VOJENSKÝCH LETOUNŮ, Autor Soph Moeng Paul Eden (na oficiálních stránkách je označena jako stažená z prodeje
Fotky z www,svetkridel.cz