Autor Téma: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech  (Přečteno 24152 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Matouš

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 49
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #30 kdy: Leden 30, 2009, 04:20:52 »

a co tohle:

Potr

  • US ARMY
  • Private First Class
  • Příspěvků: 38
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #31 kdy: Leden 30, 2009, 04:33:26 »
Nejzvláštnější letadlo co sem viděl, ale děsně zajímavé. Můj odhad je, že by tím na konci války testovali piloty pro nastavající proudové letouny protože pro bojové účely by bylo těžko realizovatelné. Ale zdá se mi že je to výtvor nějakých sci-fi fanoušků. Co myslíte vy?
Válku vyhlašují staří, to mladí v ní bojují.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #32 kdy: Leden 30, 2009, 04:56:46 »
Nikoliv, tento stroj skutečně existoval- jedno z prvních letadel s kolmým startem.

Potr

  • US ARMY
  • Private First Class
  • Příspěvků: 38
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #33 kdy: Leden 30, 2009, 05:02:06 »
Vážně? Ale nepochopím proč dali ty rakety na ocas. I když první pokus není vždy dokonalý.
Válku vyhlašují staří, to mladí v ní bojují.

Gen.Hoepner

  • Host
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #34 kdy: Leden 30, 2009, 05:22:00 »

Me262 nemohl lítat nad Stalingradem. Drak byl připraven, ale motory ne. Čekalo se na motory tak dlouho, že nakonec pro testování byly použity náhradní slabé motory o kterých bylo jasné, že nemohou být použity v bojovém nasazení. Když konečně zamýšlené motory dorazily, byly tak nespolehlivé, že do čumáku letadla byl vestavěn motor BMW 602D s vrtulí...
Bombardovat Londýn na přání Hitlera 262 skutečně měla a trvalo to skoro rok, než se mu to podařilo vymluvit. Po tuto dobu probíhal oficiální vývoj jako bombardéru, protože ale Meserschmitovi bylo jasné že to je nesmysl, tak probíhal i tajně další vývoj stíhací verze.
S 50mm kanonem skutečně 262 vznikly, byly určeny na B17 a B24 a také na boj s tanky. Se zástavbou nebyl problém, volná špice nabízela dostatek prostoru. kanon byl však tak dlouhý, že jeho uzávěr měl pilot až pod nohama a kouř který unikal při otevření uzávěru šel do kabiny. Pilot měl sice kyslíkovou masku, ale zhoršovalo to výhled a nízkých výškách kde normálně maska nemusela být tak byla nezbytná. Účinek 50mm kanonu byl na obří bombardéry drtivý a další výhodou bylo, že se pilot ani nemusel přiblížit na účinný dostřel jejich 12,5mm kulometů.  I pro tanky byl účinek devastující, protože projektil šel na vrchní část pancíře, kde byl obvykle slabší.
Nutno podotknout,že když z toho vystřelil tak rychlost klesla o 50 km/h a bylo přetížení nějakých 2 G což mělo za následek poněkud velkého znehodnocení vlaštovky.Na tanky stačily 37mm kanóny co nosily obvykle v nosu
Vážně? Ale nepochopím proč dali ty rakety na ocas. I když první pokus není vždy dokonalý.
Rakety byly na ocase,protože to byla jediná část letadla která se netočila i s tou vrtulí.Toto letadlo existovalo a testy dopadly docela úspěšně.Bohužel občas to byla výzbroj co ho zradila:Rakety se občas trefily do vrtule a to potom šel rychle dolů.

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 328
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Re: Letadla , která zůstala na rýsovacích prknech
« Odpověď #35 kdy: Leden 30, 2009, 05:44:28 »
To lietadlo mi veľmi pripomína Focke-Wulf Triebflugel (,,hnacie krídlo"), nemecký projekt lietadla s kolmým štartom z roku 1944 (ak to teda nie je on, potom ale nechápem, prečo má spojenecké znaky). Na konci troch krídel umiestnených na prstenci okolo trupu boli namontované prúdové motory, ktoré spôsobili, že sa prstenec aj s krídlami začali otáčať takou rýchlosťou, že stroj vzlietlol (tuším ale potreboval aj pomocné štartovanci motory).
Projekt sa neraelizoval, ale plány zrejme získali spojneci, pretože v 50. rokoch postavili stroje ako Convair XFY:

a Lockheed XFV

 
Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk