Autor Téma: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)  (Přečteno 10396 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Steiner

  • Wehrmacht
    Stabsgefreiter - desátník
  • Příspěvků: 69
Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« kdy: Leden 22, 2011, 12:31:36 »
Lietadlo Ki-61, ktoré po prvý raz vzlietlo v decembri roku 1941, poháňal ho licenčne vyrábaný motor Daimler-benz DB 601. Po prvý raz zasiahlo do bojov v apríli roku 1943 nad Novou Guineou. Keďže američania očakávali jednotku bf - 109 pilotovanú japoncami  :) v hlásenicah z prvých stretnutí, došlo k zámene ki-61 za bf-109. Potom ho zas považovali za talianské lietadlo čo viedlo k prezývke"Tony". Ki-61 bola jediná výnimka v celom císarskom letectve : bolo poháňané kvapalinou chladeným motorom. Lietadlo bolo vďaka tejto črte ľahko rozpoznateľné. V roku 1944 sa vyrobila verzia s predĺženým krídlom a nespoľahlivým motorom. Neskoršia verzia mala hviezdicový motor, čo jej spôsobovalo problémy, táto verzia bola označovaná K-100. Mala vynikajúci výkon a výbornú obratnosť čo sa ukázalo ná útokoch na letky B-29. Podľa niektorých odborníkov je považovaná za najlepšiu japonskú stíhačku.

technické údaje verzia Ki-61 II :
Pohonná jednotka : dvanásťvalcový radový motor Kawasaki H-140 s výkonom 1 059 KW (1420 k)
rozmery: dĺžka 9,16 m, výška 3,70 m, rozpätie : 12,00 m
hmotnosti : prázdna 2 855 kg, operačná 3825 kg
výkony : maximálna rýchlosť 610 km/h , operačný dostup : 11 000 m, dolet : 1600 km
výzbroj : dva guľomety kalibru 12,7 mm,dva kanóny kalibru 20 mm, dve bomby po 250 kg


   

1.fotka Ki-61 Hien, Lastovička a Tony a neviem koľko ešte prezývok  :)
2.fotka ki-61 v prevedení v hre Il-2 šturmovik

zdroj: lietadlá 2.svetovej vojny
R. 1939 Dolná komora brit. parlamentu : Leo Amery : "Prečo RAF nebombarduje Čierny Les aby spôsobilo zmätok ?" Minister letectva : "Sir, uvedomujete si, že Čierny LEs je súkromný majetok ? To snáď budete po mne chcieť aby sme nabudúce bombardovali napríklad Essen ?"

Hans Lehmann

  • Luftwaffe
  • Oberjäger / Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 117
  • "Mier je len krátka pauza medzi vojnami"
    • "We are last gantlemen"
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #1 kdy: Leden 23, 2011, 04:08:16 »
Konečne stíhačka ktorá vyzerá viac "európsky"... A tá výzbroj nie je tiež na zahodenie (Je vlastne silnejšia ako u Bf-109 F, ak samozrejme nepočítam delový čln) aj keď to veľmi záleží na type kánónov/guľometov... ale rád by som videl niečo o využití, či sa používala aj pri tzv. Kamikaze náletoch... a ešte niečo mi nesedí, na začiatku je "licenčne vyrábaný Deimler-Benz 601, a v technických údajoch je nejaký Kawasaki...  ??? ;)

Pozdravy,
Lehmann
"My sme šedí vlci, my sme hrdinovia hĺbok, my sme námorníci Kriegsmarine..."

"Na hrobe námorníka ruže nekvitnú..."

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #2 kdy: Leden 23, 2011, 04:31:54 »
Protože Kawasaki vyráběla DB v licenci  ;)
Ampulle !!!

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #3 kdy: Leden 24, 2011, 06:04:23 »
Ve firmě Kawasaki působil nějaký německý konstruktér, jméno netuším.

Jedna a šedesátka dávala větší výkony než-li dovezený Emil, drak byl tedy nejspíše na vyšší úrovni.
Ki-61 pak pro nedostačující výkony dostala hvězdicový motor, což jí dodalo japonskou eleganci a podstatně lepší výkony. Ki-100 si můžete prohlédnout v anglickém muzeu RAF.

"Konečne stíhačka ktorá vyzerá viac "európsky"" ??? Pokud vím, tak japonská letadla evropské stroje velmi často překonávaly, tato věta mi připadá kapku prostoduchá.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1545
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #4 kdy: Leden 24, 2011, 06:33:50 »
Výkony a vzhľad sú ale dve rozdielne veci :).
The only easy day was yesterday.

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #5 kdy: Leden 24, 2011, 07:02:58 »
Smím se jen zeptat která japonská letadla překonávala ty evropské? Tedy pokud jsou myšleni soudobé stroje. Jako je vcelku pěkné, že např. Ki-61 překonala Emila. Nicméně Emil je letoun z roku 38/39 a Ki-61 se nám do bojů zapojily v roce 43.

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #6 kdy: Leden 24, 2011, 07:07:27 »
Je to krásné letadlo a já osobně bych přivítal nějaký zdroj nebo knihu, kde by bylo zdokumentováno, jaký který výrobek byl kopií toho kterého nám známého výtvoru, který se tváří, že je výplodem místních konstruktérů...Posloupnost vývoje toho kterého výplodu nějakého konstruktéra je vždy zajímavá..Hlavně asiati vždy vycházeli z cizích konstrukcí , což ani nepopírali..Dodnes japonské výrobky vycházejí z evropské konstrukce a např. BOSCH byl učitel celého světa... :)

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #7 kdy: Leden 24, 2011, 09:10:29 »
Ono to s tím Ki-61 v roce 1943 nebudete tak jednoznačné- Japonský válečný průmysl nebyl schopný zavést stroj do výzbroje stejně rychle, jako tomu bylo v Německu- stroj bych zařadil spíše do roku 1941. Pokud by přechod k sériové výrobě spěl v Německu stejnou rychlostí jako v Japonsku, Bf-109G by se nad Německou oblohou objevil nespíše až roku 1945.
Co se týče střetů s evropskými letadly, tak Mitsubishi A5 byl metlou, které se nedokázaly postavit jak I-16, tak DW řady 500.
Mitsubishi A6M se střetl nad Cejlonem s Hawker Hurricany a ti si ani neškrtli....
De facto prvním soupeřem, kterému se Japonci nedokázali pořádně postavit, byl až americký Hellcat.

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #8 kdy: Leden 25, 2011, 05:16:40 »
Nebavme se o kdybyy. Ki-61 byl poprvé bojově nasazen roku 43. V roce 43 létali naad evropou Focke-wulfy A-6, Bf 109 G6, Spitfire IX. Ki-61 proti nim působí jako ořezávátko.
Srovnání zera a hurricanu není uplně na místě, protože onen Hurican je letoun z roku 37/38 a to Zero je o pár let mladší.
Mimochodem ty Zera dostávali na frak již od P-40 amerických Glying Tigers. A od Wildatů vlastně také.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #9 kdy: Leden 25, 2011, 01:48:46 »
Tak to máte kapku špatné informace- létající tygři nedávali na frak Zerům, ale A5, Ki-27 a podobným strojům (pevné podvozky), pokud máte důkaz, že nějaký američan z této letky (čínské, nikoliv pak americké) Zero sestřelil, hoďte ho sem.

A měla VB roku 1941 nějaký jiný stroj, než Hurricane a Spitfire, který by se Zerům postavil?

Pochybuji, že se Japonci střetli se stroji z roku 1937 (celodřevěná křídla, dvoulisté vrtule atd.- berte stejným metrem, jakým jste popisoval Ki-61.
Ki-100 přišlo v r.1944, Fockewulf D, Bf-109G a Spitfire Mk.IV se s ním mohl ztěší měřit.
Rok 1943 byl pro Japonce kritický, jak už jsem zmínil. Ki-61 byl stroj, který měl jít do výroby r. 1941, nikoliv 1943, byla to chyba, která byla záhy nahrazena.
Stroj velmi podobný LaGG- skvělý drak- špatný motor. Pak La-5 - skvělý drak, skvělý motor.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #10 kdy: Leden 25, 2011, 01:50:27 »
Od Wildcatů na frak rozhodně nedostávali- poměr ztrát a vítězství byl v pozitivu jednoznačně na straně Japonska.
Pokud vím, tak Martely se s Bf-109G střetly jednou a němci dostali mimořádně na frak....

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #11 kdy: Leden 25, 2011, 07:07:25 »
Ano, proti Zerům Flying Tygers pod čínou nelétali, to je pravda. Pod USAAF už ale ano.  Nicméně i u Pearl Harboru  vzlétli P-36 a P-40 a dokázali sestřelit japoncům 11 letadel a Zera jim v tom nedokázala zabránit, byť měla výhodu překvapení i počtů a američani co vzlétli neměli často ani napáskovanou munici (ca l0.50 byla zamčená ve skladech  ::)
To že měli briti v asii jen staré Huricany s dvoulistou vrtulí je sice smutné a je to jejich chyba, zároveň je to ale prostě tak. Hurrican neměl nikdy celodřevěné křídlo, ale to zabíháme jinam. Výzbroj britů v Asii byla značně zastaralá oproti evropě.
Nicméně Spitfire je zcela jiná káva a ten se nejen mohl Zeru postavit, ale jsem přesvědčen o tom, že jej překonával prakticky ve všech směrech. Tohle téma ale spíš patří jinam.

Jestli se smím zeptat - jak moc jednoznačně hrála statistika pro Zera, že Japonské palubní námořnictvo přešlo do ústupu již za dob Wildcatů? Navíc je do toho zapojeno mnoho faktorů, které první střety japonců s ostatním světem ovlivnili. Japonci totiž vešli do války připravení. Jejich piloti měli za sebou boje v číně a jejich výcvik byl intenzivnější, než výcvik "mírových" pilotů USAAF či burmských pilotů RAF.
Pokud ale srovnáme jen oba stroje, tak jsou si rovné. Podobné letové výkony, Zero obratnější na malých rychlostech, Wildcat obratnější na vyšších rychlostech. Zero lépe vyzbrojeno a Wildcat odolnější. Jakmile piloti USAAF zjistili slabé stránky Zer, tak už nebyla dominance Zera pražádná. Za provozu právě Wildcatů byl japonskému námořnictvu sražen vaz. Ale i to jsme mimo téma Ki-61

Vraťme se tedy ke Ki-61. Vy píšete, že: "Ki-61 byl stroj, který měl jít do výroby r. 1941, nikoliv 1943"
Ano, každý z národů by si přál, aby jeho letouny přišli o nějaký ten rok dříve. Jenže ono  není snadné udělat z protoypu sériový bojeschopný stroj. Japonci zaspali vývoj řadových motorů, neměli s nimi zkušenosti a stavěli pro ně zcela nové letadlo, které bylo neustále upravováno. Ale ono to není žádnou výjimkou. Myslíte, že němci postavili svoje Bf 109 za týden? Že Spitfire létal s kulomety týden po vzletu prototypu? Trvá to běžně roky uvést stroj do pole!!! Myslet si, že rok 41 mohl být reálný je utopie. Nebyla to chyba, ale běžný vývoj. To že nakonec museli sáhnout po hvězdicovém motoru je jen důsledek toho, že nedokázali zvládnout výrobu řadových motorů "evropského" stylu. Nicméně i ten drak musel byt vyvinut a hvězdicový motor je jen zdědil.

Japonci přišli do války v roce 41 dobře nachystaní. Měli velmi dobré palubní letouny (a nejlepší palubní piloty), ale zaspali a nikdy již nedotáhli svoji ztrátu.

Filipek28

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 6
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #12 kdy: Únor 04, 2011, 11:37:46 »
Pokud jsme zabrousili k japonskému letectvu, tedy potažmo k letectvu námořnímu.. Co se týče porovnání Zeke vs. spojenecké stíhačky: Zeke válcovalo soupeře od jeho prvního nasazení nad asijským kontinentem. Bojovalo proti stíhacím letounům I-15, I-153, I-16, P-36, P-40b, P-40C, Brewsteru Buffalo, Hawker Hurricane atd.. Tudíž s letouny téměř bez vyjímky staršími, maximálně soudobými. Druhým faktem je, že japonští piloti v té době patřili výcvikem a i bojovými zkušenostmi k nejlepším na světě. Bojovali proti pilotům nedostatečně vycvičeným a téměř bez zkušeností z boje. Zmíněný Wildcat a jeho výhody a nevýhody v porovnání se Zeke jsou správně popsané výše. Co tu však nepadlo je fakt, že Wildcaty bojovaly v té době novou taktikou, které se striktně snažily držet (Thach wave). I díky komunikaci v boji, již japonští stíhači v té době zcela postrádali, dokázali s použitím správné taktiky Zeke porazit. Názor, že výzbroj šesti kulometů je oproti výzbroji Zeke slabší, je lehce iluzorní. Jelikož Zeke tehdejší verze (rok 41) díky absolutní absenci pasivní ochrany po zásahu i malorážních kulometů připomínaly papírový sud s benzínem:) Wildcaty tedy za použití vhodné taktiky dokázaly posestřelovat většinu zkušených a velice nebezpečných pilotů protivníka. A tyto nebylo možno během krátké doby kvalitativně nahradit.. Následný Hellcat a Corsair již bojoval za úplně jiných podmínek, nežli jeho předchůdce.  kolotoč se roztočil a už nebyl k zastavení... Jak to skončilo, všichni víme.

hoper

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #13 kdy: Květen 16, 2013, 11:03:28 »
Ve firmě Kawasaki působil nějaký německý konstruktér, jméno netuším.

Jedna a šedesátka dávala větší výkony než-li dovezený Emil, drak byl tedy nejspíše na vyšší úrovni.
Ki-61 pak pro nedostačující výkony dostala hvězdicový motor, což jí dodalo japonskou eleganci a podstatně lepší výkony. Ki-100 si můžete prohlédnout v anglickém muzeu RAF.

"Konečne stíhačka ktorá vyzerá viac "európsky"" ??? Pokud vím, tak japonská letadla evropské stroje velmi často překonávaly, tato věta mi připadá kapku prostoduchá.
ač reaguju po letech, nedalo mi to (ani registrace mne neodradila a to je co říct :) a rád bych napravil chybný "dojem" - hvězdicový motor se nedal kvůli nedostačujícím výkonům (z hlediska vývoje šli stále směrem řadového motoru) ale jednoduše proto, že řadové motory CHYBĚLY (bombardování továren). A protože těch hvězdicových měli dost a měli dost i draků Ki-61 zkusili to spojit...
Výkon (nejvyšší rychlost) pak byl o něco menší než u Ki-61, ale jinak bylo letadlo hodnoceno lépe. Navíc bylo odolnější a mělo od začátku silnější výzbroj.


Smím se jen zeptat která japonská letadla překonávala ty evropské? Tedy pokud jsou myšleni soudobé stroje. Jako je vcelku pěkné, že např. Ki-61 překonala Emila. Nicméně Emil je letoun z roku 38/39 a Ki-61 se nám do bojů zapojily v roce 43.
Tempíku, rád ti odpovím - všechna :D
;)

Ki-27 bylo lepší než I-16 (I-15 ani nezmiňuji)
A6M2 > Hurri Mk I
A6M2-21 > Hurri MkII, P-39, F2A, P-40 (tady spíše díky pilotům), holandské a jiné staré křápy nezmiňuji
pak byla pauza :)
Ki-84, Ki-100, N1K2-J
(Ki-84 si v Mandžusku zabojovaly proti Lavočkám a dokázaly jich pár sestřelit; i když - ono i s Ki-43 šlo sestřelit příliš domýšlivé Američany v P-38...)

Proti strojům, které proti nim stály, měli zpočátku války výhodu nejen ve výcviku pilotů a relativně i techniky (RAF a Holanďané měli v Asii podřadné a z Evropy stažené použité stroje - viz australské Spity V., které se proti japíkům zmohli na něco jedině tak, že je nechali odbombardovat, aby si sami mohli zatím nastoupat a pak provést dva útoky s několika sestřely. Více již nedokázaly, protože výkonově se na víc nezmohli.)
A také taktikou (spojenci zpočátku s Japoncema "točili", jak bylo zvykem) protože Japonce silně podcenili. Jak co do zdatnosti pilotáže, tak i "zdatnosti" techniky. Až když dostali po čuni a zamysleli se (a ukořistili letuschopnou techniku nepřítele), mohli se začít pokorně učit, jak Japonce porážet...

A pozor na srovnání Evropa - Asie. Japonci navyšovali požadavky na výkony dle situce v Asii, ne v Evropě. Kdyby byli v Evropě, ty požadavky jsou (nejspíš) trochu jiné.
Takže srovnání je možné jen "přes ruku" - La-5FN (snad i La-7) vs Ki-84/61, případně A6M/N1K2 vs F4U/F6F. A pak ty Rus/US letadla porovnat s ostatími evropskými protějšky...

Jak tu Tempíka již někdo opravil, v Číně dostávala "na frak" armáda, čili Ki-43 (a především starší stroje). A bylo to převážně chytrou taktikou, kterou Chennaultovi Tygři používali. Ono Vietnamci s MiG-21 taky uměli ve čtyřech zahrozit proti svazu US boys nebo rakouský (tuším) viggeny zaměřit a vyděsit jinak nedostižné US F-16, které jim beztresně (a bez ohlášení) prolétali vzdušným prostorem...

Ještě k PH - pokud Tempík zmiňuje 10 strojů, domnívám se, že myslí jen stíhačky. Jenže minimálně dvě byly ztracené díky nedoletění na letl lodě z důvodu poškození a ztráty paliva - tedy ne zničení v souboji 1vs1 ale prostě poškozením "nějakou" palbou (ač sporadická, tak byla i pozemní). A díky nedocenění vzdoru Amreičanů japonští stíhači začali útočit spolu s útočnýma letadlama na pozemní cíle a přestali tak hlídat nebe.
Wehrmacht prosím ne, to bych dostal osypku...

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Kawasaki Ki-61 Hien (Japonsko)
« Odpověď #14 kdy: Květen 19, 2013, 01:09:32 »
Pokud bereš jako hlavní prioritu vodorovnou zatáčku, tak máš samozřejmě ve většině případů pravdu. O počátečním lepším výcviku japonských pilotů se s tebou přít nebudu, protože to je také pravda. Ale o kvalitě letounů a o jejich vlastnostech z tebe mluví nadšení pro Japonsko. Japonští piloti měli štěstí, že s nimi zpočátku bojovala letadla zastaralá. Jakýkoliv střet japonců s moderními letouny a s vyškolenými piloty byl fatální.

A6M2 vs Hurri mkI - porovnáváš japonské letadlo zařazené do armády v roce 40 s anglickým letadlem z roku 37. Opravdu ti přijde toto srovnání fér? V té době už se u angličanů objevovali Spitfiry mk.V. Hurricany mk.II byli Zerům v podstatě vyrovnaným protivníkem, stejně jako P-40.

Ki-84 je asi nejlepší japonské letadlo. Opravdu ale nepatřilo mezi nejlepší na světě. V podstatě mělo stejné/či horší výkony, jako spitfire mk.IX z roku 42. A to se bavíme o letadle z roku 44. N1K2 v podstatě to samé.

Souhlasím s tím, že Japonci potkávali dlouho právě stroje zastaralejší a piloty nepřipravenější. To ale neznamená, že by měli celkově nějak extra dobrá letadla. Ty tvrdíš, že japonci nepotřebovali vyvíjet lepší letadla, protože proti nim stála starší generace západních letadel. Já tvrdím, že západní zastaralá letadla byla proti japoncům stavěná proto, že nebylo potřeba posílat tam moderní. Dalo by se s klidem říci, že se zastaralými stroji byl poměr sestřelů cca 1:1, ale jakmile západ mohl uvolnit moderní stroje, tak se poměr začal blížit 10:1. Tvrzení, že japonkso nezařazovalo moderní stroje, protože je nepotřebovalo je tedy značně mimo, protže když je potřebovalo, tak je stejně nedokázalo nasadit - jednoduše je nemělo.

K PH - tvoje doměnky jsou věc hezká. Já tak nějak důbvěřuji spíš číslům. Ty se domníváš, že dvě japonská letadla nemusela doletět díky flaku. Ale to je tvoje doměnka. Stejnou váhu má doměnka, že nemusela doletět po poškození letadly USAAF. Mě šlo jen o to, že i pár západních letadel dokázalo vzdorovat japonské přesile v počtu i ve výcviku se ctí a že to nebyl až takový výprask, jak se může na první pohled zdát.

To že Ki-43 dokázala sestřelit P-38, nebo že Mig 21 ve Vietnamských barvách dokázala zahrozit američanům (mimochodem Mig 21 byl plně rovnocenným soupeřem pro americká letadla ve Vietnamu) neznamená vůbec nic. Je zcela běžné, že při vhodných podmínkách a velmi často i díky štestí dokáže sestřelit horší stroj ten lepší. I němci pří vpádu do sovětskéhop svazu, nebo do polska dokázali přijít o nejmodernější stíhačku své doby při soubojích s dvojplošníky. I "nejmodernější" stroj války Me-262 padl pod palbou běžných strojů z roku 42. Dokonce i slavné proudové Migy byli sestřeleny v Korei druhoválečnými vrtulovými stroji. To se prostě stane. Podobné případy nám ale rozhodně neříkají, že je zbytečné stavět jednoplošné celokovové konstrukce, proptožře je dokáže sestřelit dvojplošník ze dřeva, nebo že je zbytečné stavět proudová letadla, protože ta vrtulová je taky dokáží sestřelit.

Každopádně vítej  :)