Autor Téma: Letouny Vril – Fakta kontra fámy  (Přečteno 9730 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« kdy: Prosinec 07, 2010, 08:32:28 »
VRIL – FAKTA KONTRA FÁMY

Slovo úvodem...

Nacisté a vesmír. Zdánlivě odporující si sousloví, které působí spíše komicky, než aby se nad ním člověk zastavil. Němci válku prohráli, to je pravda. Technicky však byli napřed o několik desetiletí. Byli však po takové stránce až tak vyspělí, že jejich letouny dokázaly porazit jednu z posledních hranic, kterou se jim dosud prolomit nepodařilo? Řeč je o kosmu. Na jaké úrovni byl nacistický kosmický výzkum? Jak daleko se v něm dostali? Kde ležely výzkumné, potažmo odpalovací základny pro kosmická letadla? A nakonec otázka kardinální, podařilo se jim podívat se do vesmíru? Tenhle kratičký článek samozřejmě neodhalí tak silnou clonu tajemství, ale může poskytnout zajímavý obrázek na věc. Totiž o létajících strojích zvaných Vril, jemž měly mimo jiné létat i za hranice atomosféry.

Nacisté a věda

Pokud se chci zabývat takovýmhle ne zrovna lehkým tématem, musím se nejdříve zamyslet nad otázkou postoji nacismu k vědě. Nacisté neuznávali celou řadu vědců pro jejich židovský, či negermánský původ. Za zmínku použiji obligátního Einsteina, jehož výzkum především na poli atomové fyziky byl označen za židovskou pavědu. V tom důsledku přistoupili nacisté k vědě po svém. S příslovečnou důkladností se začalo bádat takříkajíc „po svém“. To je nejspíš jeden z důvodů, proč se nacisté v technologii dostali tak daleko. Ani ne tak díky celé řadě výtečných mozků, kteří se zapletli s tímhle režimem, ale spíše díky píli, vytrvalosti a obrovsky intenzivní práci na prováděném výzkumu. A to ikdyž probíhala válka na dvou frontách. Výzkum probíhal na všech myslitelných polích, od bádání v oblasti radiových vln, přes atomovou fyziku, prototypy dobu předstihujících letadel, až právě po onen neznámý kosmický výzkum. Amerika i bývalý SSSR by pravděpodobně bez německého leteckého výzkumu, který pak tolik pomohl při dobývání vesmíru, byly o řadu let pozadu, než kdyby jej měly..

A teď už k tématu

Společnost Vril, Haunebu, letouny Vril, základny v Antarktidě, dobytí kosmu ještě před Američany a Sověty... O tom jsme slyšeli mnohokrát. Pojďme se pro změnu místo Haunebu věnovat stále záhadnému Vrilu, o kterém se ví ještě méně, než o Haunebu. Tento problém má bohužel dvě roviny. Rovinu technickou a technologickou, která se věnuje možnému sestrojení a užívání takových letounů. A rovinu esoterickou, jenž zkoumá éterické pozadí sekty Vril a její napojení na nějaké vesmírné bytosti. To je a bylo při sepisování tohoto článku značným problémem, totiž oddělit zjevné bludy od aspoň trochu hodnověrných faktů. Oba projekty, jak Haunebu i Vril, mají společné jedno, jsou to létající disky. Pokud se vám můj předchozí článek o Haunebu zdál fantaskní, teď mě pravděpodobně označíte buď za a) za cvoka nebo za b) konspiračnho teoretika neznajícího hranic. Možnosti sdělte popřípadě v komentářích. Vril měl totiž sloužit k letu za hranice zemské atmosféry. To bychom ale přebíhali.

Vril -1 Lovec (Jaeger)

Pravděpodobně první prototyp takového stroje byl postaven kolem roku 1941. Když jej srovnáme s Haunebu, byl o dost menší, mohl mít tak kolem 12 metrů v průměru. Posádku by také tvořil jediný muž na palubě. Pohon měla tvořit jednotka podobná té u Haunebu, tedy asi fungovala na principu antigravitace. Rychlost se pohybovala kolem 2900 do 11000 km/h. Co se týče výdrže, ve vzduchu by vydržel cca 5 hodin. Mělo jít o meziplanetární letoun, ale jak toho vědci chtěli dosáhnout, to není známo. Proto se ani nepočítalo s umístěním nějakých palubních zbraní.

Vril – 2 Ničitel (Zerstoerer)

Podobně jako u typu 1 se neoupouštěla diskovitá konstrukce. Šlo o velice pokročilý letoun, nejspíše pokročilejší než typ 1. Jeho produkce byla plánována na léta 1945/46, avšak ke stavbě nedošlo. Existoval pouze na papíře.

Vril 3 a 4

O těchto typech se mi nepodařilo nic najít. Na různých fórech jsem se dočetl celé řady i protichůdných informací, proto sem raději neuvádím nic. Stejně tak typy 5 a 6, ty byly prý jen na papíře.

Vril7 Gheist

Se svojí konstrukcí téměř blížil Haunebu. Se svými 45 metry v průměru a údajnou posádkou 13 mužů (žen) na palubě se musel stát úctyhodným letounem. Byly konány letové zkoušky v závodech firmy Arado. Při jednom takovém testu měl letoun havarovat a jeho opravy si vyžádaly velice dlouhou dobu. Pravděpodobně došlo k takovým poškozením, že opravy nejspíše nebyly možné. Uvažovalo se i o osazení výzbroje, konrkétně se plánovalo umístění kanónů Mk 108. Jaký vliv by však měla usazená výzbroj na letové vlastnosti, to už se nepodařilo dohledat. Každopádně jde o velmi náročný fyzikální počin, neboť výzbroj musela být na talíři umístěna tak, aby při výstřelech neohrozil stabilitu letícího stroje. Zbraňové prvky byly důsledkem značného vlivu SS na výzkumný program.

Další Vrily?

Dostávám se na půdu, která je založena na čistých fabulacích, nepodložených domněnkách a zní spíše jako fantasmagorie. Přesto si myslím, že není od věci ji zmínit. Po těchto prvních verzích létajících talířů měly přijít. Konkrétně šlo o Vrily 8-11. To, jestli vůbec kdy byly vytvořeny byť jen na rýsovacích prknech, to je velká neznámá. Podle všeho mělo jít o meziplanetární letouny, schopné dosáhnout souhvězdí Aldebaran. Tam se podle tvrzení členkyň sekty Vril měla nacházet jakási rasa, která by pod jejich vedením měla pomáhat s vedením říše. Jak jsem již řekl předtím, existence takového projektu je opředena spíše vymyšlenými zkazkami, než uchopitelnými fakty. Přes mojí velkou snahu najít nějaké hodnověrné informace o takovém výzkumu se mi podařilo shromáždit jen tolik málo informací, které jsem shromáždil ve výše uvedeném článku.

Zdroje:

Literatura: Hitlerovy hrozivé zbraně (Geofrey Brooks)
                 
Internet: www.gamepark.cz/haunebu_a_vril_letajici_​talire_rise_253379.htm
                www.cez-okno.net/clanok/rfz-haunebu-a-vril-​vydareny-ufo-hoax
                http://www.ee.dunres.sk/clanky.php?id=13
Jiné zdroje: Moje paměť a to, co mi řekli přátelé

 
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

Tiny

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 296
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 08, 2010, 07:09:47 »
"S příslovečnou důkladností se začalo bádat takříkajíc „po svém“. To je nejspíš jeden z důvodů, proč se nacisté v technologii dostali tak daleko."

Nooo, zajímavý článek, jako ten předešlý, nicméně si neodpustím jednu poznámku : Nevím, jestli jsi to tak opravdu myslel nebo jsi to jen špatně vyjádřil, ale pokud vím, tak by Němci udělali líp, kdyby židovský a další "negermánský" vědce vzali za své. Einstein měl sám lví podíl na tom, že atomovky měli dřív Američané, Němci se v této oblasti daleko nedostali, přitom by měli zdroje. Dostali by se dál, kdyby na tom nechali pracovat i židovské vědce a kdyby Hitler v počátku války neměl proti tomuto programu výhrady. Lidi, co vyhnali, to potom udělali pro Amíky, tak nějak.
Teplé pivo je horší, než-li studená Němka!

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 328
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 08, 2010, 02:40:39 »
atomovky měli dřív Američané, Němci se v této oblasti daleko nedostali, přitom by měli zdroje.

To nie je až také isté.
Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk

Filip Junek

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 316
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 08, 2010, 05:16:57 »
Tak díky za oba příspěvky. :) Tak začnu Tinym. Právě, že německá rasová doktrína odmítala to, co řada vědců židovského, nebo jiného původu dosáhla. Takže ve své podstatě potvrzuješ to, co jsem možná trochu neobratně napsal. Že by pro nacisty bylo opravdu lepší, kdyby řadu jejich výzkumů přijali za své. Ušetřili by si tím dost práce se...znovuobjevováním...už objeveného. Co se atomového výzkumu týká, možná jestli bude čas, napsal bych ještě jedne článek spešl o něm, protože to je také moc zajímavá kapitolka. Tam to přesněji rozvinu a tenhle sporný úsek článku o Vrilu vysvětlím. Slibuji! :) :)

Ghola: Přesně tak. To, že nacisté měli atomovku před Američany je stále předmětem hlubokého zkoumání a posledně objevená fakta nasvědčují paralelnímu a částečně úspěšnému výzkumu na nacistické straně. Tím narážím na údajně úspěšný test nacistické jaderné pumy. A Američané možná i počítali s tím, že nacisté nasadí Zbraně odplaty s obrovskou ničivostí, ne jen projekty z velké raketové rodiny V. Doporučuji přečíst knížku "Hitlerovy zázračné zbraně - od V-1 k létajícímu stroji Vimana" Je to poutavé čtení.

 Nicméně díky za oba podnětné a na chybu poukazující komentáře :)
They have nothing in ther whole imperial arsenal that can break the spirit of one Irishman who doesn't want to be broken
 
-Bobby Sands

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #4 kdy: Leden 09, 2011, 10:45:45 »
Já bych se chtěl jen optat na pár otázek.
1) Opravdu to s tímhle článkem myslíte vážně, nebo jde o vtip?

Pokud o vtip nejde tak bych rád pokračoval vcelku snadnými otázkami:
2) Jakto, že z ostatních německých projektů byli spojenci schopní čerpat a němečtí vědci po válce pokračovali ve výzkumech, ale u Vrilu/Haunebaou atd ne? (ne že mi tu začnete tvrdit něco o area51, to bych se opravdu velmi zasmál). Veškerá energie světa by se v tu chvíli stali zastaralé a veškeré vývoje od WWII až do dnes by byli zastaralé.
3) Když měli němci v povozu již několik kusů, proč je nepoužili? Velmi dobře si dovedu představit co by udělal jediný Vril/Haunebau jediným průletem na své extrémní rychlosti americkým bombardovacím svazem a to by nemusel použít ani zbraně. Myslím že by stačilo tak 5 vzletů na zničení 80% amerického letectva...
4) Proč němci vyvíjeli transantlantický bombardér na bombardování USA (byť mělo jít jen o demoralizování občanů USA) a nepoužili k tomu onen Vril/Haunebau?
5) Proč vyvíjeli proudové letouny a jejich náročný vývoj raději nenasměřovali na Vril/Haunebau. Proč dokonc nadále vyvýjeli zcela beznadějně zastaralé a směšné a v porovnání s Vrilem neefektivní klasické pístové letouny?

Jako tyhle konspirace jsou opravdu velmi legrační. Co je ale legračnější jsou lidé, kteří skočí doslova na špek lidem, kteří se chtějí nějak proslavit a vymyslí si "že u toho byli", nebo vtipálkům co zkouší kam až šahá lidská důvěřivá hloupost. Nikdo se ale již tak nějak nezabývá zcela prostými a jednoznačnými otázkami, protože kdyby si na ně sám odpověděl, tak si během pousmání zaklepe na čelo.

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 328
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #5 kdy: Leden 09, 2011, 06:16:35 »
Taktiež nepredpokladám, že tieto veci existovali. Skorej by som sa zaoberal Foo Fighters, s ktorými sú spájané údajné nemecké strely Kugelblitz a Feuerkugel. Či existovali? Ťažko povedať. Ale o Foo Fighters sú aspoň nejaké záznamy a Feuerkugel a Kugelblitz nevyzerajú zasa až tak nereálne. Možno by som odporučil pozrieť sa na projekt Glocke, ale v tomto prípade sa jedná o informácie, ktoré získal poľský historik Igor Witkowski v rozhovoroch s mužom, ktorý sa na tom projekte podieľal, takže ich pravdivosť je otázna.
Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #6 kdy: Leden 09, 2011, 09:55:16 »
Lepší se o tom pobavit, dát argumenty a další čtenáři ať si udělají obrázek. Podobné mýtusy kolují světem zcela běžně a podle mně je jediná šance jak jim učinit přítrž v tom je spíš vyvracet argumenty, než mazat debaty.  Ti jejich zastánci mají pak svoje fóra, kde naopak mažou příspěvky oni a paradoxně pak případný zájemce o tématiku narazí jen na ty bláboly, protože jinde se to prostě smaže.  Je lepší nesmysl vyvrátit, než ho držet nevyvrácený někde jinde.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #7 kdy: Leden 10, 2011, 08:59:43 »
Svou energii by měl kolega soustředit jinam.
Mohu pouze komentovat to, že roku 1941 nebyl ve světě znám dostatečně pružný a pevný materiál, který by vydržel takovéto rychlosti. Antigravitační pohon existuje např. v Japonsku (používá se u vlaků a funguje na bázi opačné polarity), u létajících strojů je však jeho využití zcela vyloučeno.
Němci nebyli technologicky dál než-li američané, jediné v čem byli napřed byla dynamika (a to proto, že rozumně investovali do nadzvukového rychlostního tunelu), což se v USA dohnalo asi po dvou letech.
JInak si nejsem vědom nějaké oblasti, ve které by Němci byli napřed.

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 328
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #8 kdy: Leden 10, 2011, 09:29:02 »
Svou energii by měl kolega soustředit jinam.
Mohu pouze komentovat to, že roku 1941 nebyl ve světě znám dostatečně pružný a pevný materiál, který by vydržel takovéto rychlosti. Antigravitační pohon existuje např. v Japonsku (používá se u vlaků a funguje na bázi opačné polarity), u létajících strojů je však jeho využití zcela vyloučeno.
Němci nebyli technologicky dál než-li američané, jediné v čem byli napřed byla dynamika (a to proto, že rozumně investovali do nadzvukového rychlostního tunelu), což se v USA dohnalo asi po dvou letech.
JInak si nejsem vědom nějaké oblasti, ve které by Němci byli napřed.

No, v niektorých oblastiach mali istý náskok- rakety, prúdové lietadlá, niektoré typy elektronických zariadení- rádiový diaľkový ovládací systém, samonavádzanie, televízia, resp. televízne navádzanie, infračervené zariadenia pre nočné videnie (noktovízia); elektroponorky. Na druhej strane, v mnohých oblastiach zaostávali.
Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk

Tony eM

  • Administrátor
  • Příspěvků: 1727
  • Kvalitními příspěvky podporuj forum Panzernet!
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 30. června 2009
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #9 kdy: Leden 10, 2011, 10:11:35 »
Pánové, nechme autora příspěvku pracovat (slíbil pokračování), každý si sám udělá úsudek nebo se může vyjádřit. Sice místy je článek podán jako fakta, ale můžem ho brát ne jako skutečnou informaci, ale jako zajímavost. Proto také tak zní jeho název.
(pokud někdo nesouhlasí s jeho umístěním - zde by se měly nacházet pouze skutečné létající stroje či prototypy, převedu jej do volného tématu).
Nepatřičné příspěvky jsou a budou smazány.
Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!

pilot90

  • Host
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #10 kdy: Únor 04, 2011, 12:56:12 »
Včera sem viděl v trafice dvd o UFO, protože nevím jak sem dat fotky, našel sem tento odkaz http://www.web-nyrany.cz/web/dvd-prodej/index.php?obsah=detail&id=2011020101
píše se tam, že němečtí inženýři pracovali na letounech ve tvaru disku, vertikálním vzletu a vyspělých pohonných systémech

Pombo

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 43
Re: Letouny Vril – Fakta kontra fámy
« Odpověď #11 kdy: Říjen 25, 2011, 03:44:39 »
Za docela reálné bych považoval toto:

Němci diskové letouny typu haunebu nebo vril nebo něco podobného skutečně zkoušeli. Byly to až zázračné projekty. Stroje měly být vybaveny velmi moderním vybavením. Avšak Němci se pustily do věci, která možná vypadala slibně, ale byla nereálná. Zkrátka antigravitaci a několikanásobné nadzvukové rychlosti nemohli Němci zkonstruovat. Možná stroje skutečně postavily a zkoušeli je se standardními raketovými nebo jinými motory. Po válce se projekty dostaly do rukou Američanů. Ti také začali zkoušet, a proto se v USA po druhé světové válce začínají objevovat ve velké míře zprávy o UFO. UFO však ve výpovědích svědků i na německých projektech vypadá stejně - to by byla velká náhoda. Nepředpokládám, že by nějaký pomatenec, který tvrdí že vyděl ufo, vymyslel tak pěkný aerodynamický a nadějný diskovitý tvar. Navíc když to popisovali všichni svědci stejně (nebo podobně).
Pravděpodobně se ani Američanům nepodařilo využít tyto stroje (patrně měly spoustu poruch, špatné ovládání, pomalá rychlost...) Pak USA přestaly zkoušet, ale UFO vlezlo veřejnosti do podvědomí a teď, když někdo vidí světýlko na nebi, tak si hned myslí že jde o mimozemšťany.