Autor Téma: MiG I-250 (MiG-13)  (Přečteno 3030 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
MiG I-250 (MiG-13)
« kdy: Srpen 05, 2010, 11:14:37 »
Mikojan-Gurjevič MiG I-250


Letectvo VSS SSSR před rokem 1945:
K roku 1941 patřilo sovětské letectvo co do počtu k jedněm z největších letectev na světě. Doslova drželo v počtu rekord počtu letadel. Ovšem k 22.červnu 1941 se počet letadel mírně zmenšil, když došlo k tomu, čeho se Stalin nejvíce obával-k útoku Německa na SSSR. Většina sovětských letadel se ocitla v ohni ještě na zemi. Nutno ovšem říci, že se jednalo o dvouplošné stíhačky většinou smíšené konstrukce jako např. I-153 či mírně lepší jednoplošné I-16. Následné těžké ztráty letadel VSS jak na zemi, tak i ve vzduchu muselo býti dáno nejen za vinu nedostatku pilotního výcviku sovětských pilotů, ale i jejich technice, na které měli bojovat. Díky tomu mohly letecké továrny, jako Lavočkin, MiG či Iljušin dojít s novými projekty letadel, s kterými by byli před několika měsíci zamítnuti.

V průběhu let 1942/43 došlo na organizační změny a na místa starých stíhacích dvouplošníků či již nevyhovujících I-16 se dostala nová jednomístná, dolnokřídlá letadla celokovové konstrukce jako La-5, La-7, letadla typu Jak, či se stále podnik MiG, jež před rokem 1941 dodával VSS první moderní stroje jako MiG,1, 2 či 3.

Počátky:
Dne 22.května 1944 vydal Národní výbor SSSR v souladu s usnesením obrany státu pokyn k vývoji experimentálního stíhacího letadla. První prototyp letadla byl pro letové testy představen v únoru 1945. Pohonná jednotka se skládala z kombinace motoru VK-107a o startovním výkonu 1 700 koní a jednoho motokompresorového urychlovače o tahu 300 N  (od prof.Cholščevnikova).

Dva prototypy

První prototyp vzlétl 3.března 1945, ovšem ihned po vzletu havaroval, přičemž zkušební pilot zahynul. Zřejmě šlo o velké zatížení letounu, přičemž se pilot chtěl přízemním letem vyhnout větším kolizím a přistát na břicho. Letoun při použití motokompresorového proudového motoru dosahoval rychlosti 800 km/h . Druhý prototyp vzlétl v květnu 1945, přičemž byl u něj posílena stabilizace během letu ve vysokých rychlostech. Během zkoušek byla dosažena rychlost 825 km/hod, která byla o 150km/hod vyšší, než u prvního prototypu! Letoun byl zároveň schopný vzlétnout z rozjezdové dráhy, dlouhé pouhých 400 metrů.

Souběžně s testy letounu, se s požehnáním Nejvyššího sovětu začalo s přípravami s výrobou malé série v závodě č. 381. Samotné testy byly ukončeny na konci roku 1945.




Technická data:
Motor: 1x VK-107A o startovním výkonu 1 700 koní
1x motokompresorový urychlovač prof.Cholščevnikova o tahu 300 N
Hmotnost prázdná: 2 935 kg
Hmotnost vzletová: 3 680 kg
Rozpětí: 9,50 m
Délka: 8,18 m
Výška: 4,25 m
Nosná plocha: 15,00 m2
Max. rychlost: 825 km/h
Stoupavost: 5 000 m /4 min 35 s (při testech)
Dostup: 11 900 m
Dolet: 1 380 km
Výzbroj: 3x pevný synchronizovaný kanón B-20 ráže 20 mm

Zdroje:
Wikipedie
sergib.agava.ru
military.cz
valka.cz


Pár odkazů mých zdrojů:
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://www.sergib.agava.ru/russia/mikoyan/i/250/i250_e.htm&ei=
BSNbTP_xJuieOLvztJYP&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=4&ved=0CCkQ7gEwAw&prev=/se
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=sk&u=http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/801&ei=BSNbTP_xJuieOLvztJYP&sa=X&oi=
translate&ct=result&resnum=10&ved=0CEoQ7gEwCQ&prev=/search%3Fq%3DMig%2BI-250%26hl%3Dcs%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DsfS%26rls%3Dorg.mozilla:cs:official
http://www.military.cz/russia/air/mig/i250/i250.htm
http://cs.wikipedia.org/wiki/MiG_I-250
Ve výstavbě!!
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/