Autor Téma: Pohon na dřevoplyn  (Přečteno 31377 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #15 kdy: Červenec 16, 2010, 10:11:19 »
Hakl na dřevoplyn byl krásně vidět ve výborném filmu Juraj Jakubiska Sedím na konári a je mi dobre.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #16 kdy: Červenec 22, 2010, 01:25:28 »
Jsem jen tak díval na stránky panzernet a sháněl nějaké fotky pro svůj možný model nějakého německého tanku Pz.IV (opět začnu asi modelařit po dvou letech pauzy). A našel jsem toto foto:

školní vozidlo na bázi PzKpfw IV na plynový pohon

Možná to někoho bude zajímat  ;) Pochybuji, že se někdo dívá i na domácí stránky tohoto fóra, jestli tam něco není (nemluvím o všech)....
Jinak citace panzernet:
Pro výcvik budoucích řidičů se s úsporných důvodů často používaly pouze podvozky bez věží a výzbroje. Není tedy jistě žádnou zvláštností, že takto sloužilo i množství podvozků tanku Panzer IV. Několik málo z nich však bylo ještě k tomu přestavěno na pohon na dřevoplyn. Zejména v pozdějších fázích války byl benzín pro Německo velmi vzácnou surovinou a proto se hledaly všemožné cesty k úsporám v jeho využívání a u školních strojů nebyl plnohodnotný výkon tak důležitý jako u těch bojových.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #17 kdy: Červenec 22, 2010, 04:27:52 »
Tak to já se dívám, je to pro mne zdroj informací...škoda, že ty informace o pohonném systému nejsou  víc podrobnější ....

brano

  • Wehrmacht
    Feldwebel - praporčík
  • Příspěvků: 152
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #18 kdy: Červenec 22, 2010, 11:40:47 »
Ale toto foto nezobrazuje stroj s pohonom na drevoplyn.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #19 kdy: Červenec 23, 2010, 02:36:57 »
Ale toto foto nezobrazuje stroj s pohonom na drevoplyn.
Jedná se o plynový pohon, zapomněl jsem to ta dopsat...možná by byl zajímavý článek o pohony na plyn... ;) Nevíte někdo o tom něco? Co rase? :)
Jinak ale citace je k dřevoplynovému pohonu....
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #20 kdy: Červenec 29, 2010, 02:38:12 »
Pohon na plyn:
V podstatě je princip asi stejný jako u Imbertova motoru na dřevoplyn. Tady se ale už nemusí získávat plyn ze dřeva (spalováním v kotli) ale rovnou se pracuje s plynem, který je uskladněný v "nádobách" tudíž princip by měl být stejný, jenom jednodužší a prostorově méně náročný.
Dřevo se ale shání lépe než plyn, tak byl dřevoplynový pohon jednodužší na použití v reálných podmínkách.
Plyn ale zabere méně místa, takový je můj lajcký názor, možná ale bylo všechno jinak.  ;D
(ps. podívejte na schéma v mém prvním příspěvku)
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #21 kdy: Leden 08, 2011, 12:19:22 »
Při prohledávání portálu palba.cz (co jsem tam dělal se neptejte) jsem narazil na zajímavé fotografie (alespoň pro Raseho) Pz.II na dřevoplyn! Podle trámových křížů na první fotce lze poznat, že jde o kořistní stroje od italské armády, čili bych typoval (i podle pózujícího), že se jedná o rok 1945. Ani na palbě k tomu nebylo víc. Tak pokud to nebude vadit, tak to sem hodím:



Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #22 kdy: Leden 08, 2011, 03:11:11 »

Když se teď tak podrobněji koukám na ty fotky, tak bych řekl, že oněmi kotly na plyn jsou vybaveny jenom PzII. Neni tam totiž vidět ani jeden italský tank s namontovaným kotlem - bud jsou kotle v pozadí, nebo je v předu PzII a za ním M15/42 (jako třeba na první fotce)
Navíc se dřevoplyn používal jenom u školních vozidel a u nebojových jednotek. Navíc němci vždycky sundali těmto strojům věž (!). M15/42 na fotkách, jsou ale vybaveny dodatečnou ochranou z pásů, což se používalo u bojových jednotek. Tak bych řekl že je to jenom optický klam. Zkrátka převáží italské tanky a spolu s nima i školní (výcvikové) PzII.
Stejně to ale sou zajimavé fotky.

Tady kotlový Kubelwagen: http://www.seriouswheels.com/pics-1940-1949/1944-Volkswagen-Type-82-Wood-Gas-Generator.jpg
Poměrně pěkný kousek.



"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #23 kdy: Únor 26, 2012, 04:28:19 »
Pohon na dřevoplyn nebyl (jak jsem zjistil) pouze záležitostí ozbrojených složek. Roku 1942 byl využíván princip dřevoplynu i u civilních vozů a to nejen v Německu:
-73 000 vozidel ve Švédsku
-65 000 vozidel ve Francii
-10 000 vozidel v Dánsku
-9000 vozidel v Norsku
-8000 vozidel ve Švýcarsku

Ve Finsku dřevoplyn sloužil k pohonu asi (k roku 1944):
-30 000 autobusů a nákladních vozidel
-7000 osobních vozidel
-4000 traktorů
-600 lodí

V samotném Německu bylo využito v dobách války přes 500 000 vozidel na dřevoplynový pohon
http://pospec-blog.blogspot.com/2012/02/pohon-na-drevoplyn.html
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #24 kdy: Únor 26, 2012, 04:49:47 »
To jsou řádově vysší počty než mě napadlo. Velice zajímavé. I po válce se experimentovalo s efektivnějším použitím těchto motorů, jak sem již psal, kotel se musí dlouze roztápět a tak byl tento zajímavý pohon brzy opuštěn.


roztápení kotle


Nějaká válečná, nebo poválečná úprava, povšiměte si, že kutel je v podstatě pořád stejný. Nejde vymyslet nic lepšího.


Volvo 230 s moderním kotlem na dřevoplyn
Vše o tomto dvacet let starém volvu a přestavbě naleznete zde:
http://www.automotto.com/entry/duch-john-converts-his-volvo-240-to-run-on-wood-gas/
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #25 kdy: Září 14, 2012, 05:08:35 »

školní Pz. I s pohonem na dřevoplyn - Rozkoš květen 1945


Pravděpodobně Pz.38 (t) na dřevoplyn


Vraky tanků Pz.38(t) na dřevoplyn
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #26 kdy: Září 14, 2012, 08:11:35 »
Nedávno jsem byl překvapen, když mi poměrně sečtělý člověk tvrdil, že Stevenson a jeho lokomotiva a následující éra sítě vlakové dopravy v Británii mohla za to, že Británie dodnes trpí nedostatkem lesů podobného typu jako u nás, hlavně smrků a borovic, které vykáceli pro topivo lokomotiv..Což by asi nastalo, kdyby se plně rozvinula i dřevoplynová éra. Zlatá ropa.;)

QVAK

  • ČSR
  • Rotmistr
  • Příspěvků: 143
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #27 kdy: Září 07, 2014, 12:56:12 »
Nedávno jsem byl překvapen, když mi poměrně sečtělý člověk tvrdil, že Stevenson a jeho lokomotiva a následující éra sítě vlakové dopravy v Británii mohla za to, že Británie dodnes trpí nedostatkem lesů podobného typu jako u nás, hlavně smrků a borovic, které vykáceli pro topivo lokomotiv..Což by asi nastalo, kdyby se plně rozvinula i dřevoplynová éra. Zlatá ropa.;)

Dávno před érou lokomotiv bylo v Anglii vytěženo dřevo na stavbu lodí (pak se dováželo ze Skandinávie) a uhlím se tam topilo již ve středověku (viz. zápisky z cesty poselstva Jiřího z Poděbrad).

Tato technologie je znovu módní u ekologických kotlů na vytápění domků. Její nevýhodou je silné zadehtování komínu a interval v přikládání se řeší dovybavením násypkou na pelety (štěpku).

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Pohon na dřevoplyn
« Odpověď #28 kdy: Říjen 17, 2014, 06:51:01 »
Důležité je uvědomit si energetickou bezpečnost po 19. století. Dřevo bylo nejrozšířenější materiál konstrukční, současně však sloužilo jako palivo. Pro fajnšmekry: http://www.cez.cz/cs/vyzkum-a-vzdelavani/pro-zajemce-o-informace/materialy-ke-studiu/tiskoviny/27.html