Autor Téma: Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)  (Přečteno 15596 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Rastislaus

  • Host
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« kdy: Prosinec 27, 2006, 09:59:40 »
Firma Reggiane vyrábala stíhačku značne ovplyvnenú americkým P-35, obratnú a ľahko postavitelnú Re 2000. Lietadlo malo mimoriadne manévrovacie schopnosti, jeho výzbroj tvorili dva 12,7mm guľomety Breda-SAFAT na prednej hornej časti trupu a dokázal niesť 200kg bômb. Takmer všetkých 170 postavených lietadiel slúžilo v armádach iných štátov. Švédsko malo 60 lietadiel (označenie - J 20), Maďarsko ich okolo 100 nasadilo pod menom "Héjja" na východnej fronte.
     Verzie Re 2001 bolo postavených 252 kusov, boli 4 série, ktorých výzbroj tvorila dvojica 12,7mm guľometov. Lietadlá lietali buď len s touto výzbrojou, alebo s ďalšímy 7,7mm guľometmi, alebo dokonca s 20mm kanónmi (u 150 vyrobených nočních stíhačiek - Re 2001 CN2). Dokázali uniesť 640kg bômb.
     Postavených bolo ešte 50 Re 2002 a iba 48 perfektných Re 2005 s tromi 20mm kanónmi a dvoma 12,7mm guľometmi.

Ešte nejaké informácie :
Rozmery - Rozpätie: 11m, Dížka: (Re 2000) 7,95m, (Re 2001 - Re 2002) 8,14m, (Re 2005) 8,69m, Výška: 3,15m
Hmotnosť - Prázdny: (Re 2000) 1905kg, Max. vzletová: (Re 2000) 2595kg, (Re 2001) 3292kg, (Re 2002) 3250kg, (Re 2005) 3570kg
Výkony - Max. rýchlosť: (Re 2000 - Re 2002) 535km/h, (Re 2005) 630km/h

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 30, 2006, 10:53:54 »


Taková zaímavost k typu Re-2000, prvním zahraničním zájemcem byla RAF, která si objednala 300 kusů, ale začátel války dodávky zhatil.
     Po vzoru Briských Hurricat i Italové experimentovali s touto metodou. Bylo obejdnáno 10 kusů Re-2000C (Catapultabile), které byly určeny pro  1. squadriglii námořních sil. Umístěny měly byt na bitevních lodí Vittorio Veneto a Roma. Zkoušky provedené během roku 1942 proběhly úspěšně a bylo rozhodnuto vybavit tyto lodě těmito stíhačkami. Bojově se již neuplatnily, protože samotné Italské loďstvo se z přístavů odvážilo jen zřídka. Je pravděpodobně, že při potopení lodě Roma v září 1943, byly na palubě právě dvě Re-2000C, ale proti útočícím Do-217 nevzlétly.





"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #2 kdy: Duben 13, 2007, 08:31:10 »
Reggiane Re.2005 je všeobecne považovaná za najlepšie lietadlo talianov vyrobené počas vojny. Bol to stroj s licenčne vyrábaným motorom DB605 u Fiatu a na talianské pomery až neuveriteľnou výzbrojou 3 kanónov a dvoch ťažkých guľometov.
      Wikipedia o ňom hovorí:
Reggiane Re.2005 Sagittario byl vynikající stíhací letoun, který vznikl vývojem z typu Reggiane Re.2000.
      Vývoj nového letounu začal již v roce 1941 a v květnu 1942 vzlétl první prototyp. Ten dosáhl skvělé rychlosti 678 km/h. Nové křídlo neslo nový podvozek zatahovaný směrem ke koncům křídla a dva 20 mm kanóny, které s dalším v bloku motoru a s dvěma 12,7 mm kulomety nad motorem představovaly impozantní výzbroj. V únoru objednala italská vláda nutlou sérii v počtu 18 kusů a následných 750 kusů, ale v situaci, kdy to již bylo nereálné. Druhý prototyp, zkoušený od jara 1943 Němci, dosáhl rychlosti 720 km/h a přelétl do Rumunska, kde byl včleněn do protiletecké obrany naftových polí. Vlastní dodávky RE.2005 začaly v květnu 1943 s licenčními motory Fiat RA.1050 RC-58 o výkonu 1475 k. Po kapitulaci Itálie byly vyrobené kusy zabavené Němci, přičemž několik letounů sloužilo dokonce u jednotek protivzdušné obrany Berlína.

Technická data
Osádka: 1
Vyrobeno ks: 36
Délka: 8,73 m
Rozpětí: 11 m
Výška: 3,15 m
Plocha křídel 21 m²
Hmotnost: 2500 kg
Vzletová hmotnost: 3610 kg
Pohon: motor Daimler Benz DB605A nebo Fiat RA.1050 RC-58
Maximální rchlost: 720 km/h
Dolet: 1260 km
Dostup: 11 500 m
Výzbroj: 2x kanón ráže 20 mm, 2x kulomet ráže 12,7 mm





na tej poslednej fotke je kráľ  Victor Emanuel 3 pri inšpekcii 362 squadrony po dodávke prvých letúnov RE2005

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #3 kdy: Duben 13, 2007, 08:37:44 »
ešte niekoľko zaujímavých fotiek:



Na tejto fotke je letún na ktorom testovací pilot De. Prato dosiahol rýchlosť 980 Km/h. (predpokladám že to bolo v strmhlavom lete a  sám pilot bol asi prekvapený že letún to prežil bez nejakých následkov)







fotky z kokpitu

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #4 kdy: Duben 13, 2007, 09:38:28 »
Citace: "stevosk"
Reggiane Re.2005 je všeobecne považovaná za najlepšie lietadlo talianov vyrobené počas vojny.


Souhlasím, podle mého názoru velmi elegantní a výkonné letadlo, které mělo vše co předchozím typům chybělo. Bohužel pro Italy by se toto letadlo dalo charaterizovat jednou větou. "Příliš pozdě, příliš málo".
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #5 kdy: Duben 14, 2007, 09:13:17 »
Že je to to tá istá fotka  som si neuvedomil  :idea: ale na druhú stranu tá s tým podpisom je určite autentickejšia (tú prvú som vymenil). Inak čo sa týka tej rýchlosti tak v orginále bolo napísané že dosiahol rýchlosť 980 kph bez akýchkoľvek problémov. (s toho som si odvodil že to bolo v strmhlavom lete, a inak P. Closterman vo svojej knihe písal aké boli nebezpečné rýchlosti okolo 1000 kph na Spitfiroch nakoľko hrozilo rozpadnutie konštrukcie enormným preťažením, preto ostatne proti V1 lietali s Tempestami)

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #6 kdy: Duben 14, 2007, 09:56:17 »
K té rychlosti Spitfiru, nemluvil jsem teď přímo o Clostermannovi, ale např. v jedné knize od Fajtla (nevím ted přesně které, bud´ létal jsem s třistatřináctkou a nebo Sestřelen) jsem četl, že unikal WF 190 při rychlosti kolem 1000 km/h. Trochu jsme ale odběhli od původního tématu.
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #7 kdy: Duben 14, 2007, 11:05:56 »
teraz trochu späť k téme. Pomerne zaujímavé nákresy kamufláže RE2002 v nemeckých službách.


Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #8 kdy: Duben 16, 2007, 08:21:26 »
Já bych řekl, že rychlost zvuku byla pro letadla ve druhé světové válce nepřekonatelná. Ono to není letět a letět a najednou hele, letím rychleji než zvuk........ Je to překonání určitého bodu, bariéry, jako projít skleněnou stěnou (pro znalce : přechod do další hladiny šera..............:-))
     Prvně ověřitelně překonal rychlost zvuku v r. 1947 Američan Chuck Yeager na letounu Bell X-1. Neověřitelně to tvrdí německý pilot Hans Guido Mutke 9.4.1945 na Me-262, viz

http://www.militaria.cz/index.php?ac=clanek&idcl=216&idkat=4&uin=f8183cb61820

Ale že by byla rychlost zvuku běžně překonávána při střemhlavém letu Spitfiry, Mustangy, nebo dokonce S-199, tak to ani omylem...........  Ke zvukové bariéře se přibližovaly sebevražedné Ohky, úplně se vymykaly kontrole a padaly do moře.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #9 kdy: Duben 16, 2007, 03:55:39 »
Reggiane Re 2002 Ariete II
Motor : dvojhviezdicový vzduchom chladený štrnásťvalec Piaggio P.XIX RC-45 Turbine B o výkonu 876 KW
Rozpetie : 11,00 m
Dĺžka : 8,08 m
Výška : 3,20 m
Nosná plocha : 20,40 m²
Hmotnosť : 2 280 kg
Max Vzletová hmotnosť : 3 120 kg
Max.rýchlosť : 529 km/h v 5500 metroch
Výzbroj : dva synchronizované kulomety Breda-SAFAT ráže 12,7 mm a dva kulomety Breda-SAFAT ráže 7,7 mm
Nosnost : puma o hmotnosti 200 kg
Dolet : 1 100 km
Dostup : 10 500 m
Posádka : 1

       V roku 1941 vznikla potreba stíhacieho bitevného lietadla do nízkych výšok. Nakoľko drak lietadla Re2000 bol vydarená konštrukcia tak po zástavbe hviezdicového motora Piaggo vzniklo lietadlo pre  taktiku hit and run.  Podvozok podobne ako u jeho predchdcov bol zaťahovateľný dozadu do krídla tak, že kolesá zapadli naplocho do výrezov v poťahu.(tu možno sledovať pôvodnú inšpiráciu pri vývine RE2000 a to americkým strojom P-35 Severski) Výzbroj tvorily dva synchronizované kulomety Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem. Zásoba nábojů byla rozdelená nesymetricky, pravá zbraň měla 450 nábojov, ľavá 390. Podobne boly rozdelené nábojové pásy pre dva krídlové guľomety Breda-SAFAT ráže 7,7 mm, ľavý mal 350 a pravý 290 nábojov (čiže ako obyčajne u talianskych lietadiel pomerne slabá výzbroj). Pod trupem bol závesník na jednu pumu o hmotnosti do 200 kg, avšak stroj bol skúšaný aj s torpédem. Najväčší nesený náklad mohol dosiahnut 650 kg. Lietadlo malo podobný osud ako mnohé talianske konštrukcie t.j. k jednotkám prichádzal v nedostatočných počtoch a proti masám spojeneckého letectva mal len malé šance.  Napriek uvedenému v prípade správneho požitia išlo o efektívne a vcelku aj obľúbené talianske lietadlo.  Nakoľko výroba sa nachádzala na severe (Talianska socialistická republika) a taliansko prešlo na stranu spojencov, nakoniec lietadlo slúžilo na oboch stranách fronty v taliansku, ale aj v rukách nemcov ako protipartizánske lietadlo v Juhoslávii a vo Francúsku.  Celkovo bolo vyrobený 255 kusov z toho 106 pre Nemecko.



zdroje:
http://www.topsid.com/index.php?war=italie&unit=reggiane_re2002 a http://www.eichhorn.ws/html/body_re2002.htm

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #10 kdy: Duben 17, 2007, 11:58:27 »
    Keď sa v priebehu roku 1940 a 1941 začali ukazovať výkony talianskych stíhačiek ako nedostatočné, dostali hlavný taliansky výrobcovia úlohu danú situáciu zvrátiť. Všeobecne sa za hlavný problém považovali nízka maximálna rýchlosť daná na pomery roku 1941 značným podmotorovaním starších typov. Nakoľko dostatočne výkonný motor talianskej produkcie ešte nebol hotový, siahlo sa po odskúšanom nemeckom agregáte DB601. Týmto postupom vznikol letún RE2001 ako i výkonnostne podobný Macchi MC202. Naneštastie dodávky motorov viazli resp. prednosť dostávali Macchi MC202 a tak počty vyrobených kusov boli nízke. V roku 1941 iba 40 kusov v roku 1942 100 kusov a zostatok v roku 1943. Celkovo rozlišujeme v rámci sérii RE2001 tri hlavné použitia týchto lietadiel, prvé ako stíhací bombardér s nosnosťou až 640 kg, druhé ako nočný stíhač s výzbrojou posilnenou o dva kanóny 20 mm a tretie ako torpédonosný letún. Lietadlá sa úspešne používali počas celej vojny a nakoľko väčšina bola dislokovaná na juhu používali ich talianske jednotky bojujúce proti nemecku hlavne v taliansku a v juhoslávii. Po skončení vojny zostalo 5 letuschopných lietadiel, ktoré sa stali súčasťou talianskych vzdušných síl. Vyradené boli začiatkom 50-rokov.

Špecifikácie (Re.2001 Serie III)
Posádka: 1
Dĺžka: 8.36 m (27 ft 5 in)
Rozpätie: 11 m (36 ft 1 in)
výška: 3.15 m (10 ft 4 in)
Plocha krídiel: 20.4 m² (219.58 sq. ft)
Váha: 2,495 kg (5,500 lb)
Plnenaložená váha: 3,280 kg (7,231 lb)
Motor: 1× Alfa Romeo RA 1000 RC 41-la Monsone (license-built DB 601A-1) , 1,175 hp (871 kW)

Výkony
Maxm. rýchlosť: 542 km/h km/h (seria I mala 567 km/h)
Dolet: 1,100 km (684 mi)
Dostup: 11,000 m (36,090 ft)
Stúpavosť: 13 m/s (2,591 ft/min)
Výzbroj: dva 12.7 mm Breda-SAFAT gulomety nad motorom; dva 7.9 mm Breda-SAFAT gulomety v krídle

Varianty
Re.2001    Prototyp, 2 kusy
Druhý prototyp mal troj nosníkové krídlo, modifikovaný prekryt pilotnej kabíny, pevné zadné koliesko

Re.2001 Serie I
Využíval sa ako stíhač a stíhací bombarder, skúšalo sa nasadenie na lodiach ako i vezia vystrelovaná z katapultu, 100 kusov

Re.2001 OR Serie II        Torpédonosný letún ale aj stíhací bombardér, 50 kusov, po prvý krát v tejto sérii boli použité dva kanóny 20 mm v krídle

Re.2001 CN Serie III & IV
Nočný stíhač/stíhací bombardér , 74 kusov
Náklad bômb až do váhy 640 kg (1410lb)

Re.2001 G/H
Torpedonosný letún alebo anti-tanková verzia, Experimentalny prototyp, 2 kusy

Re.2001 Delta
Nový motor, 1 kus ,   840 hp Isotta-Fraschini Delta RC 16/48 engine

Re.2001bis      Experimentalny prototyp, 1 kus,   Úprava chladenia

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #11 kdy: Květen 24, 2007, 02:52:21 »
Vo vacsine zdrojov sa mozno docitat, ze stihacky Re-200X dosahovaly mimoriadne rychlosti pocas strmhlaveho letu. Samozrejme, nieco pravdy na tom bude. V L+K som v monografii Re-2005 cital, ze dosiahla az 1050km/h, co sa mi ale nezda. Tych 950 je vceku moznych, viacero stihaciek dosahovalo dobrych 900. Dosiahnut vsak cez 1000... a uz vobec nie nadzvukovu rychlost. To sa mohlo stat akurat na spickach vrtulovych listov, ktorych obvodova rychlost plus rychlost lietadla = nadzvukova rychlost. Ono dosahovat rychlosti nad M=0,8 je dost problematicke, dochadza tam ku kompresii vzduchu a tie tlaky su enormne. Tieto lietadla neboli ani teoreticky konstruovane na tak vysoke rychlosti. Existuje vsak jeden zdokumentovany pripad Spitfiru (prieskumna verzia s motorom Griffon, asi Mk XIX... neviem) z roku 1952 na Dalekom Vychode, kedy pilot po zisteni dekompresie kabiny vo velkej vyske presiel okamzite do plneho letu strmhlav a podla pozemneho radaru dosiahol M=1,02 (po prepocte jeho rychlosti na danu vysku).

Inak stihacky Re-200X povazujem za jedny z najlepsich vo WWII a Re-2005 za urcite najlepsiu v roku 1943. Aj sami americki piloti, ktori ju po vojne testovali, boli prekvapeni, aky vykonny stroj mali Taliani uz 43-tom.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #12 kdy: Září 17, 2011, 07:56:13 »



Reggiane Re 2000 /Héja v maďarském letectvu



Reggiane 2001  Ariette.  Jedná se o fotografii modelu. Použil jsem ji záměrně k porovnání proporcí letadla, neboť mnohdy fotografie tohoto typu s motorem DB 601 zkreslují délku a dochází k záměně s typem Fiat G.55 Centauro.


Re 2001 Ariette


Tentýž typ připravený pro bitevní roli...



Reggiane Re 2002 Ariette II



Reggianne Re 2003



Reggiane re 2005 Saggitario


Reggiane re 2005 Saggitario

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Re: Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #13 kdy: Září 19, 2011, 10:28:09 »
Reggiane Re.2005 je všeobecne považovaná za najlepšie lietadlo talianov vyrobené počas vojny. 

Tu si dovolim oponovat. Najrychlejsie to ano, ale v kategorii najlepsie ma zrejme G.55 "viac priaznivcov" (aj mne sa Re-2005 paci viac). Najma v radoch spojeneckych pilotov, ktori si obe lietadla mohli vyskusat (Tu si protirecim s jednym z predoslych/starych prispevkov)
Tych 720 Km/h dosiahol iba jeden kus, ktori Nemci testovali a osadili motorom a vrtulou nemeckej vyroby. Inak pokial viem, tak maximalka bola 678km/h co tiez nie je zle, fakticky v jednej lige so Spitfire IX/XIV, P-47 ale aj P-47D.
Inak myslim, ze Taliani boli z tohto stroja nadseni a dost s nim experimentovali, najma nosnost bomb/torped bola celkom pozoruhodna (podobne ako u G.55)
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Reggiane Re 2000 (Re 2001, Re 2002, Re 2005)
« Odpověď #14 kdy: Září 19, 2011, 11:02:21 »
Mně se tebou zmiňovaný Fiat G.55 také více líbí. Na fotografiích se často tyto dva typy pletou. Mám tím na mysli Re 2005 a Fiat G.55. Člověk musí podrobně zkoumat křídla, neboť půdorys Re.2005 byl "vejčitý", u G.55 rovný. Dá se skoro povědět, že byly "mezkovské". Příď a odklápění kabiny vypadá jak přes kopírák.....