K.u.K. Panzerautozug No.1Jak známo, Císař FJI neměl v oblibě pancéřové vozy a dokonce je odmítl zařadit do vojska, místo do automobilů tak říše investoval peníze do stavby Obrněných vlaků, to se zdálo být chytré, jelikož na uzemí říše byl dobrý systém železnic a navíc vlaky mohly výhodně a rychle operovat po velkých rozlohách uzemí (něco na způsob Legionářské anabáze na Sibiři). Ovšem potencionální nepřátelé obrněné vozy ráci začali užívat - především Rusko disponovalo mnoha typy a velkými počty, dále británie a později i Itálie.
Když se pak naše vojska střetla s nepřátelskými obrněnými vozy, nastaly velké potíže a tak začalo docházet k rychlému vývoji a tvorbě vlastních "slepenců"

Je známo že jednotka nějakou dobu pobývala v kasárnách v Klagenfurtu.
velitelem Panzerwagenzug byl Fähnrich Jack.
Jediným známým velitelem používaného vozidla typu Romfell byl Zugsführer Schroderböck
Jména ostatních jsou neznámé.

Fähnrich Jack stojí se založenýma rukama a Schroderböck vykukuje z pokopu vozidla.
O bojovém nasazení jednotky je jen minimum důkazů.
Nejspíše bojovaly v Rusku a na Balkáně. Podle dokumentů měla být K.u.K Panzerautozug No.1 dislokována jako taktická záloha u města Udine.
Později měla být použita ve velké ofensivě na piavě, ke které již kvůli konci války nedošlo.
Jednotka papírově čítala:
Obrněný vůz typu Romfell - jeden, dva vozy typu Junovicz, jeden kořistní Italský stroj Lanzia IZ a jeden kořistní Ruský automobil typu Austin - první série.
Na Ruštinu sem hńup, ale něco dalšího je možná zde:
http://infernet79.livejournal.com/12279.htmlDoufám že se vám tento pozoruhodný článek líbí, víc sem toho nesehnal, už samotná existence obrněné jednotky v R-U mě udivuje.