Autor Téma: Trieda Conte di Cavour (ITA)  (Přečteno 3884 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1539
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Trieda Conte di Cavour (ITA)
« kdy: Říjen 20, 2009, 01:43:39 »
Technické údaje triedy Conte di Cavour :

Výtlak štandardný : po dokončení 23 088 ton, po modernizácii 28 800 ton
Výtlak plný : po dokončení 25 086 ton, po modernizácii 29 100 ton
Celková dĺžka : 176,1 metra
Šírka : 28 metra
Konštrukčný ponor : 9,4 metra
Posádka : po dokončení 1197 mužov; po modernizácii 1230 mužov
Lode v triede : Conte di Cavour, Giulio Cesare, Leonardo da Vinci

Výzbroj :
 
Po dokončení :
trinásť 305 mm diel (3x3, 2x2)
osemnásť 120 mm diel
trinásť 76 mm diel
tri 450 mm torpédomety

Po modernizácii :
desať 320 mm diel (2x3, 2x2)
dvanásť 120 mm diel
osem 100 mm diel (4x2)
dvanásť 37 mm diel (8x2)
dvanásť 20 mm diel (6x2)

Pohon :
Po dokončení : 3 Parsonove turbíny, 31 000 k, 4 hriadele, 21,5 uzla
Po modernizácii : 2 parné turbíny Belluzzo, 93 000 k, 2 hriadele, 28 uzlov

Pancierovanie :
Pás na bokoch : 25 cm
Paluby : 5 cm
Delové veže : 25 cm
Veliteľská veža : 31 cm



V porovnaní s predchádzajúcou loďou Dante Alighieri mali už jednotky triedy Conte di Cavour v predu a vzadu stupňovito usporiadané delové veže (vždy dvojdelová veža vo vyvýšenej pozícii nad trojdelovou). Ďalšia trojdelová veža bola umiestnená uprostred lode, čím počet hlavní dosiahol netradičný počet 13. Na rozdiel od Dante sa táto trieda vrátili späť ku kazematám pre delá stredného kalibru, ktoré však boli vyššie umiestnené a boli schopné streľby aj na voľnom mori. V dôsledku pomalej stavby talianskych lodeníc (ktorým mohli zrejme konkurovať len tie francúzske) sa lode dostali do služby až v roku 1915, v čase keď už bola väčšina štátov o generáciu ďalej, s plavidlami vyzbrojenými delami ráže 356 či dokonca 381 mm. Konca 1. svetovej vojny sa dožili len dve jednotky (Conte di Cavour a Giulio Cesare), pričom obe prešli v rokoch 1933 až 1937 modernizáciou, na konci ktorej sa vynorili ako moderné bitevné lode práve včas pre začínajúci konflikt v Európe. Na prove boli predĺžené o 10 metrov, obdržali nové stroje, ktoré zvýšili ich rýchlosť až na 28 uzlov, 305 mm delá boli prevŕtané na 320 mm, čo im umožnilo strieľať ťažšie granáty na oveľa väčšiu vzdialenosť. Osudy jednotlivých lodí budú popísané nižšie.


takto vyzerali lode triedy Conte di Cavour pred modernizáciou


napriamovanie trupu da Vinciho

Leonardo da Vinci
Stavba lode bola zahájená  18. júla 1910, na vodu bola spustená 14. októbra 1911 a dokončená 17. mája 1914. Jej kariéra bola viac ako krátka. 2. augusta 1916 totiž loď vyletela do povetria v prístave Taranto., pričom zahynulo 249 mužov posádky. Po vojne bola prevrátená loď síce vyzdvihnutá, ale plánovaná rekonštrukcia bola zrušená a loď predaná do šrotu.



Conte di Cavour
Stavba lode bola zahájená 10. augusta 1910, na vodu bola spustená 10. augusta 1911 a dokončená 1. apríla 1915. Počas 1. svetovej vojny sa nezúčastnila žiadnej významnejšej akcie. Modernizáciou prešla v Trieste a do služby sa vrátila roku 1937. Zúčastnila sa Bitky pri Kalábrii. Počas britského náletu na Taranto bola zasiahnutá jedným torpédom, ktoré spôsobilo rozsiahlo trhlinu pod čiarou ponoru  a loď potopilo. V roku 1941 bola vyzdvihnutá a poslaná do Trieste k oprave. Do aktívnej služby sa však už nikdy nevrátila. Po kapitulácii Talianska sa lode v prístave zmocnili Nemci avšak tá nakoniec 15. februára 1945 padla za obeť americkým bombardérom. Po vojne bola vyzdvihnutá a v roku 1947 zošrotovaná.

Giulio Cesare
Stavba lode bola zahájená 24. júna 1910, na vodu bola spustená 15. októbra 1911 a dokončená 14. mája 1914. Ani ona si vo WW1 nezabojovala, v medzivojnovom období pár krát vystrelila na ostrov Korfu ako odpoveď za zavraždenie talianskeho zástupcu. Potom bola umiestnená do dokov a prekonala rozsiahlu modernizáciu. Spolu so sesterskou loďou sa zúčastnila Bitky pri Kalábrii, keď však dostala zásah 381 mm granátom z HMS Warspite z takmer 25 km, tak sa Taliani radšej stiahli. Bojovala aj v Prvej bitke v zálive Syrta, potom však strávila väčšinu času na kotvách kvôli nedostatku paliva. Po kapitulácii Talianska sa vzdala Spojencom a po vojne bola ako korisť predaná Sovietom, kde slúžila pod menom Novorossijsk v Čiernomorskom loďstve. 29. októbra 1955 však loď vyletela do vzduchu a do hrobu vzala 608 námorníkov.


Conte di Cavour potopený v prístave Taranto


Giulio Cesare už ako Novorossijsk v Sevastopole
The only easy day was yesterday.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Re: Trieda Conte di Cavour
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 19, 2009, 01:49:05 »
Zaujimava bola modifikacia provy lode, kde doslo k jej predlzeniu. Neslo vsak o odpilenie starej provy a navarenie/nanitovanie novej, ale nova prova do znacnej miery "obalila" tu staru.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1539
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Trieda Conte di Cavour (ITA)
« Odpověď #2 kdy: Srpen 20, 2011, 12:18:31 »

škody na palube Giulio Cesare po zásahu 381 mm granátom z Warspite v Bitke pri Kalábrii
The only easy day was yesterday.