Autor Téma: Focke-Wulf Fw 200 Condor  (Přečteno 28736 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Aktivita letadel Condor a schéma protiletadlové obrany
« Odpověď #30 kdy: Leden 31, 2011, 03:16:38 »
Díky za doplnění.

Ještě se mi podařilo najít obrázky činnosti Kondorů během let 1940-41.

http://oi56.tinypic.com/119uqvt.jpg
Základní vysvětlivka pro neangličtináře:
modrý křížek představuje lodě potopené letouny Fw 200 Condor
červená tečka představuje sestřelená letadla Condor
modrá čára představuje trasy konvojů


Přikládám ještě schématické znázornění nejrůznějších protiletadlových zbraní.
http://oi51.tinypic.com/k1t6yf.jpg
*PAC je v článku zmiňovaný systém Parachute and Cable Sets
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Filipek28

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 6
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #31 kdy: Únor 04, 2011, 10:58:05 »
Poznámka k Condoru:

Jako námořní hlídkový letoun byl výtečný, avšak při útocích na námořní cíle vynikla (jak už zde bylo zmíněno) slabá a pro vojenskou službu nevhodná konstrukce. V tomto případě palivové potrubí vedoucí podlahou trupu, jenž bylo značně náchylné k požáru při zásahu během útoku. Německé osádky se tohoto "neduhu" údajně velice obávali.. Totiž požár na palubě uprostřed atlantiku...

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #32 kdy: Únor 04, 2011, 11:05:49 »
Nejedná se pouze o tento problém. Jak jsem již v článku zmínil, tak Fw 190 neměl velkou odolnost ani proti palbě z lodí, postrádal totiž jakékoliv pancéřování. Je tedy zcela zásadní pro úspěchy Kondorů, že většina lodí neměla protiletadlovou výzbroj. Také jakmile došlo k masovější instalaci, k použití stíhaček Hurricane, tak ztráty Kondorů rostly a naopak úspěchů bylo méně. Právě proto měly Kondory s postupem času zákaz provádět útoky pokud nebyly k dispozici ideální podmínky.
Zkrátka civilní původ se nezapře.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Filipek28

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 6
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #33 kdy: Únor 05, 2011, 04:45:13 »
Zcela souhlasim. Ovšem v rámci objektivity je nutno úvážit, že šlo o hlídkový letoun, nikoliv útočný. A hlídkové lety prováděl na jedničku. Správně bylo poznamenáno, že v pozdějším období již útoky sám téměř neprováděl, vyjma ideálních podmínek nebo prioritního cíle

Jamamoto_Jamato

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 49
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #34 kdy: Leden 04, 2013, 02:13:36 »
Ked pisete ze se stroj zlomil na poli ked tvrdsie pristal tak to museli mat tazke pri nudzovom pristati. :D   A vo vzduchu sa im nestavalo ze sa len tak zlomil? 

poviedkar

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 426
  • Pechota, Letectvo, Námorníctvo, Tanky, Panzernet
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #35 kdy: Leden 04, 2013, 07:34:58 »
Vo vzduchu to myslím nehrozilo. Horšie to bolo pri státí na letisku. Na trup lietadla pôsobila gravitácia a slabšie časti trupu proste nevydržali ten tlak a povolili. Môžeme sa dohadovať či bol na vine podvozok alebo pôvodné civilné určenie typu. Vezmime však do úvahy aj opotrebovanosť strojov. Opravy po bojových letoch ktoré skôr plátali ako opravovali pevnosť konštrukcie rozhodne nezvyšovali. Aj toto môže byť dôsledkom lámania trupu. Plus výrobné vady.
Anarchizmus znamená, že môžeš byť slobodný, nikto ťa nemôže zotročiť, nikto ti nemôže rozkazovať, nikto ťa nemôže okradnúť, nikto ťa nemôže využívať. Znamená byť slobodný, robiť veci ktoré chceš robiť a nebyť nútený robiť veci ktoré nechceš.             
                           Alexander Berkman

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #36 kdy: Leden 07, 2013, 11:05:40 »
Jestli to tedy chápu správně, tak na x-wing Condor ve vzduchu gravitace nepůsobila?

poviedkar

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 426
  • Pechota, Letectvo, Námorníctvo, Tanky, Panzernet
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #37 kdy: Leden 07, 2013, 03:50:51 »
Samozrejme že platila. Myslel som to tak že pri lete (väčšinou vo vzduchu, lietadlá predsa nelietajú vo vode) na trup lietadla pôsobí vztlaková sila spôsobená prúdením teplého vzduchu zo zeme smerom hore. Čiže lietadlo ako také je nadľahčované takže na trup pôsobí menšia záťaž. Kdežto pri státí na letisku je lietadlo plne vystavené vplyvu gravitácie (nie je ničím nadľahčované keďže sa pod jeho krídlami nenachádza vztlak).

Dúfam že mi nechceš tvrdiť že lietadlo letí vzduchom len tak lebo sa mu jednoducho chce a nepôsobia na neho žiadne fyzikálne zákony. Viem že naň pôsobí aj gravitácia. Lietadlo typu Condor s celokovovou konštrukciou a poťahom nie je balón. To viem na 100% takže bez vztlaku by sa vo vzduchu neudržalo ani s neviem akým výkonným motorom.
Anarchizmus znamená, že môžeš byť slobodný, nikto ťa nemôže zotročiť, nikto ti nemôže rozkazovať, nikto ťa nemôže okradnúť, nikto ťa nemôže využívať. Znamená byť slobodný, robiť veci ktoré chceš robiť a nebyť nútený robiť veci ktoré nechceš.             
                           Alexander Berkman

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #38 kdy: Leden 07, 2013, 07:48:38 »
Hmmm, nechápete princip vztlaku. Síla vzpůsobená prouděním "teplého vzduchu ze země" se nazývá termikou, nikoliv vztlakem. Kdybychom se mohli spolehnout čistě na termiku, nebylo by zajisté potřeba Wreightů, ani Otty (u JU-86 Diesela). Ale poradím Vám mladý muži, svou roli v tom hraje rozdílná rychlost proudění po horním a dolním povrchu křídla a následně vzniklý podtlak. Máte-li k dispozici tužku, papír a rozum, stačí chvilku zapojit šedou kůru mozkovou a možná na to, jak to vlastně funguje, přijdete sám. Gravitace je de facto stejná, když letí v pěti kilometrech nadmořské výšky. Ach, ta tajemná dynamika, co?

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #39 kdy: Leden 07, 2013, 08:27:09 »
Poviedkar si trochu popletl pojmy, ale jinak má pravdu. Gravitace nebyla pro letící letoun tak zhoubná, jako na sedící stroj.
1. Gravitace nutí letadla semtam přistát a dokonce napomáhá dotyku se zemí. Právě střet gravitace země s letounem při přistání namáhal křehký drak letounu. Ovšem to je spíše okrajové a nejen gravitace má v tomto případě prsty v "drncnutí".
2. Na letadlo sedící na zemi působí sice uplně stejná gravitace na úplně stejné části, ale na zemi je destruktivnější. Je to z toho důvodu, že na zemi leží letoun jen třemi body, které nesou celou váhu letadla. Tím dochází k namáhání jen určitých částí. Ve vzduchu je letoun prakticky zavěšen po většině povrchu vztlakem a namáhání jednotlivých dílů je tak mnohem rozprostřenější a nedochází k takovému místnímu pnutí.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #40 kdy: Leden 08, 2013, 07:18:42 »
S Vaším tvrzením se dle mého názoru dá souhlasit jen částečně:
1. Střet gravitace země s letounem při přistání se de facto nikterak neliší od té v pěti kilometrech. Ono namáhání způsobí ono drcnutí, tj. náhlá změna vektoru.
2. Ani zde nelze souhlasit. Jediné, co u letounu vytváří vztlak, jsou křídla a křidélka (poměrově 3 body, rovnoměrné rozložení zatížení je zde pouze v ploše křídel, nikoliv trupu), nikoliv celá plocha letadla. Síly působící na drak letounu za letu bývají mnohem destruktivnější. Nejnebezpečnější je dle mého úsudku fáze dosednutí, tj. okamžitá změna vektoru výslednice sil.

Tempik

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 197
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #41 kdy: Leden 08, 2013, 04:51:43 »
Proto jsem ten první bod dal spíše jen tak na okraj (ovšem nebýt gravitace, jistě by to "drcnutí nebylo tak silné).
U druhého bodu ale nesouhlasím. Křídla se ve vzduchu takříkajíc nesou sama a k tomu nesou trup, který je mezi nimi. Takže by se dalo říci, že je nesen jen trup. V případě sezení na letišti je ale neseno celé letadlo. Například u sovětských letounů dřevěné konstrukce (LaGG/La) docházelo k destrukcím křídla právě při stání, ale v letu tyto problémy nenastávali a to ze stejných důvodů. Bodové zatížení způsobovalo destrukci v oblasti podvoozku).
Samozřejmě ale souhlasím s tím, že v případě Condora docházel k těmto destrukcím při přistání. Já jen reagoval na to, že gravitace působí na letoun sedící i letíci stejně. Sice je to pravda, ale díky rozložení váhy a vztlaku zatěžuje více sedící letoun, než letící.
Edit: překlepy

poviedkar

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 426
  • Pechota, Letectvo, Námorníctvo, Tanky, Panzernet
Re: Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #42 kdy: Leden 08, 2013, 06:09:24 »
To pan.sup. Uznávam že pojem termika buď to nepoznám alebo som ho za tých 5 rokov odkedy mi skončila základná výučba fyziky na strednej škole vypustil z hlavy. Spomenul som si akorát tak na vztlakovú silu preto som termiku nahradil vztlakovou silou. Ešte raz sa ospravedlňujem ale Tempik vystihol presne to čo som chcel povedať.

Zase nezišlo mi na um že aj pri pristávacom manévri, respektíve pri dotyku zo zemou pri pristávaní pôsobia na konštrukciu lietadla značné sily. Zrejme preto dochádzalo k zlomeniu trupu práve pri pristátí.
Anarchizmus znamená, že môžeš byť slobodný, nikto ťa nemôže zotročiť, nikto ti nemôže rozkazovať, nikto ťa nemôže okradnúť, nikto ťa nemôže využívať. Znamená byť slobodný, robiť veci ktoré chceš robiť a nebyť nútený robiť veci ktoré nechceš.             
                           Alexander Berkman