Autor Téma: Focke-Wulf Fw 200 Condor  (Přečteno 28418 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Rastislaus

  • Host
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« kdy: Listopad 15, 2006, 09:45:27 »
...

Hans

  • ČSR
  • Podplukovník
  • Příspěvků: 1847
    • http://www.krieg.estranky.cz
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. května 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 17. října 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #1 kdy: Listopad 15, 2006, 10:09:26 »
Tak, bylo to původně civilní letadlo předělané na vojenské, během války se často projevovala slabá konstrukce právě z důvodu že to bylo děláno jako dopravák a často se při přistání rozlomil vejpůl. Spojenci se ho hodně obávali, dokonce ho někdo označil za létajícího dikobraza (myslím že někdo ze spravodajské složby, o jeho výzbroji kolovalo dost přehnaných dohadů).
V barvách luftwaffe
http://www.histoiredumonde.net/images/20_eme_siecle/avions/fw200/intro.jpg

Původní civilní
http://www.stinsonflyer.com/prop/fw200-01.jpg

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/luftwaffe_02/Condor-1.jpg

A zde rozlomen vejpůl:
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/images/lrg1082.jpg
>> http://www.krieg.estranky.cz <<
>> http://www.pistecesky.ic.cz/<<

Durch Krieg zum Sieg.
Si vis pacem, para bellum.
Inter arma silent musae.
Fortes fortuna adivuat.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #2 kdy: Listopad 16, 2006, 01:51:30 »
Vzhledem k tomu, že měl u spojenců přezdívku Scourge of the Atlantic tak jeho úspěchy v napadání konvojů do zavedení protiopatření nebyly malé. Napadal sám konvoje nebo na ně naváděl ponorky.

Nosnost měl 2100 kg při dálkových letech s vytrvalostí 18 hodin a nesl při takovém letu dvě 500 kg, dvě 250 kg pumy a dvě 50 kg pumy a dva barely s palivem o objemu 300 litrů.

A ani jeho obranná výzbroj nebyla zanedbatelná v hřbetní věžičce jeden kulomet MG 15 ráže 7.92 mm, jeden kulomet MG 131 13mm v zadní hřbetní pozici, dva MG 131 v bočních střelištích, jeden kanón MG 151/20 ráže 20mm v přední části břišní gondoly a jeden MG 15 v zádi břišní gondoly.

Motory byly čtyři devítiválcové hvězdicové BMW - Bramo 323R-2 Fafnir o výkonu 1200 koní na jeden motor.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #3 kdy: Listopad 16, 2006, 09:20:01 »
Opravdu velmi úspěšný stroj. Přesně jak říkal clausewitz, jeho největší slabinou byly "civilní" kořeny, protože poté co byl letoun vyzbrojen, musely být zesíleny podvozkové nohy, ale trup již takovou zátěž snášel hůře. Proto někdy pokud s ním pilot přistál "tvrdě" trup to nevydržel a prasknul.
Jinak zkusím něco k málo k jeho bojovému nasazení. První stroje byly přiděleny ke k I/KG-40 se základnou v Bordeaux-Marigne v roce 1940. V období srpen 1940 - únor 1941 potopily tyto stroje 85 lodí. Počet letuschopných strojů zůstavál velmí nízký. Částečně za to mohly neustálé třenice mezi Luftwaffe a Kriegsmarine ohledně velení a i nízká výrobní priorita. V letech 1941 a 42 se tyto stroje významně podílely na úspěších Německých ponorek. Začátkem roku 1942 měla Luftwaffe k dispozici již dostatek strojů k vyzbrojení celé Gruppe. I/KG-40 začala operovat z Norska, II/KG-40 operovala ve Středomoří a III/KG-40 zůstala ve Francii. Katastrofická situace u Stalingradu přinutila Luftwaffe aby přesunula cca 20 strojů k zásobování tohoto města. V roce 1943 byly některé stroje upraveny pro vypouštění kluzákových pum Hs-293. Začátkem roku 1944 s nástupem eskortních letadlových lodí, již činnost těchto jednotech slábla a zaměřovali se již převážně pouze na průzkum než na samotné útoky proti lodím. Celkem bylo vyrobeno 278 vojenských verzí Fw-200.
Ještě pár slov k nástupci Condora, Ju-290 Seadler. Byl to velmi výkonný stroj vycházející z transportního Ju-90, ale netrpěl již problémy s konstrukcí. Měl dolet až 6 200km, mohl nést dvě pumy Hs-293 nebo Fritz-X. První kusy byly k jednotce KG-40 zařazeny v polovině roku 1943 s sloužily souběžně s Condory. Několik strojů používala k dálkovým letům do Afriky a do Střední Asie i KG-200. Celkem bylo vyrobeno pouze 30 strojů, protože válečná situace již nedovolovala vyrábět takovéto typy letounů.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Whizzbang

  • Host
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #4 kdy: Červen 03, 2007, 01:21:44 »
I přes svojí úspěšnost to zdaleka nebyl ideální letoun-jeho hlavní nedostatek tu již zazněl.co je velmi zajímávé,letou točil mnohem lépe doleva než doprava,ale ani na jednu stranu nebyl poloměr zatáčky povzbudivý.při napadení se s letadlem dalo tak maximálně jemně manévrovat a vystavovat  tím útočníka maximálnímu počtu hlavní.Fw 200 byl skutečnou zbrojnicí.Jeden 7,92 MG 15 v dálkově ovládané hřbetní kopuli za pilotní kabinou,jeden 13,2mm MG 131 v zadním  střelišti (před kýlovkou,nikoli pod ní).Dva MG 131 pod zadním střelištěm vedle dveří(každý na jedné straně),jeden MG 131 namířený dopředu v podtrupové gondole(u starších verzí 20mm MG 151),jeden MG 15 v zadní části podtrupové gondoly+ náklad pum až 2100 kg.

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #5 kdy: Červen 03, 2007, 01:47:49 »
Velkou slabinou byla taktéž poruchovost stroje, která se projevila při náletu na Casablancu.

Whizzbang

  • Host
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #6 kdy: Červen 03, 2007, 02:56:05 »
Citace: pan.sup
Velkou slabinou byla taktéž poruchovost stroje, která se projevila při náletu na Casablancu.
Tak o tom sice nic nevím ale i kdyby tak oproti tomu co němci zažívali s jeho nástupcem(He 177) jim problémy s Fw 200 museli přijít jako hodně lehký odvar.
S cestovní rychlostí a plnou výzbrojí se dal stroj natankovat , tak že vzlétal mírně přetížený-potom vydržel ve vzduchu 18 hodin.Když se omezil náklad pum na polovinu tak mohl i více než 23 hodin

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #7 kdy: Červen 03, 2007, 03:16:31 »
Vůdce měl toto letadlo jako osobní ne ?(něco jako Air Force One  :lol: )

Vim, že se používal k roztáhnutí Me 231 kvůli tomu že měl amrerické motory Twin Wasp nebo jak se jmenovali a tím pádem velký výkon (pak se přešlo ke ,,trojce" s Bf 110 a pak He 111 Zwiling).
Ampulle !!!

Whizzbang

  • Host
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #8 kdy: Červen 03, 2007, 08:50:37 »
Himmler a Hitler měli jako osobní Fw 200.Letoun prvního pána pojmul 13 cestujcích ve  dvou odděleních přečemž to ve kterém seděl Himmler bylo dobře pancéřované.Druhý pán měl letadlo pro 11 cestujících opět ve dvou odděleních-to hitlerovo pancéřované+pod čalouněním jeho sedačky se nalézal padák a celé sedadlo i s cestujícím se dalo uvolnění jedné pojistky a zatažení za páku uvolnit a propadlo pak letadlem do volného prostoru.Mělo to sloužit opravdu v případě nejvyšší nouze.Zařízení se mnohokrát testovalo na zemi ale nikdy ve vzduchu.Oba stroje byly samozřejmně těžce ozbrojeny včetně 20mm kanonu v podtrupové gondole.

Tommy[Nau]

  • ČSR
  • Podporučík
  • Příspěvků: 218
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #9 kdy: Červen 03, 2007, 10:13:38 »
Citace
Tak, bylo to původně civilní letadlo předělané na vojenské, během války se často projevovala slabá konstrukce právě z důvodu že to bylo děláno jako dopravák a často se při přistání rozlomil vejpůl.
S pevností konstruce Fw 200 Condor to byl docela vážný problém a hlavně pak v boji. V knížce Palubní stíhači FAA od Miroslava Šnajdra se dočtete o bojích námořních stíhačů a nad Atlantikem byl Condor nejběžnější soupeř.
Tak např. 21. září 1941 vzlétly dva Marlety z eskortní letadlové lodě Audacity. Sub. Lt. Fletcher zaútočil na Condor z bohu a  z mírného přemýšení. Začal pálit z 0.50 kulometů a téměř okamžitě Condoru uletěla zadní část trupu. Na lodi pak spočítali, že z každého ze čtyř kulometů bylo vystřeleno jenom cca 35 nábojů.
18. prosince 1941 zaútočili dva Marlety z Audacity na Condor snažící se vystopovat konvoj plující z Gibraltaru. Jeden z pilotů Lt. Sleigh provedl několik neúspěšných ztečí ze zadní polosféry. Zaútočil tedy čelně a něšťastně narazil do pravé poloviny křídla Condoru. Marlet vydržel, Condor skončil v moři.
"Jen mrtví se dočkají konce války." Platón

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #10 kdy: Červen 03, 2007, 10:16:59 »
Aspoň základné charakteristiky:
Fw-200 Condor C-4
Rozpätie 32,84 m
Dížka 23,85 m
Výška 6,30 m
Nosná plocha 118,00 m2
Hmotnosť prázdna 14.100 kg
vzletová 22.700 kg
Výkony Motory 323R-2 4x 867 kW
Max. rýchlosť 360 km/h
Dolet 4.400 km
Dostup 5.800 m

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #11 kdy: Červen 03, 2007, 10:52:23 »
verzie:
Fw 200 A-0      Preprodukčný vzor dokončený v 4-9 prototypoch.
Fw 200 B-1      Transportná verzia vybavená štyrmi BMW 132Dc .
Fw 200 B-2      Transportná verzia vybavená štyrmi BMW 132H .
Fw 200 C-0      Predprodukčná verzia 10 lietadiel, posilnená verzia, prvé štyri neozbrojené, zostávajúce ozbrojené
Fw 200 C-1       prvá armádna produkčná verzia, BMW 132H motory, posilnená výzbroj o kanón 20 mm  Oerlikon v podtrupovej gondole , podvesy pre 4 * 250 kg bômb resp. iné možnosti až do 210 kg bômb.
Fw 200 C-2       obdobná ako C-1, ale so zlepšenou kapotážou ktorá umožnila ďalší externý podves na 250 kg bombu alebo 300 litrovú odhadzovaciu nádrž.
Fw 200 C-3       posilnená štruktúra, vybavený s Bramo 323 R-2 motormi (1200 k)
Fw 200 C-3/U1     Vylepšená výzbroj,  15 mm MG 151 v elektricky ovládanej veží na vrchu trupu,  20 mm MG FF bol nahradený  20 mm MG 151/20.
Fw 200 C-3/U2       nový typ chrptovej veže, MG 151/20 bol nahradený 13 mm MG 131, čo umožnilo inštaláciu Lotfe  7D zameriavača.
Fw 200 C-3/U3       vybavený dvoma prídavnými 13 mm MG 131.
Fw 200 C-3/U4         7.92 mm MG 15 boli nahradené 13 mm MG 131 a pribudol ďalší strelec
Fw 200 C-4             Obdobný ako C-3, ale vybavený FuG Rostock  radarom, neskoršie lietadlá používali FuG 200 Hohentwiel radar.
Fw 200 C-4/U1         Vysokorýchlostné transportné lietadlo vyropbené iba v jednom exemplári pre Heinricha Himmlera.
Fw 200 C-4/U2         Vysokorýchlostné transportné lietadlo vyropbené iba v jednom exemplári pre Adolfa Hitlera.
Fw 200 C-6              Viaceré lietadlá boli upravené na verziu C6 určenú na nosenie inteligentných pum Hs 293.
Fw 200 C-8             Vybavená navádzacím zariadením FuG 203b Kehl III  pre inteligentné pumy Hs 293.
Fw 200 S-1            Špeciálna verzia s ultradlhým doletom určená na let Berlin - Tokyo.

Whitney

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 51
Condor
« Odpověď #12 kdy: Září 03, 2007, 02:45:29 »
Tak tři čtyři roky zpatky byl o tomto letadle vysílán dokument o vyzvednutí zbýtku tohoto stroje z oceanu nakonec jej vyzvedli a je to pry jeden z posledních né-li poslední condor.
Meine Ehre Heisst Treue

flak88

  • Wehrmacht
    Stabsfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 247
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. července 2008
Fw-200 Condor
« Odpověď #13 kdy: Říjen 10, 2007, 09:57:52 »
K té averzi Luftwaffe půjčovat Fw-200 k dálkovému námořnímu průzkumu dodávám,že krásně dokumentuje ty protitlaky,protože do konce války vlastně neexistovala námořní letka,která by patřila námořnictvu a i hydroplány startující z hladinových lodí z katapultů patřily Luftwaffe.Kriegsmarine neúspěšně celou válku žadonila o přidělení byť jen jedné letky do pravomoci námořnictva,ale nestalo se.Nutno dodat,že v prvních letech války měly právě německé ponorky velké úspěchy právě díky Fw-200 Condor.Námořníci totiž argumentovali tím,že piloti Luftwaffe mnohdy neznali ani základy námořní navigace a piloti zase,že když Condor objevil nějakou loď a ponorky ji potopily,zásluhy patřily ponorkářům.Zpočátku války ale Condory potopily nezanedbatelnou námořní tonáž sami pumami,což svědčí o jejich kvalitách a například při výpadu těžkého křižníku Admiral Hipper mu prokázali neocenitelné služby a navedli jej na konvoj.flak88
flak88

Heinrich Reimers

  • Luftwaffe
  • Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 384
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. srpna 2008
Focke-Wulf Fw 200 Condor
« Odpověď #14 kdy: Říjen 10, 2007, 02:54:44 »
musím souhlasit,ale Condor měl tendenci při dálkovém letu k přehřívání motorů,zase byl docela křehký,ale neocenitelný pomocník se silnou výzbrojí.