Autor Téma: Avia BH-11  (Přečteno 5157 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Avia BH-11
« kdy: Březen 21, 2009, 05:40:30 »
Avia BH-11 zakončuje řadu slavných bosek. Jak je spjata BH-21 se škpt.Malkovským, je zase BH-11 nerozlučně spojena se jménem Dr. Lhoty. Také osudy obou pilotů byly podobné. BH-11 vycházela z úspěšného dolnoplošníku BH-9, a vlastně největší rozdíl mezi nimi byl, pokud jde o vnější vzhled, ve tvaru přepážky za motorem. Byl to jednomotorový dvousedadlový dolnoplošník celodřevěné konstrukce. Kostra trupu je (nebo byla) potaženo překližkou, křídlo z části překližkou a jako celek plátnem.
BH-11 se nelišila od předcházejícího typu ani v získávání vavřínů. To bylo typické pro všechny ,,bosky´´. Škoda jen, že Avia nezůstala u této koncepce nadále. Pozdější vývoj ukázal, zejména koncem třicátých let, že stavba dolnoplošníků byla jedinou správnou cestou.
Největším úspěchem avií bylo vítězství v závodě Coppa d´ Italia. armáda používala BH-11 jako kurýrní nebo školní stroje. Tento letoun většinou byl k vidění v tříbarevné kombinaci barev-zelená, hnědá a béžová.

Technické údaje
Osádka: 1 (pilot)
Rozpětí: 8,90 m
Rozpětí horního křídla: 8,50 m
Délka: 6,87 m
Výška: 2,74 m
Plocha křídel: 21,96 m²
Hmotnost prázdného letounu: 720 kg
Vzletová hmotnost: 1085 kg
Maximální rychlost:
245 km/h ve výšce 3000 m
230 km/h u země
Cestovní rychlost: 180 km/h
Minimální rychlost: 90 km/h
Praktický dostup: 5500 m
Čas výstupu do výšky 3000 m: 7 minut
Čas výstupu do výšky 5000 m: 16 minut
Dolet: 440 km
Motor: 1x vidlicový osmiválec Škoda HS-300 (licence HS 8Fb)
Výkon motoru: 310 k (228 kW) při 1850 ot/min.
Výzbroj: dva kulomety Vickers ráže 7,7 mm
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

trimin

  • ČSR
  • Svobodník
  • Příspěvků: 24
Re: Avia BH-11
« Odpověď #1 kdy: Duben 18, 2009, 05:15:11 »
Avie BH-11 nebyla poslední konstrukcí jednoplošníku koncepce vycházející z řady BH-1, 3, 4, 5, 9, 10  po BH-11 byli do stádia létajícího prototypu dotaženy BH-12, BH-16 a BH-19.
A to že Avie opustila koncepci dolnoplošníku, nebylo rozhodnutí pánů Beneše a Hajna a ani majitelů Avie, ale byli k němu donuceni nezájmem MNO o jednoplošníky. V té době byla vyžadována spíše dvouplošná koncepce a Avie se musela buď přizpůsobit nebo zkrachovat.
Dětem dopřáváme vzdělání jen proto, aby nás pak měly za blbce.
Miloslav Švandrlík

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Avia BH-11
« Odpověď #2 kdy: Květen 05, 2009, 08:33:38 »
Ono asi málokdo ví,že letové charakteristiky obou těchto koncepcí byly trochu jiné a znalosti všech,co se tehdá v letectví pohybovali byly dost jiné,dalo by se říci že ve srovnáví s dneškem,skoro nedostatečné.Příkladem může být obratová rychlosta  s ní související poloměry zatáček,rychlost pro vzlet či přistání,atd atd..