Autor Téma: Tiger od Porscheho  (Přečteno 7183 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Ghola

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 327
  • Neexistujú zúfalé situácie, iba zúfalí ľudia
    • www.zvlastnezbrane.estranky.sk
Tiger od Porscheho
« kdy: Březen 21, 2009, 02:09:23 »
Porsche presadzoval pri svojich návrhoch tankov svoju ideu kombinovaného pohonu lepšiu priechodnosť terénom a celkovo lepšie jazdné vlastnosti. Plánované benzíno-elektrický a benzíno-hydro pohon boli na svoju geniálne, ale až príliš vyspelé- technológia, ktorá sa mala použiť bola ešte iba v plienkach a tak motory trpeli častými poruchami, čo sa nakoniec stalo aj hlavným dôvodom, že Porsche prehrával súťaže s konkurentmi.
Výsledkom porscheho snahy bolo nakoniec iba 10 prototypov.
http://img853.imageshack.us/img853/1151/tigerp5.jpg

Práce na tomto stroji rozbehla firma Porsche ešte v roku 1941. Tank mal dosahovať hmotnosť 45 ton, čelný pancier mal mať hrúbku 100 mm a boky 80 mm. Motor bol benzíno-elektrický s výkonom 640 koní. Tanku umožňoval rýchlosť 35 km/h. Na korbe bola v prednej časti umiestnená veža firmy Krupp s kanónom ráže 88 mm.
Pohon Porscheho Tigrov zabezpečovali dva typy motorov- Typ 101, ktorý kombinoval benzínovo–elektrický pohon dvoch vzduchom chladených zážihových motorov s výkonom 310 k, s dvomi generátormi Siemens–Schuckert model aGV 275/24 s výkonom 275 kW, dvomi elektrickými motormi Siemens–Schuckert D1495 a dvomi chladiacimi ventilátormi. Druhý Typ 102 bol kombináciou benzíno-hydro motoru, pričom bol chladený vzduchom
http://img543.imageshack.us/img543/7402/tigerph.jpg

Výroba prvého exempláru prebiehala sľubne, prvý motor Typ 101 dodali Simmering Werke už 21. 12 1941, ale čoskoro sa objavili prvé problémy a motor sa pokazil. Po zhotovení aj druhého stroja, ktorý mal mierne upravený motor, bol v júni 1942 a poslaný na testy do Kummersdorfu. Tie však ukázali, že motory vydržali ísť iba 100 km a potom sa úplne rozpadli, pričom na túto vzdialenosť spotreboval jeden 85 litrov oleja a druhý 55! 
Pohonom Typ 102 boli vybavené 4 stroje, ktoré postupne prechádzali testami v Dollersheime. Dokopy bolo postavených 10 Porscheho Tigrov, iba 1 bol použitý v boji- veliteľské vozidlo Panzerbefehlswagen VI „Tiger" nasadený v apríli 1944 v rámci schwereHeeresPanzerjägerAbteilung 653 na východnom fronte. Bol zničený v akcii v júni 1944.  O jeho bojových výsledkoch sa nezmieňujú žiadne zdroje, takže sa  o nich pravdepodobne nič nevie.
http://img546.imageshack.us/img546/7346/tigp003.jpg

Zaujímate sa o zbrane z WWII alebo ich prototypy? Navštívte môj web!
www.zvlastnezbrane.estranky.sk

smtak1

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 3
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #1 kdy: Březen 28, 2009, 01:29:42 »
porscheho protoyp mel dva motory ale neprijali ho do armady protoze byla velka spotreba paliva ujel jenom padesat kilometru  a udelaly z podzvozku  Elefanty asi z   90

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2047
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #2 kdy: Duben 01, 2009, 07:06:56 »
Podle mě akorát další zbytečné plýtvání drahocenným materiálem.
Výsledkom porscheho snahy bolo nakoniec iba 10 prototypov.
Jenom 10??? Spíš jéžiš 10. Neznám tank jež musel mít kvůli tomu aby byl přijat do služby (a nakonec stejně nepřijat) 10 prototypů!
To dělali na každou vadu nový prototyp???
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #3 kdy: Duben 01, 2009, 07:45:06 »
Citace
Jenom 10??? Spíš jéžiš 10. Neznám tank jež musel mít kvůli tomu aby byl přijat do služby (a nakonec stejně nepřijat) 10 prototypů!
To dělali na každou vadu nový prototyp???
Dobrý podotek.
Porsche si nejspíš myslel, že mu spadne celá zakázka do rukou.
Vždyt musel mit už postavenýh oněch devadesát podvozků, když mu projekt stopli !
Když vidim tak obrovsky vysokou siluetu korby, tak musim řict, že je jedině dobře, že byl projekt zastaven.
Je Impozantní, ale to je tak všechno.
(jako nosič děla velke raže (88 u Elefanta mi přijde slabe) by byl dobrý, ne ale jako tank, který ma dělat prulomy )

"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

Mike2705

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 45
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #4 kdy: Duben 11, 2009, 09:12:00 »
Pan Ghola myslel ty prototipy trochu jinak pánové. Neznám všechny, ale byli to třeba zde jmenovaný Tiger, pak Maus (mimo jiné seriově vyráběný), zůčastnil se projektování Tigra II (viz Porscheho věž) a dalších. U všech se snažil prosadit benzino-elektrický pohon. Právě kvůli jeho složitosti jeho projekty neuspěli, teda kromě Mause :D.
   Jinak Porscheho Tiger se mi nezdá zas tak vysoký, dokonce bych řekl, že je nižší než konkurenční Henschelovo Tiger.
   A ještě jedna věc, pokud mě paměť neklame vždy opakuji vždy byla vyráběna desetikusá předseriová várka tanků k odzkoušení i u bojových jednotek.
A kdekoli až štěstěna cestu ukáže dejme se po ní.
Arne Saknusemen

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #5 kdy: Duben 11, 2009, 10:19:58 »
Sériová výroba Mause nikdy neběžela- byly uvedeny pokusy pro její zavedení, ale nebyl sériově dokončen žádný kus.
S tou výškou je to přibližně nastejnou- Tiger 3m, Ferdinand 2,97m (věž je přibližně stejně vysoký jako nástavba).

brano

  • Wehrmacht
    Feldwebel - praporčík
  • Příspěvků: 152
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #6 kdy: Duben 11, 2009, 10:46:02 »
zůčastnil se projektování Tigra II (viz Porscheho věž)
Veža je dielom firmy Krupp, nie Porsche. Mala byť montovaná na poršákovej verzii TII t.j. VK 45.02 (P).

Kůža

  • Wehrmacht
    Gefreiter - svobodník
  • Příspěvků: 33
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #7 kdy: Listopad 14, 2012, 04:10:35 »
Měl bych k tomu takové dva dotazy. Kdo přesně rozhodl o přestavbě na Ferdinandy a kdo je navrhl a řídil přestavbu? Byl to Porsche?
A pak... jak to udělali s tim motorem? Ferdinand měl přeci motor v předu, ale původně... ten podvozek navržený pro projekt Tigra, měl v předu věž a motor tudíž vzadu.

brano

  • Wehrmacht
    Feldwebel - praporčík
  • Příspěvků: 152
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #8 kdy: Listopad 14, 2012, 05:17:21 »
Mám dojem, že rozhodnutie o prestavbe nariadilo WaPruf 6. Oficiálna objednávka prišla od Speera, asi na podnet samotného Hitlera. Návrh úprav a konštrukcie bol dielom firmy Alkett. 

pan.sup

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 1506
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 19. prosince 2008
Re: Tiger od Porscheho
« Odpověď #9 kdy: Květen 03, 2013, 08:39:41 »
Tím odpovídám na Kůžovu otázku. Vzhledem k tomu, že nemáte nutnost propojit motor s hnanou nápravou hřídelí, můžete motor šoupnout třeba do vozíčku za tankem.