Autor Téma: Bitevní křižník H.M.S. Hood  (Přečteno 36019 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« kdy: Listopad 06, 2006, 11:11:43 »
Bitevní křižník  H.M.S. Hood

Hlavní výzbroj:

8 kanónů ráže 381 mm

12 kanónů ráže 140 mm

4 protiletadlové kanóny ráže 102 mm

4 kanóny ráže 47 mm

6 vrhačů torpéd ráže 533 mm, dva z nich podhladinové

Ostatní výzbroj:

3 osmihlavňové komplexy protiletadlových kanónů ráže 40 mm

a větší množství kulometů ráže 12,7 mm

Pancíř bočního pásu měl sílu 228 mm. Nejlépe byly chráněny boky, barbety, velitelská věž a dělostřelecké věže, na které bylo použito speciální pancéřové oceli Vickers o síle 305 až 381 mm. Muniční skladiště chránil pancéř o síle pouhých 76 mm což mělo pro Hood katastrofální následky.

Strojovna bitevního křižníku Hood zabírala cca jednu třetinu délky lodi. Tvořili ji 4 kotelny se čtyřiadvaceti kotly. Pohonné turbíny Brown-Curtis vybavené redukčním ozubeným systémem dávaly výkon 106 00 kW.

Spuštěný na vodu byl 22.srpna 1918 a potopený 24.ledna 1941 během souboje s bitevní lodí Bismarck. Potopil se na 63°20´severní šířky a 31°50´západní délky. Z posádky čítající 1 421 mužů zůstali naživu jen 3.

Bismarck tento souboj nepřežil o moc déle za tři dny následoval Hood do chladných mořských hlubin.

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #1 kdy: Listopad 07, 2006, 02:18:12 »
Bitevní křižník Jeho Veličenstva HOOD











Na druhém obrázku je admirálská jídelna v r. 1920, válečné interiéry byly o poznání střídmější....:-)
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #2 kdy: Listopad 07, 2006, 02:54:32 »
Podle mého názoru bylo chybou ho vůbec pouštět do boje, pancéřování muničního prostoru bylo tak zranitelné, že podobná tragédie byla jen otázkou času.



Bambi, koukni na ty obrázky co jsi dával, nevím jak ostatním, ale me se nezobrazí.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Rastislaus

  • Host
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #3 kdy: Listopad 07, 2006, 02:56:02 »
Ešte doplním, ako sa volali tí traja, ktorí to prežili -

1. podporučík námorníctva Dundas

2. signalista Briggs

3. námorník 1. triedy Tillburn

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #4 kdy: Listopad 07, 2006, 03:43:31 »
Citace: "Peter"
Podle mého názoru bylo chybou ho vůbec pouštět do boje, pancéřování muničního prostoru bylo tak zranitelné, že podobná tragédie byla jen otázkou času.




Je otázka jestli by měli za něj britové nějakou náhradu pro zastavení Bismarcku.

Podle mě bylo pro mě důležité zastavit průnik němců do Atlantiku a riskli to a bohužel to mělo následky přímo katastrofální.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #5 kdy: Listopad 08, 2006, 07:29:06 »
Citace: "Hamerinski"
Je otázka jestli by měli za něj britové nějakou náhradu pro zastavení Bismarcku. Podle mě bylo pro mě důležité zastavit průnik němců do Atlantiku a riskli to a bohužel to mělo následky přímo katastrofální.


Máš pravdu, že v danou dobu asi neměli k dispozici jinou bitevní loď a 8x381mm byla přecijenom slušná palebná síla. Bohužel pro brity slabost ochrany muničního prostoru byla fatální.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Galland

  • Luftwaffe
  • Leutnant - poručík
  • Příspěvků: 272
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #6 kdy: Listopad 08, 2006, 08:11:28 »
Britove meli preci i v boji s Bismarkem uz "Prince of wales" nebo tak nejak...ta byla potopena v pacifiku myslim...ale Hood byl strasne zastaralej na boj s bismarkem...kdyz se potopil po 4minutach boje...

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #7 kdy: Listopad 08, 2006, 08:24:13 »
Citace: "Galland"
Britove meli preci i v boji s Bismarkem uz "Prince of wales" nebo tak nejak...ta byla potopena v pacifiku myslim...ale Hood byl strasne zastaralej na boj s bismarkem...kdyz se potopil po 4minutach boje...


No měly Princ of Wales, ale ta sama by na to rozhodně nestačila. Že byl Hood starej nebyl až takový problém, jeho palebná síla byla impozantní, ale problém byl právě v nedostatečné ochraně. Mezi Bismarckem a Hoodem se nejednalo o žádný tuhý boj, Bismarck víceméně náhodnou střelou zasáhl to nejzranitelnější místo lodi a bylo po boji.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #8 kdy: Listopad 08, 2006, 09:10:35 »
A to same by se dalo rict o zasahu lodi Prince of Wales, kdy protrhl pancir lodi Bismarck (zrovna na miste, kde byly palivove nadrze) behem souboje Bismarck x Hood. Tento nahodny zasah de facto rozhodl o vysledku stretnuti, nebot Bismarck nemel dost paliva na dopluti do Francie. Za coz si muzou trochu sami, nebot veitel (myslim, ze Lutjens) se rozhodl, ze nemusi mit plnou nadrz.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #9 kdy: Listopad 09, 2006, 07:46:55 »
Pokud vím, HMS Prince of Wales byla v té době nová, dalo by se říci v záběhu, takže jí vypadávaly systémy řízení palby, otáčení věží atd. Hood byl symbol britské Navy a rozhodně ho nikdo nepovažoval za zastaralého. Prostě náhodný zásah s katastrofálními následky.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #10 kdy: Listopad 09, 2006, 03:36:59 »
Potopeni Hooda muselo byt pro britskou admiralitu asi drsne probuzeni. Pak prisla dalsi nahodna strela a pokud vim, tak ji Prince of Wales ani nezaznamenal (ted myslim, zasah palivove nadrze Bismarcka). Vsimate si, ze se Spojencu v rozhodujicich chvilich snad vzdy drzelo stesti? No a pak si na Bismarcka poslali letadlovou lod, plus nejake dalsi lodicky a pak to vsechno zacalo. Udajne britska torpedova letadla nejdrive omylem zautocila na svoji lod. Kdyz si konecne uvedomili, kdo je kdo, tak stejne nedokazali proniknout pres hustou protiletadlovou palbu az na torpedo, ktere tesne trefilo kormidlo Bismarcka a tim byl osud zpecete.



von Kageneck
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Warran

  • Host
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #11 kdy: Listopad 13, 2006, 07:55:23 »
Citace
(Inak Hood utrpel nejaké poškodenia v bitke pri Jutskom polostrove v roku 1916. A to len preto, lebo paluba bola slabo pancierovaná. V roku 1939 bol rekonštrouvaný, ale aj tak bolo pancierovanie úbohé.)


Toto je omyl. V době bitvy u Jutska se Hood ještě nezačal stavět. Byl ale už objednán u loděnice.

Lodi samotné se stal osudným slabý horizontální pancíř, tedy pancéřování paluby. Na dálku na kterou byl veden boj totiž granáty dopadají hodně strmě spíš na palubu, než na boky.

Admirál Holland stál tehdy před dilematem. Němci byly v pozici příčky na T. Pálili plnými bočními salvami, zatímco Britové jen z předních dělových věží, jejich palebná kapacita tak byla jen poloviční (4 z 8 děl na Hoodu a 6 z 10 na Prince of Wales). Mohl se také ztočit k Němcům bokem, plout v podstatě rovnoběžně a dosáhnout palebné převahy. Tím by se však držel ve značné vzdálenosti a to pro Hood nebylo dobré, viz výše.

Nebo mohl pokračovat a vzdálenost snížit, ale nevyužít své palebné převahy.

Poté, co byl Hood zarámován se rozhodl změnit kurz, aby konečně mohly začít střílet i zadní dělové věže. Manévr však už Hood pokud vím nedokončil.

Chybou také bylo to, že Hood plul první. Byl admirálovou vlajkovou lodí, a vlajková loď pluje první. Kdyby plula první Prince of Wales, tak by jako lépe pancéřovaná bitevní loď zásuhům odolala mnohem lépe. Avšak kvůli síle tradice to admirála zřejmě nenapadlo.

Rastislaus

  • Host
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #12 kdy: Listopad 19, 2006, 08:12:47 »
Ospravedlňujem sa, mylná informácia.  :oops:  Nejako sa mi pomýlili roky, Hood bol zaradený do bojovej služby až v roku 1920, takže v roku 1916 nemohol byť poškodený. Za túto chybu sa ospravedlňujem.

Páter

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 962
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. <br Uděleno: 20. srpna 2007 /> Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 12. května 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #13 kdy: Květen 24, 2007, 11:54:26 »
Upresnim, kyl Hooda bol zalozeny presne v den bitky pri Jutsku, neskor, po prehodnoteni vysledkov bitky sa tak stalo znova na zaklade upravenych planov. Niekde medzi prspevkami som cital, ze bocny pancier bol 228mm... no nie je to pravda, Hood ma tri pancierove pasi nad sebou: 305mm, 228mm a 178mm. Pancierovanie paluby tiez nebolo iba 76mm, ale boli tam tri paluby, ktorych hrubka sa menila od 20 do 76mm. Pred vojnou bol prave system pancierovania municnych skladov posilneny. Zabudlo sa vsak na sekundarne skladiska pre municiu 102mm. Tam prave pravdepodobne dostal zasah od Bismarcka, pretoze pancier hlavnych municnych skladov bol z danej vzdialenosti delami Bismarcka nepriestrelny. Vybuch municie 102mm sa  rozsiril do hlavnych municnych skladisk a bolo vymalovane

Ak niekto mate predstavu o pancierovani Hooda a Bismarcka, boli porovnatelne. Aj Bismark mal zastaralu schemu a porovnatelne hrubky panciera. Rozdiel v kvalite oceli nebol velmi velky, hoci na paluby Bismarcka bola pouzita ocel Wotan.

Hood nebol zdaleka bezcenny a zastaraly, ide proste o obrovske stastie Nemcov, ze trafili co trafili.
Ak máte v ruke kladivo, všetko ostatné
vyzerá ako klinec.

If fire fighters fight fire, and crime fighters fight crime, what do freedom fighters fight?

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Bitevní křižník H.M.S. Hood
« Odpověď #14 kdy: Květen 25, 2007, 07:20:07 »
Jedna poznámočka k HOODU. Napriek  skutočnosti že bol v podstate symbolom roayl navy, tak koncom 30. rokov sa plánovalo jeho vyradenie z aktívnej služby okolo roku 1941. Samozrejme začiatok 2. svetovej vojny takéto plány  zmrazil.