Autor Téma: Heinkel He-100  (Přečteno 6792 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Heinkel He-100
« kdy: Březen 06, 2009, 08:14:10 »
Heinkel He-100
Výrobce:Ernst Heinkel AG.
Typ:Jednomístný stíhací letoun
Pohonná jednotka:Dvanáctiválcový vodou chlazený řadový motor Daimler-Benz DB 601A o výkonu 1175 koňských sil.
Rozměry:Rozpětí-9,41metru Délka:-8,195metru, výška-3,6metru
Hmotnost:Prázdného letounu (D-1)-670 Km/hod., standartní dostup 11.000 metrů ,dolet-900km.
Uživatelé:Německo (stroj nebyl nikdy bojově nasazen), vzorové kusy byli prodány do SSSR a Japonska

Historie:
Ernst Heinkel, nezastrašen objednávkou stíhacích Bf-109, již Luftwaffe adresovala jeho konkurentovi, firmě Bayerische Flugzeugwerke (Messerschmitt), navrhl mnohem rychlejší stíhačku, letoun s konstrukcí kompletně se odlišující od poněkud komplikovaného He 112. Výsledkem byl stroj, který šlo postavit rychleji a levněji.
výsledný projekt 1035 byl dokončen 25.května 1937 a na konci téhož roku až tehdy informované říšské ministerstvo letectví (RLM) objednalo prototyp a deset předsériových letounů. Heinkel dosáhl toho, aby novému bylo přiděleno číslo 100, přestože původně ho měl dostat letoun firmy Fieseler. První prototyp vzlétl 22.ledna 1938 a všechny překvapil svou rychlostí, malými rozměry a kondenzačním chlazením místo klasického rozměrného chladiče.
Ačkoli měl letoun řadu nedostatků a zkušební piloti Luftwaffe si stěžovali na příliš zatížená křídla, dosáhl Udet osobně na prototypu He-100V2 výkonem 634,73 km/hod. nového světového rychlostního rekordu na uzavřeném stokilometrovém okruhu. Hans Dieterle se do rekordních tabulek zapsal 30.března 1939, kdy dosáhl na prototypu V-3 se zkrácenými křídly rychlosti 746,6 km/hod. RLM ale nakonec letoun pro masovou výrobu neschválilo, šest dokončených prototypů bylo prodáno do SSSR a tři do Japonska. Ty měly již i výzbroj tvořenou dvěma kulomety MG 17 a 20mm kanónem MG FF.
Výzbroj:
He 100D-0: dva MG 17 a jeden 20mm MG/FF
He 100D-1: N/A
Zbývajících dvanáct sériových He-100D-1 vytvořilo stíhací jednotku určenou k obraně Heinkelových podniků v Rostocku. V roce 1940 jich využila  Goeblesova propaganda a vydávala je za masově vyráběné a proti Británii bojově nasazené He 113.

Heinkel He 100 D-1 v úloze fiktivního "He 113


Plánování rekonstrukce článku....zdroje:
http://www.airpages.ru/eng/ru/he100_2.shtml
http://www.airpages.ru/eng/lw/he100.shtml
http://cs.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_100
http://www.century-of-flight.net/Aviation%20history/photo_albums/timeline/ww2/Heinkel%20HE%20100.htm
http://mitglied.multimania.de/lastdingo/he100.htm
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Rogan

  • Slovenská armáda
  • Desiatnik ašpirant
  • Příspěvků: 136
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #1 kdy: Březen 10, 2009, 10:06:23 »


Skutečně nádherný stroj ještě dodám že údajně ovlivnil výrobu Jak 3 a Ki 61 Hien (Jaroslav Schmid-Stíhací a Bombardovací letadla Německa)


Jistota je....Kulomet

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #2 kdy: Březen 11, 2009, 12:33:17 »
Ta propagandistická kampaň měla takovou účinnost,že Spojenci opravdu věřili,že tento typ je masové nasazen.Někteří stíhači hlásili v bitvě o Británii jeho sestřelení. mimo jiné i Sgt.Josef František....

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #3 kdy: Duben 08, 2009, 02:21:47 »
Někteří stíhači hlásili v bitvě o Británii jeho sestřelení. mimo jiné i Sgt.Josef František....
Možná si jej spletli s Bf-109. Kdyby sis je prohlédl, tak laik by nepoznal, že to jsou dva jiné letouny...
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #4 kdy: Květen 06, 2009, 06:23:56 »
Já je rozpoznal.Ale uvědomme si ,jak je znali tehdá piloti RAF.Jediné kusé informace od zpravodajských služeb..
No a v té rychlosti a vzdálenosti v souboji se to dá snadno splést....

Rogan

  • Slovenská armáda
  • Desiatnik ašpirant
  • Příspěvků: 136
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #5 kdy: Květen 08, 2009, 12:00:40 »
Nebýt toho chlazení ve křídle, tak měli němci stroj podobný pozdějším ME 262 "Jedu na plný plyn a ten haj** kolem nás krouží"


Jistota je....Kulomet

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #6 kdy: Květen 13, 2009, 01:00:57 »
Ano,i v tomto letadle bylo kondenzační chlazení,které později,v bojových situacích by jistě úplně nevyhovovalo.Proč nebyl letoun dále zaveden do výzbroje? Možná sehrálo své rozpracovanost a připravenost pro výrobu,kde na tom byl Bf-109 asi lépe.Možná i technologická jednoduchost konkurentů,možná i vliv Willyho Messerchmitta na nacistické politické špičky.Nevím.... Těch proč je mnoho a už je to přes sedmdesát let...

Filipek28

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 6
Re: Heinkel He-100
« Odpověď #7 kdy: Únor 11, 2011, 10:54:03 »
Ano,i v tomto letadle bylo kondenzační chlazení,které později,v bojových situacích by jistě úplně nevyhovovalo.Proč nebyl letoun dále zaveden do výzbroje? Možná sehrálo své rozpracovanost a připravenost pro výrobu,kde na tom byl Bf-109 asi lépe.Možná i technologická jednoduchost konkurentů,možná i vliv Willyho Messerchmitta na nacistické politické špičky.Nevím.... Těch proč je mnoho a už je to přes sedmdesát let...

Heinkel nebyl zaveden do sériové výroby hlavně kvůli vlivu Williho, který měl Me-109 "hotový" dříve a dokázal jej vyrábět o něco (rozdíl v nákladech nebyl až tak veliký, narozdíl od vlivu konstruktéra samého) levněji. Údajně byla rozhodujícím faktem skutečnost, že Messerschmitt, mimo jiné coby Udetův oblíbenec, z jasné vypočítavosti a na vlastní náklady, připravil svoji továrnu k masové produkci stodevítek, a byl tak v době, kdy se rozhodovalo, jaký letoun bude pro Luftwaffe vhodnější, schopen okamžitě začít se stavbou sériových strojů... Oproti tomu Heinkel nebyl u Udeta až tak oblíben a He-100 byl výrobně náročnější, o něco dražší a nebyl ho schopen vyrábět okamžitě ve větších počtech... Nepopiratelný fakt ale zůstává, že He-100 byl prokazatelně výkonnější, nežli tehdejší varianta me-109.