V prvých MiG-15 boli použité okopírované motory Rolls-Royce (pod označením VK-1). Rolls-Royce si neskôr nárokovalo vysokú finačnú čiastku za porušenie licenčnej dohody, no neúspešne. MiG-15 bol stredoplošník so šípovitými krídlami, na horných stranách krídiel sa nachádzajú aerodynamické hrebene. Konštrukcia trupu v zadnej časti bola prispôsobená pre ľahkú demontáž a výmenu motora. Vyhrievaná pretlaková kabína mala katapultovacie sedadlo.
Stroje boli nasadené počas Kórejskej vojny, kde bojovali proti americkým F-86 Sabre. Pri havárii MiG-15UTI zahynul J. A. Gagarin.
V kódovaní NATO - FagotTypy:
I-310 - prototyp
MiG-15 - prvá verzia
MiG-15P - stíhač pre každé počasie
MiG-15SB - jednomiestny stíhací bombardér
MiG-15SP-5 - dvojsedadlová verzia odvodená z MiG-15UTI, určená ako stíhač pre každé počasie
MiG-15T - ťahač terčov
MiG-15bis - vylepšená jednomiestna stíhacia verzia
MiG-15bisR - jednomiestna prieskumná verzia
MiG-15bisS - jednomiestny doprovodný stíhač
MiG-15bisT - jednomiestny ťahač terčov
MiG-15UTI - dvojmiestny výcvikový letún
J-2 - čínska verzia jednomiestneho MiG-15
JJ-2 - čínska verzia dvojmiestneho MiG-15UTI
J-4 - čínska predizajnovaná verzia
Lim-1 - MiG-15 vyrábaný pod licenciou v Poľsku
Lim-1A - prieskumný MiG-15 vyrábaný v Poľsku
Lim-2 - MiG-15bis vyrábaný v Poľsku
Lim-2R - prieskumný MiG-15bis vyrábaný v Poľsku
SB Lim-1 - Lim-1 zmenený na dvojmiestnu verziu s motormi RD-45
SB Lim-2 - Lim-2 alebo SB Lim-1 zmenený na dvojmiestnu cvičnú verziu s motormi VK-1
SB Lim-2A - dvojmiestna prieskumná verzia pre navádzanie delostrelectva vyrábaná v Poľsku
S-102 - MiG-15 stavaný pod licenciou v Československu
S-103 - MiG-15bis stavaný v Československu
CS-102 - MiG-15UTI stavaný v Československu
Užívatelia - Afganistan, Albánsko, Alžírsko, Angola, Bulharsko, Burkina Faso, Kambodža, Čína, Kongo, Kuba, Československo, Východné Nemecko, Egypt, Fínsko, Guinea, Maďarsko, Indonézia, Irak, Líbya, Madagaskar, Mali, Mongolsko, Maroko, Mozambik, Nigéria, Severná Kórea, Severný Vietnam, Jemen, Pakistan, Poľsko, Rumunsko, Somálsko, Sovietsky zväz, Srí Lanka, Sudán, Sýria, Tanzánia, Uganda, USA (od Číny) Technické údaje - (MiG-15bis)
Posádka: 1
Dĺžka: 10,11m
Rozpätie: 10,08m
Výška: 3,7m
Plocha krídiel: 20,6m2
Prázdna hmotnosť: 3580kg
Normálna hmotnosť: 4960kg
Max. vzletová hmotnosť: 6105kg
Motor: VK-1
Max. rýchlosť: 1075km/h
Cestovná rýchlosť: 840km/h
Dolet: 1200km
Dostup: 15 500m
Výzbroj: 1 alebo 2x 20mm, 25mm kanón, jeden 37 alebo 40mm kanón, až 200kg bômb

MiG-15UTI (dvojmiestna cvičná verzia)
Zdroj: Internet