Anketa

Vyplatí se tento stroj používat v dnešní době ?

Ano
Ne
Nevím

Autor Téma: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)  (Přečteno 60485 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Thomson

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 185
    • Rudy 102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. června 2009
Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« kdy: Únor 23, 2009, 07:57:25 »
Antonov-225 Mrija
Antonov-225 je největší transportní letadlo a také největší letadlo vůbec na světě. Konstuktéři dostali snížený rozpočet a přibližně čtyři roky na skontruování letadla, které by uneslo raketoplán Buran(odpověd na americké raketoplány) i s částí rakety Eněrgij nebo Proton. Na výrobu Mriji nebyla v tehdejším SSSR skoro žádná dostačující budova - letadlo bylo rychleji konstruováno a proto se musela rozšířit budova, kde se vyráběla. Raketoplán byl umístěn na trupu uprostřed křídel a raketa byla v nákladovém prostoru. Toto letadlo vychází z menšího letadla An-124, kterému je velmi podobné i když velikostně je větší a jsou tam jisté úpravy. Oproti An-124 má An-225 pouze přední nákladové vrata a nákladovou rampu, stroj je poháněn šesticí proudových motorů o výkonu 229kN jeden. První zkušební let se uskutečnil 21.12.1988. V nákladovém prostoru se nachází na stropě jeřáb pro nakládaní rakety; tento stroj drží několik rekordů. Kvůli rozpadu Sovětského Svazu byl kosmický projekt zrušen a tak přestal létat i An-225(jedním z důvodů byl také nedostatek financí). Mrija byla odstavena na letištiv Kyjevě v roce 1994. Kvůli vysoké poptávce po letadle pro přepravu "obrovských nákladů" bylo Antonovovou firmou letadlo modernizováno za 20 milionu dolarů kolem roku 2000 - 2001 a byl dokončen i druhý stroj v roce 2006. Tomuto obrovi nemůže skoro konkurovat americký Boing 747 a C-5 Galaxy používané US Army. Airbus A380 přepraví za jeden let kolem 600 lidí - Mrija by přepravila kolem 1500 lidí. Uvažovalo se, že by se mohla používat i jako "létající hotel" nebo něco v tom smyslu. Mrija nepotřebuje zase tak moc dlouhou přistávací ramvaj a dá se s ní přistát i na hůře upravené dráze nebo na trávě. Kabina pilota je umíštěna vy výšce kolem 15 m nad zemí. V zadní části trupu se nad nákladovým prostorem nachází kabina pro 60 - 70 osob. Stroje v dnešní době používá Antonov Airlines.
Technické údaje:
Posádka: 6 osob - dva piloti, dva letový inženýři, navigátor a radista
Délka: 84 m
Výška: 18,20 m
Rozpětí křídel: 88,40 m
Plocha křídel: 905 m2
Dolet: 15 400 km prázdná
         9 600 km s nákladem 100 tun
         4 500 km s nákladem 200 tun
Pohon: 6 x Progress D-18T Series 3 turbofans
Tah: 229kN
Vzletová hmotnost: 600 tun z toho může být 250 tun nákladu
Rychlost: 800 - 850 km/h
Objem nádrží: více než 300 000 l
Počet strojů: 2 kusy

Na fotce můžete vedle Mriji vidět Albatros L-39.





Zdroj: www.wikipedia.cz, www.skyfliers.com/an225.php, dokument Největší konstrukce - An 225 Mrija
                           

Kolomaznik

  • US ARMY
  • Captain
  • Příspěvků: 340
  • Semper fi
    • rudy102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. červma 2009
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #1 kdy: Únor 24, 2009, 03:24:22 »
No podle mě to největší letadlo na Světě neni, ale jinak dobrý. Jo s názvem se netrap...
"http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://www.rudy102.estranky.cz"
SEMPER FI - VŽDY VĚRNI!
Svět je velká koule, koulející se špatným směrem. Kolomaznik (Já)

von Richthofen

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 261
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 20. června 2009
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #2 kdy: Únor 24, 2009, 03:29:27 »
No podle mě to největší letadlo na Světě neni, ale jinak dobrý. Jo s názvem se netrap...
A čo je podľa teba najväčšie lietadlo sveta ?
Nahluchlá babka okopáva počas SNP zemiaky. Ide okolo partizán a slušne pozdraví: – Smrť fašizmu! Babka sa dvihne a odzdraví: – Aj tebe synku, aj tebe!

Kolomaznik

  • US ARMY
  • Captain
  • Příspěvků: 340
  • Semper fi
    • rudy102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. červma 2009
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #3 kdy: Únor 24, 2009, 03:31:07 »
Hughesova, Spruce Goose - Smrková Husa - neboli H-4 Hercules. Největší rozpětí. Jo Thmsne dej sem taky fotku jak jsi mi posílal tu předělanou, ty víš jakou...
"http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://www.rudy102.estranky.cz"
SEMPER FI - VŽDY VĚRNI!
Svět je velká koule, koulející se špatným směrem. Kolomaznik (Já)

Thomson

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 185
    • Rudy 102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. června 2009
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #4 kdy: Únor 24, 2009, 03:46:02 »
Tady je velikostní poměr největších letadel:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Giant_planes_comparison.svg
Tady jeden funny obrázek ;).
http://img237.imageshack.us/img237/47/antonov225faci1.jpg

Na fotce je znázorněn zmíněný H-4 Hercules

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #5 kdy: Únor 24, 2009, 06:07:42 »
Hughesova, Spruce Goose - Smrková Husa - neboli H-4 Hercules. Největší rozpětí. Jo Thmsne dej sem taky fotku jak jsi mi posílal tu předělanou, ty víš jakou...
Drobný detail ;) když se řekne největší transportní letadlo na světě, tak se myslí to kolik toho uveze a ne kolik má rozpětí. Rozpětí ti je na prd když to uveze malý náklad.
A k názvu zde se budou dodržovat přepisy tak jak jsou v ruštině a ne anglicismy. Čeština je dostatečně bohatý jazyk na dobrý přepis jména tak jak má být.

Kolomaznik

  • US ARMY
  • Captain
  • Příspěvků: 340
  • Semper fi
    • rudy102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. červma 2009
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #6 kdy: Únor 24, 2009, 08:47:48 »
Drobný detail ;) když se řekne největší transportní letadlo na světě, tak se myslí to kolik toho uveze a ne kolik má rozpětí.
A čo je podľa teba najväčšie lietadlo sveta ?
Není tu nic o transportním letadle, tím pádem to beru obecně, mmchdm H-4 je transportní...
"http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://www.rudy102.estranky.cz"
SEMPER FI - VŽDY VĚRNI!
Svět je velká koule, koulející se špatným směrem. Kolomaznik (Já)

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #7 kdy: Únor 24, 2009, 09:29:10 »
Kolomazníku blba jsi tu ze sebe začal dělat ty ;). V článku je uvedeno největší transportní letadlo a ty tu začneš plácat o největším letadle. Což je vzhledem k typu ne o délce křídla, ale o tom kolik to uveze.
Tvoje slavná H-4 má maximálku jen 180 000 kg, ale Mrija 640,000 kg, takže srovnávej typ podle jeho hlavního účelu a ne podle toho zda mu někdo dal nějaký ten metr křídla navíc, který byl stejně k ničemu, protože se nikdy do služby nedostalo, narozdíl od An-225.
To už by jsme se tu mohli zachvíli dohadovat o tom jaké letadlo má nejvíc nýtů na křídle apod.

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #8 kdy: Duben 01, 2009, 09:32:23 »
Jinak Mrija by mělo v ukrajinštině znamenat SEN.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Carius

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 102
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #9 kdy: Červenec 02, 2009, 10:53:01 »
Nouzové vytažení podvozku bylo řešeno pomocí kliky.
Pro každou nohu jste museli otáčet klikou,což je velice náročné!!
Nevím ,jak je to řešeno dnes ,ale dřív to tak bylo.

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #10 kdy: Červenec 03, 2009, 08:13:24 »
To máš z filmu Memphis Bell,že jo?

Carius

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 102
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #11 kdy: Červenec 03, 2009, 12:12:32 »
Ne,proč?

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #12 kdy: Červenec 03, 2009, 04:20:16 »
Protože za války se nouzové vysouvání podvozku moc neřešilo. A po válce to velice často bylo řešeno několika způsoby:
-použití náhradního zdroje hydraulického tlaku (akumulátor nebo noiuzové hydr.čerpadlo)
-použití tlaku dusíku
- odjištěnmí mechanických zámků  a vysunutí podvozku použitím gravitační síly, tedy dá se říci "samospádem".
Točení klikou jsem viděl jen ve filmech a u I-16.....
Předpokládám, že Mria už měla hydraulický akumulátor ,popř. nouzový okruh hydrauliky. Těch noh co má...
(To by se chlapci utočili k smrti, než by podvozek vysunuli)

Carius

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 102
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #13 kdy: Červenec 03, 2009, 04:43:43 »
Nikolivě bylo to řešeno pomocí kliky.
Četl jsem to v knize ,myslím Nazdar orlové a nebo Droga zvaná letadla od  Jana Čecha.
Mohu se zeptat odud jste čerpal vy?

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Antonov An-225 (SSSR / Ukrajina)
« Odpověď #14 kdy: Červenec 03, 2009, 06:08:11 »
Ze své praxe, hochu. Dělám s tím už skoro celý život.
A mimochodem, pana Čecha znám osobně. Je to veselý chlapík a šprýmař. Rozhodně ale /a on s tím určitě bude souhlasit, bych nebral jeho šprýmy jako bernou minci. Občas i leccos zjednoduší a velkou hlavu si z toho nedělá.
Polud jsi četl Bigglese, nesnaž se létat tak, jak je to v knize. Zabiješ se pět minut po startu......  :)