Autor Téma: Westland Whirlwind (VB)  (Přečteno 3726 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Westland Whirlwind (VB)
« kdy: Říjen 25, 2008, 05:58:25 »
Westland Whirlwind

První britský jednomístný dvoumotorový stíhač, jehož prototyp vzlétl v roce 1937.Poháněn byl dvanáctiválcovými motory Rolls Royce Peregrine, které byly sice výkonné, ovšem značně nespolehlivé a s horšími výkony ve velkých výškách.Letou byl na svou dobu vyzbrojen mohutně - čtyři 20mm kanóny zajišťovaly velkou palebnou sílu.
Dodávky letectvu byly spožděny a zbylé zrušeny, tak se k útvarům dostalo asi jen 114 kusů.Využívaly je jen dvě squadrony a to  263.a 137., jež je využívaly od roku 1941 až do roku 1943.Letouny většinou používaly k doprovodům konvojů a útokům proti pozemním cílům, pro tyto účely byly dodatečně montovány dva závěsíky pro 250 librové pumy.
Celkově byl stroj rychlý, obratný a pilot měl vynikající výhled, avšak trpěl nespolehlivostí motorů, protože případné motory Merlin byly vyhrazeny pro jiné typy.
Technické údaje
Rozpětí: 13,72 m
Délka: 9,83 m
Plocha křídel: 23,22 m²
Hmotnost prázdná: 3768 kg
Hmotnost max.: 5175 kg
Rychlost: 580 km/h
Dostup: 9240 m
Dolet max.: 1300 km
Pohon: 2x motor Rolls-Royce Peregrine I
Výkon: 2x 885 hp
Výzbroj: 4x 20mm kanón; 453 kg bomb




Zdroje:
wikipedia.org
http://forums.simulation-france-magazine.com



Ampulle !!!

Petrz

  • Wehrmacht
    Hauptfeldwebel - podporučík
  • Příspěvků: 197
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #1 kdy: Říjen 13, 2009, 04:42:53 »
O letadla se sice zajímám jen okrajově, ale tohle mi přijde jako velmi zajímavý stroj. Měl bych takový laický dotaz. Proč se nepoužívalo(a asi nepoužívá) koncepce: dva motory uložené v trupu(jeden v předu a druhý vzadu)každý spojený(kardanovým) hřídelem s vrtulí v křídle. Podle mne by to vyřešilo např. menší obratnost a větší aerodynamický odpor dvoumotorových letounů. Je to až tak neřešitelná záležitost?(ptám se jako laik)
Je přežití na úkor slabších projevem síly, nebo slabosti ? Fakt, že tato společnost se přiklání k prvému a je založena na názoru, že zneužívání slabších je v pořádku a v souladu s lidskou přirozeností, popírá ty nejušlechtilejší a nejsilnější vlastnosti člověka- soucit, ochotu pomáhat a sdílet.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #2 kdy: Říjen 13, 2009, 05:41:08 »
Zastáncem hohoto řešení za první světové války byla firma Linke-Hofmann u svého pokusného bombardéru (neskončil slavně).

Já jsem také laik a nemám v tomhle nastudováno (snad jen zatím  :P), ale myslím si, že by to přineslo víc potíží než užitku.
Ideálně řešeno s druhou vrtulí to bylo pravděpodobně u Do-335.
Myslím, že by velké problémy dělal ten náhon vrtule. Takováto řešení s sebou obvykle nesou jen problémy v podobě častých poruch. Nevím jak moc pracuje křídlo u kořene, ale bál bych se při nějakých větších přetíženích různých pohybů a chvění. Nejsem si jistý jak by to pak nesla hřídel procházející křídlem.
Kdyby byly motory poblíž sebe, mohli nastat problémy s chlazením (He-177), kdyby byl druhý blíž k ocasu musel by být širší trup, který se tam jinak zužuje.
Jinak zrovna Whirlwind moc velký odpor u motorů mít nebude.
No berte to s rezervou, a buď doplňte, nebo vyvraťte   :)
Ampulle !!!

zelezny kriz

  • Wehrmacht
    Oberstleutenant - podplukovník
  • Příspěvků: 1443
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #3 kdy: Říjen 13, 2009, 06:01:24 »
Myslím si,že jsi na to káp,přenos kardanem i s jeho vibracemi a ůhlem vybočení by kořen křídla nebyl moc rád...Vznikly by zbytečné komplikace,které by těžko vyvážily výhody...Vím,že Air Cobra a její pohon vrtule  kardanem nebyl bez problémů a přitom pohon probíhal téměř rovně....

Medař

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 90
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #4 kdy: Říjen 13, 2009, 07:15:45 »
Ohledně tlačné vrtule také vznikl jeden problém a to katapultovací sedačky pro pilota.Němci s ní začali experimentovat u He 219(nevím jestli také u Do335 Pfeil).Myslím ale,že tato debata patří jinam.

Medař

  • Wehrmacht
    Unteroffizier - četař
  • Příspěvků: 90
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #5 kdy: Říjen 13, 2009, 07:18:42 »
Ohledně Whirlwindu:je zajímavé,že oproti Beaufighter či mosquitu je poměrně malý.Zajímalo by mě zda měl nějáký sestřel.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Westland Whirlwind (VB)
« Odpověď #6 kdy: Říjen 14, 2009, 06:44:37 »
Ohledně Whirlwindu:je zajímavé,že oproti Beaufighter či mosquitu je poměrně malý.Zajímalo by mě zda měl nějáký sestřel.
O jednom vím jednalo se o Arado Ar-196 a poškození Junkersu Ju-88. Jinak spíše než jako stíhací působili jako bitevní nad nebem Francie.