Autor Téma: Master/Martinet  (Přečteno 1281 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Messer

  • Slovenská armáda
  • Slobodník
  • Příspěvků: 36
Master/Martinet
« kdy: Září 28, 2008, 09:23:45 »
Pre RAF bol Master počas druhej svetovej vojny najdôležitejším pokračovacím cvičným lietadlom, aj keď to najskôr nikto neočakával. Prototyp s názvom Kestrel taktiež preukazoval  vynikajúce výkony. Ministerstvom letectva  však bol odmietnutý ako náročný a firma Miles musela v projekte pokračovať na súkromnej bázi. Keď sa v roku 1938 schyľovalo k vojne, RAF sa k firme Miles vrátil a uzavrel s ňou zmluvu na cvičné lietadlá v hodnote dvoch miliónov libier. Na pokyn ministerstva letectva bol Master Mk I (tak bolo lietadlo nazývané) vybavené motorom Kestrel-XXX s obmedzeným výkonom, čím bola oproti prototypu znížená rýchlosť o 113km/h. Po výstavbe výrobného závodu vo Woosley, bolo v období júla 1939 až septembra 1940 dodaných prvých 500 exemplárov. Výroba bola krátko zastavená po niekoľkých smrteľných nehodách. Neskôr bola znovu obnovená.  Pretože motory Kestrel neboli k dispozícii v požadovanom množstve, bol MK II vybavený, motorom Briston Mercury XX. Táto verzia bola považovaná za veľmi dobré cvičné lietadlo. Ale ani počet motorov  Mercury nebol dostatočný  a nasledovala verzia Mk III s pohonnou jednotkou Pratt & Whitney Twin Wasp Junior, ktorá bola zavedená do služby ešte pred Mk II. Ako posledná sa objavila verzia pre ťahanie cieľov z označením M.25 Martinet, ktorá bola  do služby RAF zavedená v roku 1942.
Tech. údaje
Max. rýchlosť- 389 km/h vo výške 1830m
Dolet  - 632 km
Dostup – 7650m
Hmotnosť – prázdna 1947 kg, max 2528 kg
Výzbroj – pevný guľomet Vickers ráže 7,7mm a cvičné pumy
Rozmery – Rozpätie: 11,89m
               Dĺžka:  8,99m
               Výška: 2,82m
               Nosná plocha: 21,83 m²

zdroj: Prospekty o Master/Martinet