Autor Téma: Tupolev Vachmistrov Zveno  (Přečteno 5644 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Messer

  • Slovenská armáda
  • Slobodník
  • Příspěvků: 36
Tupolev Vachmistrov Zveno
« kdy: Září 20, 2008, 03:22:44 »
Po experimentoch s klzákom upevnenom na krídlach lietadla Polikarpov R-1 navrhol Vladimír Vachmistrov využitie istého princípu aj pre kombináciu dvoch motorových lietadiel. Podstatou projektu, o jeho užitočnosti dokázal presvedčiť sovietske letectvo, bolo bombardovacie lietadlo nesúce pre potreby vlastnej potreby, niekoľko stíhacích strojov, ktoré by sa uvoľňovali iba v prípade potreby. V prvej kombinácii označenej Zveno 1 ( rusky: „článok reťaze“) boli použité dva upravené lietadlá I-4, upevnené po jednom nad každou polovicou krídla bombardovacieho lietadla. K ich vyťaženiu slúžila drevená rampa, po ktorej sa vyťahovali pomocou lán. Pokusy skončili úspešne a stroj bol potom ako Z-1a upravený pre dvojicu stíhacích lietadiel I-5. Pre ďalšie pokusy bol použitý nosič TB-3. Zveno Z-2 sa skladalo z kombinácie jedného TB-3 a troch I-5. Pre ďalšie pokusy bol použitý väčší nosič TB-3. Zveno Z-2 sa skladal z kombinácie jedného TB-3 a troch I-5. Dva z nich boli na krídle a jeden na trupe. TB-3 sa ako lietadlo- nosič výborne osvedčil. V ešte  ambicióznejšom projekte Z-5 visel pod trupom TB-3 na oceľovej hrazde lietadlo Grigorovič I-Z. Ihneď po uvoľnení sa mohol na hrazde opäť zachytiť, podobne ako aj americký Curtiss F-9C. Vyvrcholením projektu sa stala Aviamatka , ktorá niesla dva stíhacie stroje I-5 a dva I-16 a na hrazde jeden I-Z. Napriek ťažkopádnosti celej koncepcie, bola posledná verzia Z-7, ktorá niesla dva strmhlavé lietadlá I-16SPB, bojovo nasadená v druhej svetovej vojne. Zničila most cez rieku Dunaj pri meste Cenavoda v Rumunsku.
Tech. údaje TB-3/AM-34RN
Maximálna rýchlosť 245 km/h
Stúpavosť: 1000 m za 8 min
Dolet: 1000 km
Dostup: 7740 m
Hmotnosť: prázdna 11417 kg;  vzletová 18877 kg
Pohon: štyri piestové motory Mikulin AM-34RN, každý o výkone 611 kW
Výzbroj: po jednom guľomete ráže 7,62 mm vpredu, pod trupom, na chrbte trupu a na chrbte
Rozmery: Rozpätie 41,80 m
              Dĺžka: 25,10 m
              Nosná plocha: 234,50  m²
Zaujímavosti:
Prvý let pôvodnej zostavy Zveno Z-1 sa uskutočnil v Moninu 3. decembra 1931 s Vachmistrom na palube TB-1.
Pri prvom pokuse bol I-4 uvoľnený príliš skoro a prevrátil sa dozadu.
V.S Vachmistrov navrhol aj bombardovacie lietadlo nesúce osem rýchlych stíhacích strojov.
23.marca 1935 sa stíhacie lietadlo I-Z po prvý krát zavesil za letu pod TB-3
Za druhej svetovej vojny používala jedna jednotka Zvěna operné –celkom šesť TB-3 a dvanásť strmhlavých bombardérov I-16SPB.






zdroj:
aeroweb.lucia.it
www.ctrl-c.liu.se
www.aviation-history.com
airventure.de
aerostories.free.fr
www.century-of-flight.net
Prospekty o Tupolev Vachmistrov Zveno

Kolomaznik

  • US ARMY
  • Captain
  • Příspěvků: 340
  • Semper fi
    • rudy102.cz
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 8. červma 2009
Re: Tupolev Vachmistrov Zveno
« Odpověď #1 kdy: Září 20, 2008, 07:11:25 »
,,Zveno,, sestavy mi vždy přisli zajímavé a moc se mi to líbí... Co já vím jiný stát to takto daleko nedotáhl...
"http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://i37.tinypic.com/34es0vp.jpg" "http://www.rudy102.estranky.cz"
SEMPER FI - VŽDY VĚRNI!
Svět je velká koule, koulející se špatným směrem. Kolomaznik (Já)

von.erzgebirge

  • Wehrmacht
    Oberleutnant - nadporučík
  • Příspěvků: 432
  • Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. května 2009
Re: Tupolev Vachmistrov Zveno
« Odpověď #2 kdy: Červenec 10, 2009, 11:29:48 »
Ješte něco k vývoji a vojenskému využití  bombardovacího letounu Tupolev TB-3 a letounnech 2. sv. války na stránkách  http://www.letouny.estranky.cz/clanky/bombardovaci-letouny-sssr/tb
Budoucnost je jasná. To pouze minulost se stále upravuje.