Autor Téma: Gotha G IV (GER)  (Přečteno 5391 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Messer

  • Slovenská armáda
  • Slobodník
  • Příspěvků: 36
Gotha G IV (GER)
« kdy: Září 20, 2008, 09:57:39 »
Gotha G IV
Gotha G IV bola zaradená do výzbroje eskadry Kagohl , prezývanej „Englandgeschwander“, na jeseň roku 1916. Proti Anglicku vzlietla po prvýkrát 25.mája 1917 a denné nálety pokračovali až do 22.augusta; potom začali lietadlá vzhľadom k vysokých stratám, pôsobiť v noci. Celkové nálety nepriniesli očakávaný účinok, lebo nevedeli o demoralizácii britského obyvateľstva. K vlastnej obrane niesla Gotha dva guľomety, ktoré mali skupinám útočiacich lietadiel poskytovať dostatočnú palebnú silu k odrazeniu stíhacích lietadiel protivníka. Po prvých stratách, však Briti zosilnili obranu a vyvinuli účinnejšiu taktiku. Gothy síce spôsobili len relatívne  malé škody, ale tlak verejnosti donútil britskú vládu preložiť do Anglicka niekoľko stíhacích perutí, ktoré mali hrozbe náletov zabrániť. Od jesene 1917 sa preto Gothy objavovali iba v noci a stále hustejšie. K poslednému náletu proti Anglicku vzlietli v noci 19. na 20. mája 1918. Neskôr boli Gothy  ešte nasadené vo Francúzku, ale do histórie sa zapísali predovšetkým svojimi 22 náletmi proti Anglicku, pri nich zhodili celkom 84 745kg bômb.
Technické  údaje:
Výzbroj: dva pohyblivé guľomety Parabellum ráže 7,92 mm, bomby do celkovej hmotnosti 500 kg
Dolet: 491 km
Dostup: 6 500 m
Hmotnosť: prázdna 2 740 kg; vzletová max. 3975 kg
Rýchlosť: 140km/h vo výške 3660 m

zdroj: Prospekty o Gotha G IV

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Re: Gotha G IV (GER)
« Odpověď #1 kdy: Září 27, 2008, 01:26:06 »
Samotná továreň Gothaer vyrobila 55 týchto lietadiel. Neskôr v rámci licenčnej výroby dostala objednávku na 80 lietadel továreň Siemens-Schuckert Werke (SSW) a na 100 lietadel firma Luft-Verkehrs-Gesselschaft (LVG). Nakoľko Idflieg požadoval posilnenie konštrukcie, tak tieto licenčné lietadlá boli o niečo ťažšie a tým pádom výkony išli mierne dole.


Oproti typu G.III dostal G.IV klapky na všetky štyri krídla a poťah prekližkou na celom trupe. Tým sa lietadlo stalo lepšie ovládatelným a zároveň malo vyššiu pevnostnú charakteristiku.  Bola použitá vodeodolná prekližka a bombardér sa tak v prípade úspešného pristátia na vode mohol udržať niekoľko hodín na hladine. Lietadlo chránili dva resp. tri guľomety. Zadný guľomet strieľal pod lietadlo, pričom rozsah postreľovaného priestoru bol 25° horizontálne a 60° vertikálne. Tretí guľomet bol montovaný iba občas na brucho stroja.
Vzhľadom k letom vo výškach nad 4000 m mal každý člen posádky k dispozíci primitivny dýchací prístroj - nádobu s kyslíkom s ktorej sa dýchalo s trubičkou. Zaujímavým technickým riešením bolo elektrické vyhrievanie guľometov. 

Základné údaje:
Kategória: 2 plošný bombardér
Vyrobených kusov: okolo 240 kusov
Osádka: 3 muži (pilot, bombometčík a strelec)
Motor: 2 radové motory Mercedes D.IV o výkone 260 koní
Vrtuľa: dvojlistá drevená
Hmotnosť prázdna: 2400 kg
Hmotnosť vzletová: 3635 kg
Rozpätie horného krídla: 23,71 m
Rozpätie spodného krídla: 21,90 m
Dĺžka: 12,36 m
Výška: 4,30 m
Nosná plocha: 89,50 m2
Max. rýchlosť: 135 km/h
Cestovná rýchlosť: 110 k/h
Stúpavosť: 4,2 m/s
Dostup: 5000 m
Dolet: 700 km
Výdrž: 1 hodina a 30 minút
Výzbroj:
2x kulomet LMG 08/15 (Spandau) ráže 7,92 mm
300-500 kg bômb
zdroje:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Gotha_G.IV
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/199814#199814

Josef CETH

  • RAF
  • Warrant Officer
  • Příspěvků: 200
Re: Gotha G IV (GER)
« Odpověď #2 kdy: Únor 19, 2009, 08:33:12 »
Jo jo tato Gotha je jedna z mých nejoblíbenějších a co se týče konstrukce asi nejzdařilejší. A mezi špičku bombardéru do roku 1918  řadím ruský stroj Ilja Muromec konstrukce Igora Sikorskijho
Páteř snadno křupne, když se na ní dupne...