Autor Téma: Fokker D.IV (GER)  (Přečteno 2680 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Fokker D.IV (GER)
« kdy: Září 16, 2008, 05:09:45 »
Fokker D.IV



Fokker D.IV bol ďalším pokusom Martina Kreutzera na vylepšenie verzie D.I. Lietadlo dostalo silnejší radový motor Mercedes D.III o výkone 160 koní. Zástavba ťažšieho motora si vynútila zmeny na draku lietadla. Podobne ako u verzie D.III lietadlo tým narástlo a oťaželo.  Prototyp Fokker M.21 bol testovaný v Adlershofe v priebehu októbra 1916. Počas testov sa objavili problémy s horným krídlom a lietadlo bolo odoslané späť do továrne. Testy preukázali, že výkony sa oproti predchodcovi zvýšili iba nepatrne. Napriek tomu bolo lietadlo odsúhlasené pod armádnym značením D.IV. Výroba však bola  veľmi obmedzená a skončila po 44 kusoch. V čase dodania posledného kusu už boli lietadlá  prevedené na výcvikové účely. Zaujímavosťou je, že 4 kusy boli zakúpené Švédskym letectvom. 

Zakladné údaje:
Kategória: 2 plošný jednomiestny stíhací a pozorovací letún
Vyrobených kusov: okolo 44 kusov (vrátane prototypov)
Osádka: 1 muž
Motor: 6-valcový radový motor Mercedes D.III o výkone 120 kW (160 koní)
Vrtuľa: dvojlistá drevená
Hmotnosť prázdna: 606 kg
Hmotnosť vzletová: 840 kg
Rozpätie: 9,70 m
Dĺžka: 6,30 m
Výška: 2,75 m
Nosná plocha: 21,00 m2
Max. rýchlosť: 160 km/h
Stúpavosť: 5,6 m/s
Dostup: 5000 m
Výdrž: 1 hodina a 30 minút
Dolet: 220 km
Výzbroj:
2 synchronizované guľomety LMG 08/15 ráže 7,92 mm

zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.IV