Autor Téma: Fiat G.50 (Taliansko)  (Přečteno 4011 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Rastislaus

  • Slovenská armáda
  • Major
  • Příspěvků: 622
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 25. listopadu 2008
Fiat G.50 (Taliansko)
« kdy: Září 09, 2008, 07:13:20 »
 Prvé jednoplošné talianske lietadlo s uzavretým kokpitom a zaťahovateľným podvozkom, ktoré sa dostalo do výroby. Počiatky G.50 siahajú do roku 1935, prototyp vzlietol v roku 1937. G.50 mal rovnaký motor ako CR.42 (Fiat A.74 RC38) a bol iba o 33km/h rýchlejší. V septembri 1940 sa objavil G.50bis s dlhším doletom.
Operačná história -
Prvé G.50 boli dodané talianskemu letectvu v roku 1938. Toto výborne manévrovateľné lietadlo bolo jedným z najlepších lietadiel počas Španielskej občianskej vojny, po začiatku WW2 však už bolo podmotorované a zle vyzbrojené. Bolo postavených okolo 780 (791) kusov.
 118 G.50 bolo k dispozícii po vstupe Talianska do vojny, boli nasadené nad Britániou a v stredomorskom bojisku a v Severnej Afrike.
 Úspešné boli aj v službách Fínska, ktoré obdržalo 35 kusov G.50. Najúspešnejší pilot na G.50 bol O. Tuominen, ktorý dosiahol 23 vzdušných víťazstiev na tomto lietadle. Fínske Fiaty boli vyradené zo služby až v lete 1944.
Typy:
G.50 - prvá produkovaná verzia
G.50bis - G.50 s väčším doletom, 421 postavených
G.50ter - lietadlo s motorom Fiat A.76, jedno postavené
G.50V - lietadlo s motorom DB 601, jedno postavené
G.50bis A/N - dvojmiestny stíhací bombardér, jeden postavený
G.50B - dvojmiestna výcviková verzia
Používatelia - Chorvátsko (obdržalo cca. 15 kusov), Fínsko (obdržalo 35 kusov), Nemecko, Taliansko, Španielsko, Juhoslávia (1 "zdedené" po Chorvátsku)
Jediný G.50bis je k videniu v Srbsku, v Surčine.
Technické údaje -
Posádka: 1
Dĺžka: 7,79m
Rozpätie: 10,96m
Výška: 2,96m
Plocha krídiel: 18,2m2
Prázdna hmotnosť: 1975kg
Normálna hmotnosť: 2415kg
Max. vzletová hmotnosť: 2706kg
Motor: Fiat A.74 RC38 s výkonom 625kW
Max. rýchlosť: 472km/h
Cestovná rýchlosť: ?
Dolet: 670km
Dostup: 9835m
Výzbroj: 2x 12,7mm guľomet




Zdroj: Internet

Matouš

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 49
Re: Fiat G.50 (Taliansko)
« Odpověď #1 kdy: Únor 07, 2011, 05:01:17 »
Italové zpočátku dávali stíhačům velmi slabou výzbroj.. Což je hodně znevýhodňovalo ( např. M.C. 200- dva 12,7 mm kulomety), potom už dávali do křídel dva 7,7mm kulomety- to už bylo lepší. A u M.C. 205 už měli 2 kulomety 12.7 mm a 2 MG 151

Kageneck

  • Administrátor
  • Příspěvků: 2615
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 15. června 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 22. června 2008 Za 3 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno. 22. června 2009
Re: Fiat G.50 (Taliansko)
« Odpověď #2 kdy: Únor 07, 2011, 09:31:46 »
Jen pro ujasněnou.... myslíš dvě dvojice kulometů 7,7? Jinak mi to nedává smysl.
„Afrika, der Krieg ohne Hass“ Erwin Rommel

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Fiat G.50 (Taliansko)
« Odpověď #3 kdy: Duben 06, 2011, 12:12:54 »
Fiat G.50 Freccia v barvách finských sil z doby roku 1940