Autor Téma: k.u.k. Luftfahrtruppe (R-U)  (Přečteno 9795 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
k.u.k. Luftfahrtruppe (R-U)
« kdy: Září 03, 2008, 12:09:46 »

Luftfahrtruppe

Jednotky k.u.k. Luftfahrtruppe (LFT) 1914-1918
Letecké jednotky predstavovali úplne novú zložku v organizácii k.u.k. armády. Nakoľko o dôležitosti tejto novej zložky v armáde sa viedli značné diskusie, prevládal názor že lietadlá slúžia ako podpora ostatných druhov vojsk. Tento status však neumožnil počas celej vojny vznik nezávislého letectva. A tak letecké jednotky boli organizované niekde na úrovni roty, ktorej velil Haptmann resp. Rittmeister. Zaradené boli pod zemské veliteľstvá, kde za jednotky letectva zodpovedal Major vo výnimočných prípadoch Oberst. Tento stav sa však niekde vymikal zvyklostiam a vo velení boli aj nižšie šarže. Celkovo sa množstvo dokumentácie po rozpade ríše stratilo a získať dnes komplexný obraz o organizácii Rakúsko-Uhorského letectva - k.u.k. Luftfahrtruppe je dnes prakticky len ťažko dosiahnuteľné.




stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Re: Jednotky k.u.k. Luftfahrtruppe (LFT) 1914-1918
« Odpověď #1 kdy: Září 03, 2008, 12:29:53 »
Veliteľstvo k.u.k. Luftfahrtruppe  (1. október 1918)
Chef des Luftfahrwesens: GM Ing. Otto Freiherr Ellison von Nidlef
Stellvertreter des Chefs des Luftfahrwesens: GM Ing. Emil Uzelac
zugeteilt dem Chef des Luftfahrwesens: Oberst Freiherr von Abele
Popri bežných štábnych úradoch (napr. Kancelária šéfa štábu, Registratúra) boli šéfovi LFT podriadené nasledujúce oddelenia.

Abteilung I
veliteľ: Major des Generalstabskorps Josef Schitler
zložky:
Flieger-Gruppe
Luftschiffer-Gruppe
Nachrichten-Gruppe
Lichtbild-Gruppe
Transport-Gruppe

Abteilung II
veliteľ: Major des Generalstabskorps Ernst Cermák
zložky:
Personal-Gruppe
Wissenschaftliche Gruppe
Luftpost-Gruppe
Sanitäts-Referat

Abteilung III
veliteľ: Major des Generalstabskorps Walter Böhm
zložky:
Demobilisierungs-Gruppe
Heimatschutz-Gruppe
Wetter-Gruppe

Abteilung IV
veliteľ: Oberstleutnant Ludwig Leidl und Hauptmann Bruno Metlitzky
zložky:
Flugzeug- und Motoren-Gruppe und Waffenwesen
Material- und Kontroll-Gruppe
Radio-Gruppe
Bau-Gruppe
Auto-Gruppe
Luftschiffbau-Gruppe


rase

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2848
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Jednotky k.u.k. Luftfahrtruppe (LFT) 1914-1918
« Odpověď #2 kdy: Září 05, 2008, 12:15:30 »
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757

Holt

  • k.k. Landwehr
  • Infanterist
  • Příspěvků: 10
Re: k.u.k. Luftfahrtruppe (R-U)
« Odpověď #3 kdy: Srpen 08, 2011, 06:08:04 »
Jen pro doplnění:

Podmínky pro udělení odznaku Polního pilota v době války (zkrácené).

Absolvování 10 dvouhodinových letů proti nepříteli.
Starty a přistání mají být hladké a pilot musí ovládat všechny typy letounů u jednotky, zvláště za špatného počasí a na malém, překážkami obklopeném, letišti.
Pilot musí znát předpisy o motorech a jejich údržbu a odstraňování případných poruch.
Musí znát typy nepřátelských letadel a ovládat kulomety.
Musí umět pracovat s kompasem a umět čtyřmi způsoby určit kurz.


P.S.: Mraveniště a lišejníky se nepočítali... :)
"No ovšem!  Kdo je mrtvej, ať se přihlásí do tří dnů u korpskomanda, kvůli řádnému vysvěcení!" - Feldkurát Katz, Osudy dobrého vojáka Švejka

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2046
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: k.u.k. Luftfahrtruppe (R-U)
« Odpověď #4 kdy: Září 22, 2011, 10:30:47 »
Počátky rakousko-uherského letectva se datují k roku 1893, kdy vznikla první balónová jednotka (Militär-Aeronautische Anstalt), jež byla roku 1912 reorganizována. Prvními piloty vojenského letectva se stali soukromí vzduchoplavci bez jakékoliv vojenské přípravy. V době vypuknutí války disponovaly letecké síly Rakouského mocnářství 10 balóny, 39 letu schopnými různými typy letadel a 85 piloty a pozorovateli. Ke konci roku 1914 se podařilo shromáždit 147 letu schopných strojů, umístěných ve 14 operačních jednotkách na osmi stálých letištích.

Rakousko-uherské letecké síly byly umístěny především na území, z nichž šlo provádět údery proti sousedům mocnářství: Rumunsku a Rusku a zároveň proti Srbsku, Albánii a Černé Hoře. Z těchto nepřátel představuje důstojného protivníka pouze carské Rusko a to i přesto, že v průběhu celé světové války vyprodukovalo pouze 4500 letadel, což bylo početně více než R-U letectvo, které se ovšem mohlo opřít o podporu svých německých kolegů.

Po vstupu Itálie do války v květnu 1915 na straně Dohody byla proti Rakousku-Uhersku otevřena nová fronta a to se státem, který se mohl chlubit jedněmi z největších leteckých sil v Evropě po Německu, Francii a Británii. Ovšem operační činnost v oblasti Alp byla smrtelně nebezpečnou pro obě strany. Boje na italské frontě byly poměrně nebezpečné a rakousko-uherští letci se stali pro Italy vyrovnaným či lepším protivníkem. Italské ztráty narůstaly a proto musela být do země povolána francouzská stíhací jednotka.

Hlavním úkolem obou letectev na počátku konfliktu se na italské frontě stalo pozorování nepřátelských pozic, navádění dělostřelecké palby a její vyhodnocování. Ojediněle bylo bombami zaútočeno na silniční a železniční uzly. Pro představ, veškeré bojové operace probíhaly výhradně ve výškách 2000 - 5000 metrů. Pod 2000 metrů totiž hrozil náraz do některých z alpských velikánů, zatímco ve výškách nad 5000 metrů byla stálá oblačnost.

Roku 1916 představitelé R-U letectva volali po reorganizaci a vytvoření 48 různých perutí do konce téhož roku. Výsledkem ovšem bylo pouze 37 ,,plně" vybavených a bojeschopných jednotek. Například v bombardovacích jednotkách sloužilo několik jednomístných stíhacích letounů, určených k doprovodu bombardérů, aby byly zvětší části naplněny stavy. Během téhož roku se ukázalo jako více než potřebné disponování větším počtem pozorovacích letounů.

V roce 1917 se počet leteckých škol v Rakousku-Uhersku rozrostl na 14 s 1134 leteckými absolventy. Rozšíření programu mělo získat až 68 perutí různého určení. Přesto na italském nebi trpěly letecké síly mocnářství pod drtivou převahou italského letectva jak po stránce materiální, tak i po stránce morální.

..Doma" to nebylo o nic lepší, v zázemí se stále nacházely letecké základny, které neměly dostavěné hangáry a většina leteckého personálu bydlela ve stanových městečkách.


Do 19. června 1917 se situace zhoršila do té míry, že mocnářské letectvo nebylo schopné účinně zasáhnout proti protivníkovým silám. Například proti náletu italských letadel na rakouské pozice v počtu 61 bombardérů a 84 stíhaček vzlétla pouze trojice rakouských stíhačů. Na počátku září posílá italské letectvo na akce proti rakouským cílům až 200 letadel denně. Ovšem hlavní posilu pro Dohodu na italské frontě zaznamenaly čtyři stíhací perutě britských sil (RFC - Royal Flying Corps). Zimní období později plně omezilo činnost mocnářského letectva na minimum.

K roku 1918 dosahuje císařské letectvo svého pomysleného vrcholu, když disponuje 100 perutěmi s více než 1000 pilotů. Produkce letadel za rok 1918 činí plných 2378 kusů. Ovšem stažení německých perutí na západní frontu podlamuje Rakušanům nohy. V červnu 1918 disponuje císařovo letectvo sice 77 perutěmi (Fliky), z toho je ovšem pouze 16 stíhacích. Většina je výcvikového charakteru či kombinace bombardovací-stíhací.

26.října se do vzduchu vznáší přes 400 dohodových letadel s cílem vybojovat nadvládu nad bojištěm. Rakousko-uherské letectvo odpovídá vysláním pouhých 29 letadel. Více nebylo schopno nasadit. Příměří a rozpad Rakouska-Uherska znamenal i konec k.u.k. Luftfahrtruppe.

Během roku 1918 ztratila LFT průměrně 50 letců každý měsíc.
Žalostný stav zhoršil ještě fakt, že tyto ztráty nebylo čím nahradit.


Albatros D.III rakousko-uherského letectva


Písmenný systém členění leteckých rot:
"D" (Divisions-Fliegerkompanie)  sloužila k podpoře pozemních vojsk a k dělostřeleckému průzkumu na stupni divize se čtyřmi (na východní frontě), respektive s pěti (na italské frontě) operačními a dvěma uloženými pozorovacími a několika stíhacími letouny. K 30. lednu 1918 byl počet operačních strojů u všech "D-rot" změněn na šest, z toho byly čtyři letouny průzkumné a dva stíhací, všechny určeny k ochraně a podpoře infanterie.

"F" (Fernaufklärungs-Fliegerkompanie) plnila průzkumné úkoly se šesti dvoumístnými pozorovacími a dvěma stíhacími letouny, od 30. ledna 1918 pak teoreticky s osmi moderními průzkumnými stroji.

"J" (Jagd-Fliegerkompanie) jednalo se o čistě stíhací jednotku, která složená ze tří menších podskupin zvaných "Kette" se šesti letouny, celkem tedy osmnácti stíhacími letadly. Každá "J-rota"sestávala ze
-šesti pilotů-důstojníků (velitel a zástupce u každé "Kette")
-technického důstojníka
-administrativního důstojníka
-dvanácti pilotů-poddůstojníků
-osmnácti mechaniků
-čtyřiapadesáti osob pomocného personálu

Minimální nutný počet mužstva byl později oficiálně snížen na .
-velitele (pilota-důstojníka)
-administrativního důstojníka
-technického důstojníka
-šest pilotů-poddůstojníků
-138 členů pozemního personálu, z toho čtyřiadvacet poddůstojníků.


"G" (Grossflugzeug-Geschwader / G-Flik) byl určen k bombardování se dvěma "Staffel" po šesti vícemotorových letounech a celkem se čtyřmi doprovodnými stíhačkami. V praxi ovšem funkci bombardérů často přebíraly víceúčelové a velice rozšířené stroje typu Hansa-Brandenburg C.I.

"Rb" (Rheinenbild-Fliegerkompanie) byla určena k pásovému fotografování - pořízené letecké snímky bylo možné uspořádat v řadě za sebou tak, že zabíraly značnou část sledovaného území a vytvářely tak výřez, který je dnes možné srovnávat s leteckými fotomapami.

"P" (Photoaufklärungs-Fliegerkompanie) sloužily výhradně k fotografickému průzkumu. Využívaly upravené jedno či dvoumístné stíhačky s fotografickým přístrojem na palubě.

"K" (Korps-Fliegerkompanie) byly nasazovány k podpoře pozemních sil na úrovni sboru. Disponovaly devíti moderními průzkumnými letouny. Část z nich byla v posledním válečném roce zformována nově, část vznikla přeměnou z "D-rot".


Podmínky pro udělení odznaku Polního pilota v době války (zkrácené):
 - Absolvování 10 dvouhodinových letů proti nepříteli.
 - Starty a přistání mají být hladké a pilot musí ovládat všechny typy letounů u jednotky, zvláště za špatného počasí a na malém, překážkami obklopeném, letišti.
 - Pilot musí znát předpisy o motorech a jejich údržbu a odstraňování případných poruch.
 - Musí znát typy nepřátelských letadel a ovládat kulomety.
 - Musí umět pracovat s kompasem a umět čtyřmi způsoby určit kurz.


Letadlo typu Albatros B.I (Ph). Východní fronta, rok 1914/1915.
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2046
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: k.u.k. Luftfahrtruppe (R-U)
« Odpověď #5 kdy: Září 22, 2011, 08:21:47 »
Přehled jednotek K.u.k Luftfahrtruppe

Číslo    Příloha / umístění
Flik 1    2.AK na Stanislau, Besztercze, Homok Balvanyos, 7.AK na Kimpelung, as D 2.ISA na Lees, as J XIX.Korps v Tiraně, Igalo
Flik 2    2.AK na Brezowo Polje, as D 2.ISA na Haidenschaft, Veldes než 6.AK na Pianzano, San Pietro in Campo, Belluno
Flik 3    2.AK na Brazanowa přeměněna D, J, jak se na 10.AK Gardolo, Romagnano
Flik 4    2.AK na Rogatica, as D 2.ISA na Wippach než 6.AK v San Maria la Longa, Giai, Gajarine
Flik 5    3.AK Abschnitt Lípa na Nisko, as D a později jako F s ISA v San Lorenzo na sever od Codreipo
Flik 6    XIX.Korps Igalo, Fjeri, as F v Tiraně
Flik 7    3.AK na Nisko než 11.AK na Pergine, převáděl do D pro 7.AK na Oroscheni, as J 10.AK na Gardolo
Flik 8    2.AK na Radymno, pak ISA podél Isonzo přeměněna D 2.AK Easternfront, než 11.AK na Feltre
Flik 9    2.AK na Kevevara, převáděl do D, než jako J 11.AK na Ospedaletto
Flik 10    3.AK na Lubszow, Cieszanow, as D 10.AK na Gardolo je transformován do F
Flik 11    3.AK na Stanislau, sklon pak převáděl do vývoje v 11.AK v San Giustina pak převáděl do F na Feltre
Flik 12    ISA na St.Veit, Wippach pak převáděl do vývoje a později P podél Piavy nakonec přeměněn na Rb Cleris nedaleko San Vito
Flik 13    2.AK Csik Taplocza, as D 1.AK na Proskurow než jako J XIX.Korps v Tirana
Flik 14    2.AK v Krásné přeměněna D pak do J na 11.AK na Feltre
Flik 15    5.AK srbské frontě; 11.AK v Levico je transformován do vývoje a později do F
Flik 16    11.AK na Seebach nedaleko Villachu je přeměněna D pak u Feltre transformována na K
Flik 17    10.AK na Gardolo, přeměněn na D Pergine opět Gardolo
Flik 18    2.AK na Czeremkow transformována do vývoje a později do P v Oděse
Flik 19    ISA Haidenschaft transformován do vývoje a později do K na Ghirano
Flik 20    HG Linsingen na štěstí než přeměněna na Zloczow D, na konci roku 1918 transformovala na na J pro 11.AK, ale nepřišel do akce
Flik 21    11.AK na Gardolo přeměněna D pak Pergine a tam přeměněna K
Flik 22    3.AK na Michaloesky, ISA v Corbolone, že se nejprve transformována do vývoje a později do K
Flik 23    ISA na Prosecco, na Divacca přeměněn D než 10.AK na Gardolo
Flik 24    11.AK na Pergine, je transformována na D
Flik 25    2.AK na Zborow, Jezierna později přeměněn D do F v Birzula
Flik 26    2.AK na Horodenka, Zastawna přeměněn D; 2.ISA v San Giacomo di Veglia, as S 6.AK ještě v San Giacomo di Veglia
Flik 27    3.AK na štěstí, jak D 10.AK na Gardolo a později přeměněna F v San Vendimiano
Flik 28    2.ISA na Prosecco přeměněna na D Ajello než 6.AK v San Godega di Urbano
Flik 29    2.AK na Stanislau než 1.AK na Braila, rozpustil a znovu postaven jako Flik 104g
Flik 30    7.AK na Marmaros Szigeth přeměněna D, J, jak se na 6.AK Aviano, La Comina, San Pietro in Campo, San Giustina
Flik 31    1.AK na Kezdi Vasarhely, přeměněn na D ISA v Lees, než 11.AK na přední tyrolských, přeměněn na P Ospedaletto
Flik 32    1.AK na Karansebes než ISA v Haidenschaft, as D na Wippach, Mansue
Flik 33    1.AK na Pipera, Gyergyo Szarhegy, rozpustil a znovu postaven jako Flik 105G
Flik 34    ISA na St.Veit, Wippach je přeměněna D pak u San Maria la Longa, cIAI
Flik 35    1.AK na Karansebes, ISA St.Veit je přeměněna D pak u San Maria la Longa, později Motta di Livenza se do K
Flik 36    1.AK na Karansebes, Pipera, Braila, Csik-Szerada, na 11.AK přeměněna D než u K Novaledo
Flik 37    2.AK na Rozniatow, Zastawna, as D ISA podél Piavy pak jako P u San Lorenzo
Flik 38    7.AK na Akna Slatina, Marmaros Szigeth, as D 2.ISA St.lorenzo na severovýchodě Cedroipo, 6.AK v San Vendimiano
Flik 39    1.AK na Csik Szereda, as D 11.AK na Seebach nedaleko Villachu, ISA v Lees pak znovu 11.AK na Feltre je transformována na P
Flik 40    7.AK na Besztercze, as D 2.ISA v La Comina jihovýchodně od Roveredo než jako P 6.AK v San Giacomo
Flik 41    Fomed jako J na ISA na Sesana, Ajello, Campoformido, Torresella, Kisa v Porto Buffole
Flik 42    tvořen jako J na ISA na Sesana, Prosecco, Beligna, Campoformido, 6.AK na Casarsa, Motta di Livenza, Pianzano
Flik 43    2.AK na Wladimir Wołyński na 4.AK a tam do D, J, jak na ISA San Lorenzo, Mansue, Porto Buffole, Fossabiuba, Aviano
Flik 44    1.AK na Szent Katolna, as D Kisa na Pramaggiore je transformována na K
Flik 45    11.AK na Bruneck, přeměněn v Levico D, pak do S na Feltre
Flik 46    ISA na Divacca přeměněna na D Cinto Ciamaggiore pak do F a konečně do P
Flik 47    2.AK na Krásné, jako D 11.AK na Seebach nedaleko Villachu potom jako F 6.AK na Pianzano
Flik 48    11.AK v Pergine, že se nejprve přeměněn D pak do S
Flik 49    7.AK na Akna Slatina, as D ISA na Navole a pak převáděl do F v Ghirano
Flik 50    7.AK na Besztercze, Kolomea, as D ISA na Haidenschaft a tam přeměněna S v San Martino
Flik 51    tvořen jako J na ISA na Haidenschaft, Ghirano, Porto Buffole, Campoformido
Flik 52    tvořen jako D v 7.AK na Imecsfalva, Kezdi Vasarhely, 6.AK na Giacomo, San Fior di Sopra
Flik 53    tvořen jako D v 2.ISA na Lees, San Pietro in Campo, 6.AK na Belluno, San Giustina
Flik 54    tvořen jako D v 10.AK na Oberloitsch, Gardolo, Campomaggiore
Flik 55    tvořen jako J na ISA na Haidenschaft, 11.AK Pergine
Flik 56    tvořen jako J na 11.AK na Seebach nedaleko Villachu, 2.ISA na Campoformido, San Fior di Sopra, 11.AK na Feltre, 6.AK na Pianzano
Flik 57    tvořen jako D v 11.AK na Oberloitsch, jako F 6.AK na Godega a tam přeměněna Rb
Flik 58    tvořen jako D v ISA na Haidenschaft, Casarsa, jako F Kisa na Ghirano
Flik 59    tvořen jako D v 2.ISA v San Giacomo, as S 6.AK ještě na San Giacomo
Flik 60    tvořen jako J na 11.AK na Grigno, Feltre
Flik 61    tvořen jako J na ISA na Motta di Livenza, Ghirano
Flik 62    tvořen jako D v ISA na San Martino, je transformována na K
Flik 63    tvořen jako J na ISA na Motta di Livenza, Porto Buffole, Istrago
Flik 64    tvořen jako D v XIX.Korps na Igalo, přeměněn na F Fjeri, Tirana
Flik 65    tvořen jako D v 6.AK v San Giustina
Flik 66    tvořen jako D v ISA na Casarsa, 11.AK na Feltre
Flik 67    tvořen jako D v 6.AK na Gajarine, je transformován do S
Flik 68    tvořen jako J na 6.AK na Campoformido, San Godega, Aviano, San Giustina
Flik 69    tvořen jako D v ISA v Gajarine, je transformován do S
Flik 70    tvořen jako D v 6.AK v San Godega, přeměněn na P San Giacomo
Flik 71    tvořen jako D v ISA v Giai, je transformován do S
Flik 72    tvořen jako J na 6.AK v San Fior di Sopra
Flik 73    tvořen jako D v 10.AK na Croviana
Flik 74    tvořen jako J na 6.AK v San Fior di Sopra
Flik 75 - 80    plánované a existoval v souborech, ale nedostatek kvalifikovaných pracovníků a vybavení předešel nějaké akci před koncem války
Flik 101g    ex Fluggeschwader I (FLG I), ISA na Divacca, 11.AK na Gardolo, HG Boroevic v San Giustina, Pordenone
Flik 102g    6.AK v Aviano, Roveredo
Flik 103G    Kisa na Roveredo, Aviano
Flik 104g    ex Flik 29, Kisa na Roveredo, Aviano
Flik 105G    ex Flik 33, Kisa na Roveredo, Aviano


Kuk Fliegerersatzkompanien (Flek)
=Výcviková jednotka rakousko-uherského letectva

Číslo    Příloha / umístění
Flek 1    Aspern, Ujvidek
Flek 2    Wiener Neustadt v počátkem roku 1918 převedena do Campoformido
Flek 3    Graz - Thalerhof
Flek 4    Szombathely
Flek 5    Szeged - Rokus
Flek 6    Wiener Neustadt
Flek 7    Parndorf
Flek 8    Wiener Neustadt
Flek 9    Arad
Flek 10    Krakau - Rakowice
Flek 11    Mostar
Flek 12    Klagenfurt
Flek 13    Lugos
Flek 14    Rajlovac
Flek 15    Arad
Flek 16    neznámá
Flek 17    Przemysl - Hureczko
Flek 18    Koloszvar
Flek 19    Campoformido
Flek 20    Neumarkt
Flek 21    Seebach u Villach
Flek 22 g    Strasshof der Nordbahn (Dolní Rakousko)

Školní a vzdělávací zařízení pro piloty
Fliegeroffiziersschule (Flosch)    Wiener Neustadt
Feldfliegerschule 1 (Feflisch 1)    Campoformido (HG Boroevic - Flek 19)
Feldfliegerschule 2 (Feflisch 2)    Neumarkt (HG Conrad / Erzherzog Joseph - Flek 20)
Feldfliegerschule Arad    Arad - se tvořil z výcviku skupin Flek 9 a Flek 15.května 1918
Jagdfliegerschule    Wiener Neustadt (Flek 6)
Feldbeobachterschule    Campoformido (Flek 2) - i pro důstojníky pozorovatele balón!
Artillerieflieger-Lehrkompanie    Istrago (Artillerie-Schießschule - Kisa)
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/