Autor Téma: Iljušin Il-62 (SSSR)  (Přečteno 17956 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Iljušin Il-62 (SSSR)
« kdy: Srpen 25, 2008, 07:43:00 »
Iljušin Il-62

IL-62
Motor: čtyři proudové motory Ljulka AL7
Rozpětí: 42,5  m
Délka: 53,11  m
Výška: 12,35 m
Nosná plocha: 279,55 m2
Šířka pasažérské kabiny: 3,49  m
Výška pasažérské kabiny: 2,11 m
Hmotnost: 69 400  kg
Vzletová hmotnost: 161 600  kg
Maximální rychlost : 900 km/h
Cestovní rychlost: 820 km/h
Minimální rychlost: km/h
Maximální rychlost stoupání:  m/min
Dolet: 10 000 km
Dostup: 10 000 až 12 000 m
Posádka: 5
Náklad: 138 až 186 pasažérů
První vzlet sériového stroje: 1966
   Il-62 se řadí mezi druhé pokolení současných proudových dálkových dopravních letadel. Za jeho vznikem stála poptávka na přepravu pasažérů na velké vzdálenosti. V roce 1960 Aeroflot vypracoval požadavky k dálkovému letadlu, na jejich základě OKB S.V. Iljušina začala projektovat letoun Il-62.
   Bylo vybráno schéma dolnoplošného stroje se šípovým křídlem, ocasními plochami ve tvaru písmene T a umístěním čtyř proudových motorů do zadní části trupu. Poprvé v Sovětském Svazu byl na motorech uplatněn reversní chod motoru.
   Zvláštností stroje byla existence doplnitelného ocasního podpůrného podvozku, která umožnila ulehčit nakládání a vykládání stroje a dala možnost umístit základní vybavení spojené s motory v ocasní části stroje.
   První let uskutečnil prototyp stroje 3.ledna 1963 a v polovině roku 1967 absolvoval letové přezkoušení, které bylo ukončeno v září téhož roku a stroj byl schválen pro letecký provoz na dopravních linkách. Vyráběl se v letech 1966 až 1973.
   Celkem bylo vyrobeno 250 kusů všech variant stroje Il-62. V roce 1996 ještě létalo 180 z nich.
Kabina stoje
   
Ve službách ČSA

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Iljušin Il-62
« Odpověď #1 kdy: Srpen 25, 2008, 07:43:32 »
Iljušin Il-62M
IL-62M
Motor: čtyři proudové motory Solovjev D-30
Rozpětí: 42,5 m
Délka: 53,11 m
Výška: 12,35 m
Nosná plocha: 279,55 m2
Šířka pasažérské kabiny: 3,49  m
Výška pasažérské kabiny: 2,11 m
Hmotnost: 71 500 kg
Vzletová hmotnost: 165 500 kg
Maximální rychlost : 900 km/h
Cestovní rychlost: 820 km/h
Minimální rychlost: km/h
Maximální rychlost stoupání:  m/min
Dolet: 11 050 km
Dostup: 10 000 až 12 000 m
Posádka: 5
Náklad: 138 až 198 pasažérů
První vzlet sériového stroje: 1971
Dalším rozvojem letounu se stala verze Il-62M, odlišující se zvětšenou úsporou paliva a zlepšenými letovými vlastnostmi.
   Il-62M měl oproti předchůdci silnější motory, zlepšenou aerodynamiku gondol motorů. Do směrovky byla umístěna vertikální nádrž o obsahu 5 000 litrů. Letoun byl vybaven také více efektivními dvoučinnými klapkami, zdokonalen byl i systém řízení. V roce 1974 Il-62M úspěšně prošel přezkoušením a zařadil se mezi nové typy u leteckých společností.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #2 kdy: Srpen 25, 2008, 08:38:05 »
Havárie Iljušin Il-62 OK-DBF - přepis protokolu o havárii
   Dne 19.srpna 1975 ve 22.13 GTM havarovalo letadlo ČSA Il-62, im. zn. OK-DBF, 16 km severozápadně od mezinárodního letiště Damašek.
   Letadlo se nacházelo na pravidelném letu číslo 540 z Prahy do Teheránu se zastávkou v Damašku a Bagdádu. Odlet z Prahy byl 18.36 GTM se 117 cestujícími a s jedenáctičlennou posádkou na palubě. Cesta probíhala normálně. Letadlo bylo předáno ústředí řízení letu v Damašku věží v libanonském Bejrútu krátce po jeho přeletu. Spojení navázalo s řídícím centrem Damašek ve 22.02 GTM. Oznámilo, že je v letové hladině 210 a že sestupuje do hladiny 110, hlásilo vypočítaný čas přeletu ve 22.05. Letadlo obdrželo informace, že v používání je dráha 23 pravá a samozřejmě počasí: vítr 230° 10 kts, jasno, dohlednost dobrá, QNH 1010 mb. Letadlo potvrdilo příjem opakováním informace. Bylo povoleno přiblížení na VOR na dráhu 23 pravá. Těsně před 22.09 hlásilo letadlo věži, že se připravuje na VOR. Bylo mu povoleno pokračovat a dány meteorologické informace. Potvrdilo příjem, opakovalo dráhu v používání a QNH 1010 mb.
   To bylo poslední spojení s letadlem. Letadlo havarovalo asi ve 22.13 při základní zatáčce ke konečnému přiblížení. První informace o katastrofě přišly asi ve 22.15 od pozorovatelů z místa blízko nehody.
   V letadle zahynulo 115 cestujících a 11 členů osádky, 3 cestující katastrofu přežili. Letadlo bylo zničeno nárazem do země a následným požárem.
   Magnetická páska letového zapisovače byla zcela zuhelnatělá v důsledku vysoké teploty a nemohla být dekodována, nebyly získány žádné užitečné informace. Byly nalezeny dva přístrojové panely, z nichž jeden obsahoval dobře zachovalý výškoměr, který byl identifikován jako výškoměr prvního pilota. Nastavení výškoměru bylo 1010 mb, což byla hodnota, kterou udávala oblast i věž v Damašku.
   Letadlo bylo na přechodu přiblížení mezi VOR a ILS. Minimální výška, na kterou letadlo mohlo v této fázi sestoupit, byla 3200 stop (1060 m). Nebylo nalezeno žádné vysvětlení, proč letělo asi 1200 stop pod minimální výškou. Důkazy, získané zdravotnickou prohlídkou, nasvědčují tomu, že letoun řídil druhý pilot, zatímco velitel letadla byl před smrtí v uvolněném stavu. Byla uvážena možnost omylu druhého pilota v rozlišení nastavení QFE a QNH zejména s ohledem na skutečnost, že nastavení QFE se normálně používá na domovském letišti a na jiných letištích v socialistických zemích. Kromě výškoměru velitele není známi, co ukazovaly ostatní výškoměry.
   Na palubě letadla nedošlo ani k požáru, ani k explozi před nárazem do země a žádná část letadla se od něho před nárazem neoddělila.
Skutečná příčina nehody nemohla být zjištěna. Pravděpodobnou příčinou byla okolnost, že si osádka nebyla vědoma situace, že letadlo sestoupilo při přiblížení pod bezpečnou výšku.

Rastislaus

  • Slovenská armáda
  • Major
  • Příspěvků: 622
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 25. listopadu 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #3 kdy: Srpen 25, 2008, 09:27:52 »
Citace
se 117 cestujícími a s jedenáctičlennou posádkou
Citace
V letadle zahynulo 115 cestujících a 11 členů osádky, 3 cestující katastrofu přežili.
??? Chyba, prežiť mohli len dvaja.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #4 kdy: Srpen 25, 2008, 10:30:32 »
??? Chyba, prežiť mohli len dvaja.
Jo to je otázka, kolik jich tam bylo. To je přepis protokolu a kde se stala chyba v počtech, se už asi nikdo nedozví. Pokud tam teda nebyl tzv. dozor ;) to nebyl ani cestující a ani člen posádky, ale o tom se můžeme jen dohadovat, mohlo jít, ale také o překlep zapisovatele.

Johanka

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #5 kdy: Leden 16, 2009, 06:06:25 »
Jo to je otázka, kolik jich tam bylo. To je přepis protokolu a kde se stala chyba v počtech, se už asi nikdo nedozví. Pokud tam teda nebyl tzv. dozor ;) to nebyl ani cestující a ani člen posádky, ale o tom se můžeme jen dohadovat, mohlo jít, ale také o překlep zapisovatele.
V tom letadle zemřel můj dědeček, byl jedním z členů posádky- pilot. Přežili dva lidé- mladý student a asi půlroční miminko, jako zázrakem. A to letadlo bylo ve skutečnosti sestřeleno...Babičce to sdělil člen tehdejší české vyšetřovací komise asi rok po havárii. Student, který přežil, tuto verzi potvrdil...Nikdy už se to ale stoprocentně nedokáže.

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #6 kdy: Leden 19, 2009, 06:22:30 »
Nevíte na co má pod zádí to kolečko na dlouhé noze?
Pomocné "kolečko", vzhledem k extrémnímu namáhání zadní části draku se používalo k odlehčení zadní části během odstavení stroje.
Jinak pro fajnšmekry, bývalý národní dopravce NDR, Interflug použil jednu Il-62 jako muzeum. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, ale skutečnost jak se na dané místo dostala již zvláštní je.
http://www.youtube.com/watch?v=Lkl3jGxCKUI

Zmiňovaný OK-DBF před havárií v Damašku
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #7 kdy: Únor 16, 2009, 05:39:12 »
Dělali jste někdy kity letadel? A nešly vám vyvážit ať jste dělali co dělali?Neustále "padalo na ocas". Tak proto je na IL 62 to zadní kolečko.Aby na zemi,kdy za SAT bylo palivo a současně nakládali letoun se letadlo nepřeklopilo,což se v Praze na TU 134A skutečně stalo.Ono totiž v těch krajinách,kam IL 62 létaly velice těžce vysvětlujete,že nejprve se musí vyložit zadní bagáž.... Ony ty 4 dvigatěly určitě něco váží a je to jinak,když jsou na zádi a ne pod křídlem.  Ach jo,zase ta fyzika... :) :)

pospec

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2048
  • Se Sovětským svazem, padla bída na zem...
    • Pospec-blog
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #8 kdy: Únor 23, 2009, 02:05:27 »
A to letadlo bylo ve skutečnosti sestřeleno...Babičce to sdělil člen tehdejší české vyšetřovací komise asi rok po havárii. Student, který přežil, tuto verzi potvrdil...Nikdy už se to ale stoprocentně nedokáže.
Pokud ale bylo sestřeleno jak tvrdíš, tak jaký byl důvod a kým??? Já to vidím na teroristi, ale nedává mi to smysl....
Platí přímá úměrnost: čím více se snažím, tím horší je výsledek...
Navštivte můj blog: http://pospec-blog.blogspot.com/

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #9 kdy: Únor 23, 2009, 11:28:05 »
Mluví se o tom  také takto.Ale také o chybě pilotáže.Přiblížení na přistání v Damašku nepatří zrovna mezi jednoduché.A to se už dnes  létá ze západní strany.V době katastrofy se to oblétávalo z východu a řízení letového provozu mělo jen primární radar,/možná že i ten ne./ Ono v té oblasti se řídí mnohdy provoz tak,že dipečer se ptá na vzálenost a směr od letiště a podle toho povoluje klesání.A pokud se sešla dvě  letadla proti sobě,kdy jedno klesalo do Damašlu a druhé stoiupalo od Damašku,v étéru nebylo nic jiného než neustálé dotazy na polohu. V oklolí letiště jsou i kopce,které samozřejmě v noci nejsou vidět... Ale to vše jsou jen dohady a spekulace o možné příčině neštěstí....

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #10 kdy: Červen 12, 2009, 09:38:27 »
V tom letadle zemřel můj dědeček, byl jedním z členů posádky- pilot. Přežili dva lidé- mladý student a asi půlroční miminko, jako zázrakem. A to letadlo bylo ve skutečnosti sestřeleno...Babičce to sdělil člen tehdejší české vyšetřovací komise asi rok po havárii. Student, který přežil, tuto verzi potvrdil...Nikdy už se to ale stoprocentně nedokáže.
Pokud byl CPT Gajdoš skutečně tvým příbuzným, zajisté by jsi nám mohl přiblížit, jak moc mohl nehodu ovlivnit vztah kapitána s F/O Žižkou. Není totiž tajemstvím, že tito dva piloti, se vůbec neměli rádi a jejich vzájemná spolupráce byla vždy problematická a dle sdělení několika jejich kolegů spolu snad dokonce během letu takřka nemluvili. 
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #11 kdy: Červen 15, 2009, 11:21:22 »
to Peter: při vší úctě k Tobě,nepovažuji tento dotaz za příliš korektní.Neznám posádku,která ač ovlivněna negativními vzájemnými vazbami,třebas v průběhu letu mnoho řečí nenadělá,by nebyla schopna koopoerace v rámci vzájemné spolupráce za letu.Dnes se tomu odborně říká CRM./crew resource management/.
A tak mně maně napadá: Je možné,že tvůj děd byl alkoholik a podváděl babičku:? Pověz,mělo to význam na jejich vzájemné soužití a výchovu dětí,tedy jednoho z tvých rodičů? Tolik jen pro ilustraci. Jenom americké letecké filmy jsou plny vzájemných střetů a nespolupráce.A neznám českého pilota,který jenom proto,že s kapitánem není kamarád,by se dobrovolně zabil.V letadle.....

Peter

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1943
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 9. července 2007 Za zásluhy o rozvoj fóra. Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 16. července 2008
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #12 kdy: Červen 16, 2009, 07:17:47 »
to Peter: při vší úctě k Tobě,nepovažuji tento dotaz za příliš korektní.Neznám posádku,která ač ovlivněna negativními vzájemnými vazbami,třebas v průběhu letu mnoho řečí nenadělá,by nebyla schopna koopoerace v rámci vzájemné spolupráce za letu.Dnes se tomu odborně říká CRM./crew resource management/.
A tak mně maně napadá: Je možné,že tvůj děd byl alkoholik a podváděl babičku:? Pověz,mělo to význam na jejich vzájemné soužití a výchovu dětí,tedy jednoho z tvých rodičů? Tolik jen pro ilustraci. Jenom americké letecké filmy jsou plny vzájemných střetů a nespolupráce.A neznám českého pilota,který jenom proto,že s kapitánem není kamarád,by se dobrovolně zabil.V letadle.....
Nemyslel jsem to zle, jen pokud to je pravda, tak Johanka může jejich údajně vzájemnou nevraživost vyvrátit, či naopak potvrdit. A jestli to mělo vliv na nehodu? To dnes nezjistíme, ale myslím si, že nebylo od věci toto zmínit, protože to není úplně obvyklá situace.
"Es gibt keine verzweifelten Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen. "

Sláma

  • RAF
  • Group Captain
  • Příspěvků: 1015
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #13 kdy: Červen 16, 2009, 09:40:51 »
Já vím,že jsi to nemyslel nijak špatně,ale napadlo tě třeba,jestli vůbec Johanka anebo někdo z rodiny věděl,jak se děda v letadle choval? Myslím že ne.Znám spoustu chlapů,co v letadle byli  úplně jiní než na zemi.Asi jako Dr.Jekyll a Mr.Hyde.Jsem si jist,že Johanka má o svém dědovi vysoké mínění a asi nebude sto,potvrdit či vyvrátit tvůj dotaz.Chtěl jsem jenom,aby jsi mně trochu porozuměl.Dík.
A opravdu si nemyslím,že vzájemná nekomunikativnost mohla být příčinou nehody.V letadle vždy platí,že velí kapitán.Ve vzduchu je pánem,druhý po bohu/nebo bozích?/,ale jak se otevřou dveře a let tím skončil,tak mu to spočítají.A to někdy doslova....

Johanka

  • Wehrmacht
    Schütze - vojín
  • Příspěvků: 2
Re: Iljušin Il-62 (SSSR)
« Odpověď #14 kdy: Září 29, 2009, 08:31:50 »
Pokud byl CPT Gajdoš skutečně tvým příbuzným, zajisté by jsi nám mohl přiblížit, jak moc mohl nehodu ovlivnit vztah kapitána s F/O Žižkou. Není totiž tajemstvím, že tito dva piloti, se vůbec neměli rádi a jejich vzájemná spolupráce byla vždy problematická a dle sdělení několika jejich kolegů spolu snad dokonce během letu takřka nemluvili. 
Můj dědeček byl Standa Žižka..a co vím je, že byl profesionál a skvělej pilot, kterej by osobní problémy do práce nezatahoval. Rozhodně.