Autor Téma: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě  (Přečteno 35034 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #30 kdy: Únor 15, 2009, 08:21:59 »
Pane kolego nesouhlasím ani z jedním termínem co jste prezentoval v poslední větě, vojenské termíny nepřipouští žádné možnosti nadávat tomu jinak. Jde o lodní třídu, která nemá jidne ve světě obdobu.
Admiral Kuzněcov je těžký letadla nesoucí křižník, žádný letadlový křižník. Podívejte se na jeho palubní výzbroj a bude Vám hned jasno, že její síla odpovídá křižníkové třídě a ne letadlové. Takovou palebnou sílu bez letadel není schopno zajistit ani několik amerických letadlových lodí.
Na matení lidí jsme si zvykli již během minulé doby a proč v tom nyní pokračovat, jen proto, že se pár soudruhům v NATO nechtělo psát dlouhý typový název a tak si ho upravili podle sebe? Každý stát má své lodní třídy tak je dodržujme. I když se to tu některým líbit nebude. Sami američané měli několik tříd letadlových lodí a důsledně je rozlišovali.

Berthold

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #31 kdy: Únor 16, 2009, 02:42:15 »
Když už tak oficielně jsem 'pan kolega' tak s panem kolegou plně souhlasím, že Admiral Kuznetsov je těžký letadla nesoucí křižník, výzbrojově je to opravdu jiná kategorie, než americké letadlové lodě. Chtěl jsem pouze poznamenat, že kdo ho označí letadlovou lodí, tak nedělá chybu nejhrubšího zrna, protože primárním zbraňovým systémem je palubní letectvo. To si alespoň myslím já, ale klidně připustím, že se mýlím. S tím rozdělováním lodních typů je to vždy ošemetné a příkladů z historie máme dost. Třeba známý německý Admiral Graf Spee byl stavěn a působil jako typický křižník ačkoli konstrukčně to podle tehdejších hledisek křižník být nemohl, protože washingtonská konference ráži hlavních děl křižníků omezovala na 203 mm a kategorii bitevních křižníků zrušila. Velmi se mi líbí britské neoficiální označení 'pocket battleship' - kapesní bitevní loď, a tomu také Admiral Graf Spee asi odpovídal. Rusové také nejsou v označování lodních typů ažtak úplně cimprlich, jejich výraz pro torpédoborec je dodnes esminěc a torpédovku minonosec, což zní jako 'loď nesoucí miny' ale skutečnost je taková, že se v Rusku zpočátku torpéda označovala jako miny. V tom by ani tak problém nebyl, kromě toho, že celý svět používá termín 'ničitel' - z anglického 'destroyer'. Tento termín vznikl v Royal Navy, když v roce 1892 uváděla do výzbroje nový lodní typ 'torpedo boat destroyer' - ničitel torpédovek. Takže žádný nosič torpéd. Na závěr, aniž bych chtěl u kolegy Hamerinskiho vyvolat nějakou sáhodlouhou polemiku: jsem zvyklý označovat lodním typem třeba letadlová loď nebo křižník a lodní třídou třeba třída Nimitz, nebo třída Invincible. Když už jsme u těch vojenských termínů, aby se nám to nepopletlo.

mikhail

  • Wehrmacht
    Obergefreiter - desátník
  • Příspěvků: 43
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #32 kdy: Únor 16, 2009, 10:10:10 »
Ruské oficiální označení je : Тяжёлый авианесущий крейсер  - Адмирал флота Советского Союза Кузнецов
Takže by mě zajímalo kde máš v oficiálním označení to Avianosec ;)
Tiež by som súhlasil s tým, že Rusi pomenovali tieto lode účelovo ako lietadlové krížniky, práve pre nutnosť dostať ich cez Bospor (medzinárodné zmluvy).
Jedná sa však už o plnohodnotné lietadlové lode i keď so silnou raketovou výzbrojou.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #33 kdy: Únor 16, 2009, 06:24:03 »
Na závěr, aniž bych chtěl u kolegy Hamerinskiho vyvolat nějakou sáhodlouhou polemiku: jsem zvyklý označovat lodním typem třeba letadlová loď nebo křižník a lodní třídou třeba třída Nimitz, nebo třída Invincible. Když už jsme u těch vojenských termínů, aby se nám to nepopletlo.
Američané to značí v současnosti letadlová loď třídy Nimitz apod. Což je naprosto správné. Za války bylo ještě američany označováno přívlastkem lehká, transportní atd. Prostě jde o přesné označení. S čímž jedině souhlasím.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #34 kdy: Únor 16, 2009, 06:31:08 »
Tiež by som súhlasil s tým, že Rusi pomenovali tieto lode účelovo ako lietadlové krížniky, práve pre nutnosť dostať ich cez Bospor (medzinárodné zmluvy).
Jedná sa však už o plnohodnotné lietadlové lode i keď so silnou raketovou výzbrojou.
Právě kvůli tomu Bosporu je to třída Těžký letadla nesoucí křižník, ona samotná palebná výzbroj tomu napovídá, že jde o křižník, což nikdo nemohl popřít a tak má tato třída díky tomu volný pohyb přes Bospor.
Silnou bych to nenazval :D. Spíše velice silnou :D.
12 raket Granit (protilodní)
60 raket Udav-1
PVO:
Kompleks PVO Klinok (192 raket,  24 raketometů)
Kompleks PVO Kaštan (256 raket)
6x šestihlavňové kanónové postavení ráže 30 mm AK-630M se 48 000 kusy nábojů

Berthold

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #35 kdy: Únor 16, 2009, 07:06:21 »
Ono to vypadá, že se Rusové/Sověti věnují nosičům letadel jenom od 2. světové války, ale mě se o hodně víc líbí projekty, které měli předtím. A že jich bylo: nejdříve chtěli jako letadlovou loď  přestavět nedostavěný bitevní křižník Izmail a bitevní loď  Frunze (ve 20. letech), pak chtěli přestavět školní loď Komsomolec, ve 30. letech jim firma Gibbs a Cox vypracovala plány na bitevně/letadlovou loď. Těsně před 2. světovou měli projekty 71A a 71B (lehká a klasická letadlovka), no a těsně po válce se s těmi projekty roztrhl pytel jako např. přestavba nedokončeného bitevního křižníku Kronštadt. A určitě jsem ještě na něco zapomněl.