Autor Téma: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě  (Přečteno 35336 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Werner Mölders

  • Luftwaffe
  • Oberstleutnant - podplukovník
  • Příspěvků: 1006
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 9. března 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.    Uděleno: 9. března 2009
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #15 kdy: Srpen 21, 2008, 12:46:52 »
Citace
Jj já vi mi to že ji ,,dostaly,, ale kdo nejvíc raboval a kdo je tím pověstněj??? hm Rusové, a jak jsem již napsal ruském uveden íse nedá věřit dřív a ted taky ne, jsou to lháři !!!!!!!
Tohle není rabování !!!Když vám připadne loď tak jen hlupák by si jí nevzal.
Není to o tom, že se vezme autogen a uříznete si kus lodi.Je jasné, že když jste porazili nepřítele, chcete z toho vytěžit co nejvíce.Tohle nemůže mít rusům nikdo za zlé, je to přirozené.
Něco jiného je, když vítězná armáda zneužívá civilního obyvatelstva...
Ampulle !!!

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #16 kdy: Září 18, 2008, 03:47:54 »
Pokud umíš rusky není problém na jejich webech potřebnou literaturu najít, podotýkám v ruštině ;).
To jak co klasifikuje NATO mě celkem nezajímá. V SSSR a nástupnických státech třída Letadlová loď nebyla po válce již používána. NATO, potažmo USA dělají v hodně věcech pěkný bordel a toto chybné označení je zářným příkladem.
Tak pozor! Ziadny bordel v tom NATO nerobi, naopak pomenuva veci spravnymi menami. Tazky lietadlovy kriznik je spravny preklad ruskeho oznacenia Kuznetsova a spol.. Lode boli stavane v Nikolajeve pri Ciernom mori. Aby sa z neho dostali, potrebovali prejst Bospor a ten ziadna lietadlova lod prekrocit nesmie, takze od zaciatku svoje nosice nazyvali lietadlove krizniky. Sami Rusi ich volaju aj prostym Avianosec, co je detto ako Aircraft Carrier. Kuznetsov je nosicom leteckej techniky, vyzbrojou sice viac kriznik, ale stale primarne nosic leteckej techniky. Lod ako taka je vysledkom desatroci snazenia sa o klasicku lietadlovu lod aj ked zial trpi niekolkymi zavaznymi nedostatkami, od radaru Mars-Passat s bocnym vyzarovanim, ktori nerozbehali ani na Baku (Admiral Gorskov) az po pomerne poruchovy pohonny system. Kazdopadne ako milovnik sovietskej namornej techniky Kuznetsova obdivujem, je to mimoriadne krasna a zaujimava lod. Zase ktory sovietsky nosic leteckej techniky nie je zaujimavy, ze?

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #17 kdy: Září 18, 2008, 03:50:39 »
Admirál Gorškov
Spuštěn na vodu: 1987
Vyřazen ze stavu: 2004
Současný status: 20.1.2004 prodán Indii
Admirál Kuzněcov
Spuštěn na vodu: 1985
Ve službě od: 1991 (plně dokončen v roce 1995)
Současný status: aktivní - Severní flotila
Sucasny status Admirala Gorskova je uz podstatne dalej, ako len predany Indii - lod je intenzivne prestavovana v Severodvinsku, uz dnes takmer nepripomina to, cim bola donedavna, je viditelna aj cez satelitne fotky maps.Google.com. 

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #18 kdy: Září 18, 2008, 03:53:46 »
Admiral Kuzněcov - letectvo
1993 - prvné sériové Su-33
1995 - 13x Su-33, 2x Su-25UTG a 11 vrtulníků
2007 - test Su-27KUB
2008 - letadla: 16x Jak 141; 12x Su-27K (Su-33) nebo MiG-29K
          vrtulníky: 4x Ka-27LD; 18x Ka-27PLO, 2x Ka-27S
Admiral Gorškov - letectvo
Před prodejem
Letadla: 14x Jak-141; 6x Jak-38M
Vrtulníky: 10x Ka-27PL; 2x Ka-25PS; 4x Ka-25C
Opat nepresnost: ziadny Jak 141 nebol v operacnej sluzbe na AG. Toto vyborne lietadlo bolo intenzivne testovane, zial na jeho uvedenie do sluzby nezostali zaciatkom 90-tych peniaze. Jeden prototyp nestastne havaroval pri pristavani na zadnu cast AG.

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #19 kdy: Září 18, 2008, 03:57:45 »
Pánové nechci vám do toho kecat, ale Admirál Kuzněcov, Admirál Gorškov jsou těžké letadlové křižníky a ne jak tu prezentujete letadlové lodi. Doporučuju si o Sovětském a Ruském námořnictvu něco nastudovat. Rusové kromě Graf Zeppelinu po válce nikdy nestavěli klasickou letadlovou loď, vždy to byly letadlové křižníky.
Add. Varjag ten Rusku nepatří ;) je to těžký letadlový křižník třídy Admirál Kuzněcov a patří ukrajinskému námořnictvu.
Je zarazajuce s akymi informaciami sa tu v roku 2008 clovek stretne: Varjag bol predany Cine s podmienkou, ze nikdy nebude sluzit ako bojove plavidlo (kto vie, ci naozaj) a v sucasnosti kotvi v cinskom pristave/zakladni Dalian. Viac na http://www.varyagworld.com/

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #20 kdy: Září 19, 2008, 08:36:19 »
Tak pozor! Ziadny bordel v tom NATO nerobi, naopak pomenuva veci spravnymi menami. Tazky lietadlovy kriznik je spravny preklad ruskeho oznacenia Kuznetsova a spol..
Sami Rusi ich volaju aj prostym Avianosec, co je detto ako Aircraft Carrier.
Ruské oficiální označení je : Тяжёлый авианесущий крейсер  - Адмирал флота Советского Союза Кузнецов
Takže by mě zajímalo kde máš v oficiálním označení to Avianosec ;)

Bambi

  • Rudá armáda - RKKA
  • подполковник - Podpolkovnik
  • Příspěvků: 1018
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Udělení za přínosné zasahování do diskuzí a jejich obohacení novými poznatky.   Uděleno: 20. července 2008 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 12. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #21 kdy: Září 19, 2008, 10:34:13 »
авианесущий - tady. Zkratkou z přídavného jména vznikne podstatné  :) Ale nevím, jestli je to oficiální.
"пуля дура, штык молодěц!!!"

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #22 kdy: Září 19, 2008, 05:02:43 »
авианесущий - tady. Zkratkou z přídavného jména vznikne podstatné  :) Ale nevím, jestli je to oficiální.
Když je třída označován zkratkou TAKR , tak tam nevidím stále letadlovou loď. A pokud tu přispěvatel co tu psal dříve neumí rusky je to jeho problém. Stále jde o Těžký letadla nesoucí křižník a ne letadlový křižník. Češina je na překlady svině, ale názvy techniky a typy se překládají přesně a ne volným stylem.
Navíc když nezná výzbrojový rozdíl mezi TAKR a AC je dost odvážné tvrdit, že jde jako o AC v případě Kuzněcova.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #23 kdy: Září 19, 2008, 05:04:24 »
Sucasny status Admirala Gorskova je uz podstatne dalej, ako len predany Indii - lod je intenzivne prestavovana v Severodvinsku, uz dnes takmer nepripomina to, cim bola donedavna, je viditelna aj cez satelitne fotky maps.Google.com. 
Současný status pro Ruskou flotilu je jaký? Že byl prodán k nějakému datu Indii a víc není z hlediska loďstva SSSR/Ruska podstatné.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #24 kdy: Září 19, 2008, 05:10:13 »
Opat nepresnost: ziadny Jak 141 nebol v operacnej sluzbe na AG. Toto vyborne lietadlo bolo intenzivne testovane, zial na jeho uvedenie do sluzby nezostali zaciatkom 90-tych peniaze. Jeden prototyp nestastne havaroval pri pristavani na zadnu cast AG.
Částečně moje chyba, že jsem se orientoval podle jednoho zdroje. Kde byl Jak-41M zaměněn za Jak-141 a již jsem neověřoval zda jde o správný údaj.

Sahidko

  • Francouzská cizinecká legie
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 1545
  • Za 1 rok aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 26. července 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #25 kdy: Září 19, 2008, 06:26:02 »
Současný status pro Ruskou flotilu je jaký? Že byl prodán k nějakému datu Indii a víc není z hlediska loďstva SSSR/Ruska podstatné.
Každopádne sa jeho prestavovanie v Severodvinsku stále súvis s ruským loďstvom má.
The only easy day was yesterday.

Hamerinski

  • Čestný moderator
  • Příspěvků: 1716
    • Letadla, letci, osobnosti WW II
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. července 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 29. září 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.   Uděleno: 11. září 2008
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #26 kdy: Září 19, 2008, 07:15:11 »
Každopádne sa jeho prestavovanie v Severodvinsku stále súvis s ruským loďstvom má.
V tomto bych si dovolil oponovat, loděnice mají v současné době k loďstvu pouze vztah jako jedna firma k druhé, čili pouze obchodní.

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #27 kdy: Září 27, 2008, 11:04:51 »
Ruské oficiální označení je : Тяжёлый авианесущий крейсер  - Адмирал флота Советского Союза Кузнецов
Takže by mě zajímalo kde máš v oficiálním označení to Avianosec ;)
V oficálnom nikde, to ti neberiem a oficiálny názov máš do bodky správne. Avianosec je to isté ako keď to v Čechách nazvete "letadlovka", tiež to nie je oficiálny názov, ale podstatu lode vystihuje celkom presne. Rusi to označujú za krížnik preto, lebo u nich je krížnik prakticky každá veľká loď, nepoznajú ani názov torpédoborec, triedy Sovremennyj a Udaloj majú v ruskej klasifikácii úplne odlišné pomenovania: ЭСКАДРЕННЫЕ МИНОНОСЦЫ (Sovremennyj) a БОЛЬШИЕ ПРОТИВОЛОДОЧНЫЕ КОРАБЛИ (Udaloj).

spacesurfer

  • Host
Re: Sovětské letadlové a vrtulníkové lodě
« Odpověď #28 kdy: Září 27, 2008, 11:12:40 »
Současný status pro Ruskou flotilu je jaký? Že byl prodán k nějakému datu Indii a víc není z hlediska loďstva SSSR/Ruska podstatné.
Ahah, myslel som, že o to, čo s tou loďou naozaj je, ale keď si aža taký detailista, tak OK :) Loď bola predaná Indii tuším na základe kontraktu, kztorého podstata spočívala v tom, že loď bola zadarmo ale s podmienkou prestavby v Rusku. Celé sa to dlho naťahovalo, vzikol okolo toho aj slušný škandál, lebo keď sa do prestavby pustili, zistili, že pôvodný rozpočet sa zdvojnásobí. Neviem presné čísla, ale bolo 1 vesus 2 mld USD, čo je dosť rozsiel :). Každopádne prestavba beží. A ako ju dostanú von? Napustia do toho vodu, posunú bokom bližšie ku druhej strane a vytiahnu remorkérmi. Robuia to tak s ponorkami, kt. ale stavajú v halách pri tom bazéne. Vot ťechnika molodci :) Na youtube je aj dokument o tom ako sa ponorky v Sevmashňi stavajú, tam je aj animácia :)

Berthold

  • Host
Letadlová loď nebo křižník nebo co?
« Odpověď #29 kdy: Únor 15, 2009, 05:14:39 »
Tak jsem hezky přečetl polemiku o tom co je vlastně Admiral Kuznetsov zač a docela se u toho bavím. Popravdě, nejvíc dávám za pravdu spacesurferovi. Měli bychom brát v potaz všechny 'jinotaje' lodních typů ve všech jazycích? Nebo zkrátka vezmeme v potaz, že existuje vícero druhů názvosloví jako např. podle konstrukce lodi nebo určení bojové funkce lodi. Konstrukčně je Admiral Kuznetsov samozřejmě 'aircraft carrier' tedy letadlovou lodí. Jestli ho Rusové označují jako 'letadlový křižník' je mi docela fuk, protože v současnosti termíny jako 'křižník', 'torpédoborec' natož 'bitevní loď' jsou anachronismy z dob minulých. Už vidím, jak v hypotetickém námořním střetnutí hlásí první důstojníl svému veliteli, že na ně útočí letadla z 'letadlovky Kuzněcov' a velitel se na něj oboří, že je to přece 'letadlový křižník'! Ale vážně zpět: berme, že každý stát má samozřejmě právo si svoje lodě nazvat jak chce, všeobecně však platí, že plavidla druhu Admiral Kuznetsov jsou, jak už tady někdo poznamenal, nosiče letadel. U menších lodních tříd se také stále setkáváme s názvy jako torpédoborec a fregata i když je to zjevně zavádějící, ale jednodušší než 'protiponorkové plavidlo I. třídy' nebo 'protiletadlová loď menší' natožpak 'víceúčelové plavidlo'. Toto do jisté míry zaváděli Sověti. A k tomu 'bordelu' co zavedlo NATO: aliance samozřejmě nevěděla, jak 'rozškatulkovat' jednotlivé sovětské lodní konstrukce a proto přikročilo ke kódování ('Whiskey, Zulu, Oscar atd). Sověti si to značili po svém a aby dosáhli většího bince, tak označovali tyto konstrukce jak jako třídy, tak i jako tzv. projekty. Takže NATOsácky řečeno třída 'Kara' je sovětská třída 'Nikolayev¨nebo-li 'Projekt 1134B' anebo pro zpestření 'Projekt Berkut B' a někdy je to křižník a někdy torpédoborec, ve skutečnosti to Sověti nazývali 'velkou protilodní lodí'. Takže koneckonců si můžeme připustit, že Admiral Kuznetsov je jak letadlovou lodí, tak letadlovým křižníkem v důsledku pak 'ta potvora, z který startujou letadla'.