Tak jsem hezky přečetl polemiku o tom co je vlastně Admiral Kuznetsov zač a docela se u toho bavím. Popravdě, nejvíc dávám za pravdu spacesurferovi. Měli bychom brát v potaz všechny 'jinotaje' lodních typů ve všech jazycích? Nebo zkrátka vezmeme v potaz, že existuje vícero druhů názvosloví jako např. podle konstrukce lodi nebo určení bojové funkce lodi. Konstrukčně je Admiral Kuznetsov samozřejmě 'aircraft carrier' tedy letadlovou lodí. Jestli ho Rusové označují jako 'letadlový křižník' je mi docela fuk, protože v současnosti termíny jako 'křižník', 'torpédoborec' natož 'bitevní loď' jsou anachronismy z dob minulých. Už vidím, jak v hypotetickém námořním střetnutí hlásí první důstojníl svému veliteli, že na ně útočí letadla z 'letadlovky Kuzněcov' a velitel se na něj oboří, že je to přece 'letadlový křižník'! Ale vážně zpět: berme, že každý stát má samozřejmě právo si svoje lodě nazvat jak chce, všeobecně však platí, že plavidla druhu Admiral Kuznetsov jsou, jak už tady někdo poznamenal, nosiče letadel. U menších lodních tříd se také stále setkáváme s názvy jako torpédoborec a fregata i když je to zjevně zavádějící, ale jednodušší než 'protiponorkové plavidlo I. třídy' nebo 'protiletadlová loď menší' natožpak 'víceúčelové plavidlo'. Toto do jisté míry zaváděli Sověti. A k tomu 'bordelu' co zavedlo NATO: aliance samozřejmě nevěděla, jak 'rozškatulkovat' jednotlivé sovětské lodní konstrukce a proto přikročilo ke kódování ('Whiskey, Zulu, Oscar atd). Sověti si to značili po svém a aby dosáhli většího bince, tak označovali tyto konstrukce jak jako třídy, tak i jako tzv. projekty. Takže NATOsácky řečeno třída 'Kara' je sovětská třída 'Nikolayev¨nebo-li 'Projekt 1134B' anebo pro zpestření 'Projekt Berkut B' a někdy je to křižník a někdy torpédoborec, ve skutečnosti to Sověti nazývali 'velkou protilodní lodí'. Takže koneckonců si můžeme připustit, že Admiral Kuznetsov je jak letadlovou lodí, tak letadlovým křižníkem v důsledku pak 'ta potvora, z který startujou letadla'.