Autor Téma: Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)  (Přečteno 4529 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)
« kdy: Srpen 12, 2008, 01:33:11 »
Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (prototyp)

Tento automobil vznikol ako súkromná iniciatíva firmy Škoda. Už predtým sa firma aktivizovalo v príprave nových pokrokových konštrukcií. Aj preto v roku 1905 oslovila Daimler, ktorý armáde neúspešne ponúkal Austro-Daimler Panzerkraftwagen. Hoci Daimler neskôr od spolupráce ustúpil, Škoda vyvinula návrh obrneného automobilu. Podvozok mal dve tuhé nápravy, odpruženie podĺžnymi listovými perami a náhon na zadnú nápravu. Opancierovaný bol len ľahko - pancierovým plechom o sile 3mm. Motor sa počas jazdy mohol chladiť úplným odklopením plechov. V bojovom priestore sa plechy sklopili. Korba vozidla bola opancierovaná vaňa z hora odkrytá. Vodič sedel na vyvýšenej sedačke, nakoľko priezor chýbal. Celkovo vozidlo malo 6 guľometných strelísk na otočných čapoch. Guľometné streliská boli rozložené proporcionálne 2 vlavo, 1 vpredu, 2 vpravo a 1 vzadu. Výzbroj tvorili 2 ťažké guľomety Škoda,ráže 8 mm. Zásoby munície tvorili 4 schránky vo vnútri korby každá po 510 nábojov. Okrem toho vozidlo nieslo dve trojnožky pre využitie gulometov mimo vozidla. Bohužiľ viac informácií o tejto konštrukcii som zatiaľ nezohnal.
zdroj: http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek.php?id=1090

Destroyman

  • k.k. Landwehr
  • Gefreiter
  • Příspěvků: 36
Re: Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)
« Odpověď #1 kdy: Září 12, 2008, 09:12:14 »
Něco málo o tomto pozoruhodném předchůdci tanků je tuším napsáno zde: http://www.almanachlabyrint.cz/knihy/47656/piava-1918/
Ale je tam o tom jen cca tahle zmínka - obrněný auto bylo výrobcem představeno na manévrech, leč s úspěchem nevalným. Prakticky nejelo, strašně kouřilo a z hluku se plašily koně. Prototyp přesto generály zaujal a výrobce dostal roční lhůtu na "vychytání much". Ale další předváděčka dopadla podobně jako ta první, a tak z výroby sešlo.
Hádat se na internetu je jako závodit na paralympiádě. I když vyhraješ, pořád jsi debil.

stevosk

  • k.k. Landwehr
  • Oberstleutnant
  • Příspěvků: 869
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 29. září 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 18. dubna 2008
Re: Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)
« Odpověď #2 kdy: Září 12, 2008, 07:45:53 »
Něco málo o tomto pozoruhodném předchůdci tanků je tuším napsáno zde: http://www.almanachlabyrint.cz/knihy/47656/piava-1918/
Ale je tam o tom jen cca tahle zmínka - obrněný auto bylo výrobcem představeno na manévrech, leč s úspěchem nevalným. Prakticky nejelo, strašně kouřilo a z hluku se plašily koně. Prototyp přesto generály zaujal a výrobce dostal roční lhůtu na "vychytání much". Ale další předváděčka dopadla podobně jako ta první, a tak z výroby sešlo.
Popravde takéto hodnotenie bolo dané Austro-Daimler panzerkraftwagen (http://panzernet.net/php/index.php?topic=1124.0) , hlavne potom čo vyplašil kone samotného staručkého cisára Františka Jozefa, takže môže ísť o zámenu. Avšak knihu som nečítal takže neviem.

Destroyman

  • k.k. Landwehr
  • Gefreiter
  • Příspěvků: 36
Re: Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)
« Odpověď #3 kdy: Září 19, 2008, 08:51:33 »
Jo, to bude asi ono. I když - máš pravdu, kdoví? Tehdejší doba přála vynálezům, byť byly sebepraštěnější. Ono se nikdy nedalo říct, co se z toho vyklube. Viz třeba tohle  ;) :
Hádat se na internetu je jako závodit na paralympiádě. I když vyhraješ, pořád jsi debil.

rase

  • Moderator
  • Lieutenant-colonel
  • Příspěvků: 2846
  • Za zásluhy o rozvoj fóra. Uděleno: 9. listopadu 2007 Za 1 rok aktivní činnosti na fóru. Uděleno: 23. prosince 2007 Za 2 roky aktivní činnosti na fóru.  Uděleno: 8. prosince 2008
Re: Obrnený automobil Škoda vzor 1907 (R-U)
« Odpověď #4 kdy: Říjen 27, 2016, 06:14:17 »
"Prasata! Chcete snad žít věčně?!" Fridrich Veliký, král pruský, v bitvě u Leuthenu, 1757