Autor Téma: Messerschmitt Me 328  (Přečteno 2064 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

andy12000

  • Host
Messerschmitt Me 328
« kdy: Srpen 03, 2008, 03:07:15 »
Nedávno som objavil materiály o tomto malo parazitnom lietadielku, ktoré je pre väščinu z vás neznáme.

Tento projekt, zčasti možno mimoriadny aj pre nacistické Nemecko,začal v roku 1941 ako projekt parazitnrj stíhačky, ktorá mala byť vypustená z bombardéru a po akcii sa doň mala aj vrátiť. Po dvojročnom výskume a vývoji sa na jeseň 1943 prostúpilo ku skúškam bezmotorového prototypu V-1. Ako nosič bol v tomto prípade použitý Dornier Do 217. Prvé pokusy s motorom začali použitím pulzačného motoru As 014 (ťah 300kg) umiestneného v zadu v trupe . Tety pokračovali s náporovými motormi pod krídlami a na trupe, ale museli byť zavesené tak, aby nespálili drevenú konštrukciu. Stíhacia verzia A-1 mala dva náporové motory pod krídlami, A-2 mala 4 na motory na trupe. Výzbroj mala byť tvorená dvoma MG 151 a dvoma MK 103.
Vývoj pokračoval bytevnou verziou s bombovnicou o kapacite 1400 kg. Niekedy bolo plánované jej jednorázové použitie. Pri verzii B-2 boli použité výkonnejšie jmotory o jednotkovom ťahu 400 kg. Pri týchto verziách mal byť štert prádzaný z raketového vozíku, ťahom na lane alebo iným spôsobom. U niektorých verzií sa dokonca plánovalo, že budú katapultované z ponoriek.

Rozpätie: 6,4 alebo 8,5 m
Dĺžka: 6,38m, s trupevými motormi 8,63m
Výška:   2,7m
Hmotnosť: prázny: 2105 kg, vzletová: 5150 kg
Max.Rýchlosť: 1000km/h vo výške
Vytrvalosť: oklo 1 hodiny vrátane 15 min. letu so zapnutým motorom.



Pekný projekt, ale podľa mňa by skončil rovnako ako Me 163 Komet.