Škoda- Kauba SK P.14.01/0.2Na začátku r. 1945 začali pracovat konstruktér Škoda a něm. Konstruktér Kauba na vývoji stíhače s tryskovým pohonem jménem SK P.14.01. Pohonnou jednotku tvoří tryskový motor dr. Sangera o průměru 1,5m a délce 9,5 m. Motor tvoří velkou část struktury trupu. Stěny spalovací komory a trysky byly ponechány vně, kvůli proudění vzduchu, který je bude ochlazovat. Kokpit byl až úplně na nose, kde pilot ležel na začátku tryskového motoru. Za kabinou pilota byly 2 palivové nádrže a jedna malá nádrž byla v každém křídle. Ocasní plochy ležely až úplně na konci stroje. Křídla byla malá a mírně šikmá. Letadlo mělo odhazovací tříkolový podvozek a k dosáhnutí vzletové rychlosti mu pomohly pomocné strartovací rakety. Letoun přistával na lyži jako Me 163. Letoun nesl jeden 30mm kanón nad kokpitem,který vyčníval ven. Škoda a Kauba taky navrhli 2. verzi P.14.02., která měla jen povrchní rozdíly, např.: více ven vyčnívající motor. Žádný prototyp ani sériový letoun nebyl dokončen.
Základní údaje:Rozpětí: 7m
Délka: 9,85m
Nosná plocha: 12,45 m
2Vzletová hmotnost: 2884- 3094 kg
Max. rychlost: 10 058m- 998 km/h
14 935m- 877 km/h
Dostup: 18 288m
Stoupavost: 6 096m za 1,7 min.
14 935m za 6,3 min.
Výzbroj: jeden 30mm kanón Mk 108

Originální nákres:
Zdroj: Luft46.com